Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0113-C0001
Номер на проект: ESF-2302-01-11006
Наименование: Подобряване безопасните условия на труд
Бенефициент: АРГОГРУП ЕКЗАКТ ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 25.07.2012
Дата на приключване: 25.04.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проектното предложение е усъвършенстването на организацията на трудовата дейност в предприятията и създаване на условия за повишаване производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания.
Дейности: Дейност 1. Организационна дейност В рамките на проекта ще се реализират срещи между екипа по проекта с цел: - Изготвяне на План за действие по седмици за изпълнение на проектните дейности с отговорници и срокове; - Координация и логистика на реализиращите се и предстоящите дейности; - Провеждане на тръжни процедури за избор на подизпълнител на отделните дейности, съгласно ПМС 55 и изискванията на Програмата.
Дейност 2. Изготвяне анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Анализът на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност ще се изготви от висококвалифициран външен експерт – магистър инженер, избран от ръководството на фирмата с над 7 години професионален опит в областта на въвеждането и осигуряването на безопасни условия на труд и в областта на проектирането, организирането и консултирането на трудовата дейност. Анализа на състоянието ще включва следните основни етапи: I.Въведение, включващо описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес; II. Изложение и анализ, включващ описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в съответното предприятие; III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, включващ обосновка и описание надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието; IV. Заключение
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло В рамките на проекта са планирани за закупуване на нови, по-модерни, по-сигурни, ергономични, и осигуряваща висока степен на безопастност лични предпазни средства и специално работно облекло. За целта екипа по проекта ще организира и проведе тръжна процедура за избор на подизпълнител, съобразно правилата на ПМС 55/ и изискванията на договарящия орган. Предвидените за закупуване специално работно облекло, лични предпазни средства, притежават следните предимства спрямо досега използваните: - Предпазен колан за цялото тяло срещу падане от височина тип сбруя с въже с енергиен абсорбатор, карабинери и карабинер кукообразен. До момента се използва предпазен колан с една предпазна точка за закрепване на гърба - ползват се въжета с енергиен абсорбент, които са без възможност за коригиране на дължината. За закрепване се ползват два обикновени карабинера. - Диелектрични ръкавици с обхват до 7,5kV. Досега закупените ръкавици са с обхват до 2,5 кV и не осигуряват нужната защита при работа на по-високо напрежение. - Защитна каска осигуряващи защита от падащи предмети с улеи за антифони, щитове и др. с шестпозиционно закрепване на околовложката, които ще осигурят по-голям комфорт при работа. В момента се ползват защитни каски без улеи за антифони, щитове и др.; - Защитни очила – отворени, удароустойчиви, с рамка в горната част, с регулируеми странични рамене, противонадраскващи и незапотяващи се поликарбонатни лещи, гъвкави, увеличено зрително поле, анатомична форма за отлично прилягане към лицето, прозрачни. В момента се ползват защитни очила отворени, на които лещите не са устойчиви на надраскване и са без защитно покритие срещу изпотяване; - Ръкавици за защита от механични рискове, които са маслоустойчиви, осигуряващи по-висока сигурност за здравето на работещите от досега използваните; - Антифони, които са по-компфортни при работа т.к могат да бъдат позиционирани настрани от ушите. В момента се използват антифони за каска без възможност да бъдат позиционирани настрани от ушите когато не се използват; - Лятно работно облекло комплект и допълнително лятно работно облекло комплект – хидрофобирани, с джобове за наколенки и светлоотразителни ленти, осигуряващо по-добър комфорт и висока степен на защита на работниците. В момента лятното и допълнителното лятно облекло, които се ползват са нехидрофобирани, без светлоотразителни ленти. - Зимно работно облекло комплект – с хастар от памучен плат 100% с джобове за наколенки и със светлоотразителни ленти. В момента се ползва зимно работно облекло от плат, вата и хастар 100% ПЕК без светлоотразителни ленти. - Защитни обувки тип боти – използват се обувки с метално бомбе, с метална пластина в ходилото срещу пробождане и противохлъзгащи ходила, които са тежки и не осигуряват нужния комфорт на работниците. По проекта са предвидени за закупуване на боти с композитно бомбе и противопрободна стелка от композитен материал, без метални части.
Дейност 4. Информация и публичност В рамките на тази дейност е предвидено: - подготовка, отпечатване и разпространение на информационна брошура за проекта в формат А5, пълноцветен печат, тираж от 1000 копия. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС; - информация за проекта, качена на интернет сайта на фирмата. Съдържанието на брошурата ще се изготви от екипа на проекта. Тя ще се разпростраи сред представители на целевата група и заинтересованите страни с цел да се осигури прозрачност на дейностите по проекта. Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на представители на целевата група и заинтересованите лица за предстоящите дейности и резултати от тях. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на ОП Развитие на човешките ресурси за информация и публичност на проекта. В нея са спазени изискванията за визуализация и за оформяне на публикациите. Чрез тази дейност ще се осигури нужната информираност за проекта. Публичността ще се осигури на всички нива на изпълнение на дейностите по настоящият проект.
1.Организационна дейност План за действие и проведени тръжни процедури
2. Изготвяне на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудова дейност. Изготвяне на анализ
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 206 117 BGN
Общ бюджет: 130 435 BGN
БФП: 104 348 BGN
Общо изплатени средства: 104 348 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 104 348 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 104 348 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
104 348 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 88 696 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 88 696 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
88 696 BGN
В т.ч. Национално финансиране 15 652 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 15 652 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
15 652 BGN
Финансиране от бенефициента 41 223 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз