| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност 1. Социологичесто проучване на територията на област Плевен Ще се разработи специална методология и инструментариум за проучването. Ще се  реализира допитване до общественото мнение по метода на полу стандартизирано интервю с 500 заети, 500 безработни лица и дълбочинни интервюта със 100 работодатели и 50 ключови експерти на територията на област Плевен. Ще се анализират съществуващи нагласи и практики за оценка на ключови компетентности, ще се проучат сферите и  подходите за въвеждане на модела. Ще се  извърши  обработка, анализ на данните и ще бъде изготвен  доклад за резултатите от проучването.   Дейност 2.  Работно парньорско  посещение  във Великобритания  Общо 7 представители на кандидата и партньорите  ще вземат участие в работно посещение  в Нюкасъл, Великобритания за 6 дни. Двама  служител  на партньор 1  ще демонстрират добри практики от приложението на инструмента Скала Rickter ®. Българските участници ще представят резултатите от проведеното социалогическо проучване и доклада за потребностите, подходите и сферите  на  прилагане на модел за оценка на компетентностите като иновативна услуга на българския пазар на труда.
Ще се проведат съвместни консултации и ще бъде разработен  план за действие по адаптиране  и апробиране на модела в  България.
 Дейност 3. Адаптиране на модела.  Работно партньорско посещение  в България. Подбор и обучение на практикуващи експерти.  Международен екип от 5 експерти ще адаптират модела за прилагане в български условия в т.ч. 1 методик от Великобритания и 1 от България, 1 експерт в областта на информационните технологии от Великобритания и 2 функционални асистенти - по 1 от двете страни. Работата на екипа ще бъде подпомагане от преводачи. Паралелно в двете страни по предварително изработен план експертите ще работят за адаптиране на модела. Ще се проведат съвместни консултации, присъствени и  чрез он-лайн  конферентна връзка. Ще се извърши превод на инструментариума и ще се разработят указания и наръчници за неговото прилагане. Ще бъде адаптиран софтуерния продукт IMS за оценка на въздействието чрез обработка на  база данни от проведените оценки и генериране на доклади.
 В България комисия ще изработи критериите за подбор на 10  практикуващи експерти, представители на целевите групи, които ще бъдат обучени да прилагат инструментариума. В Комисията  ще участват  3-ма представители на местни и регионални  институции  на пазара на труда и 2-ма представители на проектния екип.
         Основни изисквания  при подбора:
•	Да имат завършено висше образование; 
•	Да имат релевантен опит като консултанти или обучители по придобиване на ключови компетентности не по-малко от 1 година;
•	Да притежават мотивация, да бъдат обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. 
          Процедурата за подбор включва:
•	Обявяване на местата за обучение в медиите.
•	Поддържане на регистър за постъпилите заявления от кандидати.
•	Предварителен подбор по документи.
•	Събеседване и оценка за пригодността.
•	Сключване на договор с кандидата.
Един обучител, служители на Партньор 1 – ще участва в работно посещение в България, гр. Плевен за 7 дни. Ще се проведе 5 дневно въвеждащо обучение /в 1 група по 40 учебни часа/ на 10 експерти, избрани да приложат инструмента в процеса на неговата апробация.
 Дейност 4. Апробиране на модела. Супервизия и поддържащо обучение на практикуващите експерти. 10 обучени експерти ще приложат инструмента за измерване и оценка на компетенциите при  300 безработни, 300 заети в МСП и 50 работодатели на МСП на територията на област Плевен. Достъпът до лицата и работодателите ще бъде осигурен с подкрепата на  Дирекции „Бюро по труда”, синдикати, браншови организации на работодателите, обучаващи организации от региона, местни и общински администрации, доставчици на услуги на пазара на труда. 
Практикуващите експерти ще проведат с всяко лице не по-малко от  2 интервюта с обща продължителност 3 часа  - базисно  интервю и интервю за оценка на напредъка. 
Получените данни ще бъдат въведени в системата за оценка на въздействието IMS. За периода на тестване и апробиране на инструментариума, системата IMS ще бъде поддържана технически  и хоствана от експерти на Партньор 1. 
В хода на практическата работа практикуващите експерти ще получат  поддържащо обучение и супервизия –  общо 48 учебни часа от обучител- експерт на партньор 1. 
 Дейност 5. Публикуване на Ръководство за прилагане на модела и доклади от проведени проучвания. Материалите от проведените проучвания, докладите, генерирани от системата и указанията за работа с инструментариума ще бъдат обработени и обобщени за публикуване. Ще бъде тиражирано и разпространено  печатно  Ръководство  - формат А4, обем 100 печатни страници, цветен офсетов печат и тираж 500 бