Дейности:
|
Подготовка и Изпълнение на Дейност1 - Управление на проекта Дейността по управление на проекта включва:
1. Планиране на ресурсите и задачите за реализиране на целите;
2. Организиране на дейностите чрез изграждане на екип, определяне на конкретните функционални задължения и отговорности на членовете на екипа, изготвяне на планове и графици, определяне и избор на участници в проектните събития, изграждане на система за публичност и информираност на обществеността и система за контрол и мониторинг на проектните дейности;
3. Ръководство – изграждане на екип за управление/ръководител на проекта, координатор, счетоводител; сключване на договори и уточняване на длъжностните характеристики, изискванията, задълженията и отговорностите; изграждане на система за комуникация вътре в екипа и с външните изпълнители, целевата група и бенефициентите;
4. Контрол за изпълнение на дейностите – разработване на правила за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг, както и система за управление на риска; при възникване на забавяния или проблеми ще се предприемат необходимите коригиращи действия; ще се води стриктна документация и изработване на финансови и технически отчети за отчитане пред обществеността, медиите и Управляващия орган; Управлението позволява да се минимизират негативни явления, възникнали в хода на изпълнение на проекта и се предотвратят рискови фактори. Умелото управление се предопределя от капацитета на членовете на екипа и затова кандидатът е направил рационален избор на лицата, които ще участват в него. За управление на проекта, ръководството на болницата предоставя оборудван офис и зала за обученията.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 2 - Провеждане на процедури за избор на изпълнители Дейността обхваща правилно и ефективно организиране и провеждане на тръжни процедури в съответствие с правилата на Закона за обществените поръчки(ЗОП), Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки с цел възлагане изпълнението на дейности по проекта на изпълнители.
Осигуряването на прозрачност и откритост, законност и отговорност като елементи на доброто управление са предпоставка за прилагане на изискванията на програмата и утвърдените правила за избор на изпълнители на проектните дейности.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 3 - Разработване на планове за обучение и кариерно развитие Дейността обхваща следните задачи:
1. Анализ на индивидуалните професионални знания и умения на персонала, образователното ниво, възможностите за развитие и повишаване на квалификацията чрез обучение и индивидуална самоподготовка.
2. Систематизиране на потребностите от повишаване на квалификацията чрез следдипломна квалификация на специалистите.
3. Разработване на индивидуални планове за кариерно развитие и критерии за професионално израстване.
4. Разработване на програми за продължаващо професионално обучение и следдипломна квалификация.
Изпълнението на дейността е продиктувано от необходимостта за ефективно, пълно и задълбочено оползотворяване на човешкия потенциал на персонала.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 4 – Създаване на иновативен модел за организация на труда в „СБАЛББ – Троян” ЕООД Дейността обхваща следните задачи:
1.Анализ на действащата система на организация на труда и правилата за формиране на работната заплата в организацията.
2.Изработване на оптимизирана иновативна система на организация на труда чрез конкретно описание на длъжностите и работните места, на които ще се прилагат гъвкави форми на заетост, ротация на работното място и съвместяване на дейности;
3.Разработване на критерии и правила за стимулиране на заетите лица за допълнителна трудова заетост, гъвкаво работно време, съвместяване на професионални задължения, ротация на работното място с цел повишаване ефективното използване на човешките ресурси и повишаване качеството на болничните услуги.
Тази дейност се предопределя от няколко идентифицирани нужди:
Повишаване ефективността и качеството на болничното обслужване; По-рационално използване на човешкия потенциал и премахване на вътрешно-нормативни пречки за прилагане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място; Създаване на организационни възможности и предпоставки за подобряване съчетаването на професионалните задължения с личния и семеен живот.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 5 – Обучение на заети лица над 55 г. за обучители Дейността обхваща изпълнението на следните задачи:
1.Формиране на групата за обучение на обучители – от лекари, медицински сестри, лаборанти, икономисти, спомагателен персонал;
2.Провеждане на интегрирано обучение на обучителите от избрана лицензирана обучителна организация по изготвена учебна програма.
Първи етап - Процесът на идентифициране на нуждите от обучение се ограничава до индикативно поставяне на условията за подготовка на обучители на определени работни позиции. По-възрастните служители се нуждаят от повишаване на квалификацията и адаптиране на познанията и уменията към новите динамични условия на труд. В същото време техния опит им помага за по-ефективен обучителен процес. Обучението се налага и от потребностите за допълващи знания в области като психология на управлението, тренинг на работното място, ролеви игри, чуждоезикови познания,комуникационни умения и т.н.
При втория етап – дефиниране на целите на обучението по отношение на знанията, уменията и нагласите и се описват крайните очаквани резултати, които трябва да се постигнат вследствие на проведеното обучение:
• За новия тип поведение – активно, иновативно менторско поведение;
• Критериите, чрез които ще се оцени – тестово финално оценяване;
• Условията, адекватни на този тип поведение – показване на високи нива на подготвеност и очакван краен резултат;
Правилното определяне на целите ще улесни избора на подходящи форми и техники на обучение и ще повиши ефекта от процеса на обучение.
Третият етап – лицензираната обучителна организация представя конкретен план за обучение и учебни програми. Те трябва да са съобразени с основните характеристики /профили/ на обучаваните. Особеностите им предопределят избора на учебния курс, съдържанието на учебния материал, продължителността на обучението.
Продължителността на курса е 48 учебни часа разпределени в модули в следните области:
Първа област – Законова и нормативна уредба за предлагане на болнични услуги. Европейски стандарти и добри практики; Втора област – Професионални и организационни изисквания, и вътрешни наредби в болницата; Трета област – Синергията на корпоративната култура; Четвърта област – Мотивация и мотивиране на персонала. Психологически проблеми при управлението;
Пета област – Практически и педагогически аспекти на менторството като метод на обучение на работното място; Шеста област – Ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управление на отпадъците; Седма област – Придобиване на чуждоезикови знания и умения; Осма област – Умения за работа с информационни и комуникационни технологии.
Занятията ще се провеждат в работно време – 2 пъти седмично по 2 учебни часа.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 6 - Провеждане на обучения на работното място Дейността обхваща следните задачи:
1. Разпределение на обучителите по работни места и определяне на конкретните цели на базата на индивидуалните потребности, идентифицирани при подготовката на индивидуалните кариерни планове;
2. Устойчиво развитие на механизма на менторството и предаване на добрите европейски практики в болничното заведение;
3. Подобряване на адаптивността на заетите лица, повишаване качеството на болничните услуги и производителността на труда;
Дейността е предопределена от потребностите за перманентно повишаване на конкурентоспособността на персонала и отговаряне на динамично променящите се изисквания за качество на болничното обслужване. Чрез тази дейност се реализира добавена стойност и позитивен синергиен ефект в организацията.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 7 - Осигуряване на социални придобивки Дейността обхваща следните задачи:
1. Осъществяване на строително-ремонтни дейности по разработена КСС от определен чрез обществена поръчка изпълнител.
2. Оборудване на помещенията за отдих с необходимото обзавеждане и оборудване от доставчик, избран чрез проведена обществена поръчка.
3. Определяне и възлагане чрез гъвкави схеми на трудова заетост на лица за обслужване на мястото за отдих и почивка.
По същество ще бъде ремонтиран втория етаж на една от централните сгради като ще се обособят: стая за почивка с кухненски бокс, стая за team training , workshops и ползване на интернет. библиотека със специализирана литература. Изграденото място за почивка и релаксация ще позволи на персонала реално да намира място за отмора, релаксация и среща с колегите си при изпълнение на напрегнатата работа в болничната обстановка, да се подготвят подкрепителни закуски, да се релаксира. Потребността от подобна социална придобивка е идентифицирана от по-рано, но до този момент не е имало възможност да се реализира.
С изпълнението на дейността ще бъдат осъществени и задоволени следните нужди:
• Подобряване на условията на работното място и намаляване тежестта от физическото натоварване от болничната дейност;
• Създаване на възможности за самоподготовка и изучаване на добри европейски практики в болничното обслужване, чрез използване на специализирана литература и Интернет мрежата;
• Споделяне на професионални проблеми в работата и търсене на тяхното решение в работен диалог;
• Социална интеграция и сближаване на персонала, чрез създаване на благоприятна среда;
• Възможности за самостоятелно приготвяне на закуски и консумация на подкрепящи напитки през времето за почивка.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 8 - Информиране и публичност Настоящият проект предвижда изпълнението на следните задачи:
1. Провеждане на начална пресконференция за оповестяване пред медиите и обществеността на стартирането на проекта и неговите цели и задачи;
2. Пресконференция за приключване на проекта и оповестяване на резултатите от него;
3. Информационно табло на мястото, където се извършват дейностите по проекта;
4. Постоянна обяснителна табела – поставя се до 6 месеца след завършване на проектните дейности;
Информационни и комуникационни материали:
Издаване на рекламни брошури с цел публичност на проекта и неговото финансиране – 1000 бр.; Сертификати от проведени обучения – 10 броя; Брифинг по време на обучение на обучителите; Изработване на стикери за оборудването; Плакати – 100 броя; Банери/ролетни, преносими/ – 4 броя
Събития:
1. Семинари – учебни материали, чанти, програми, химикали, тетрадки, USB;
Дейността е насочена към изпълнение на задължителните изисквания за публичност и информираност на широката общественост с посочване приноса на ЕС в съфинансиране на проектните дейности.
|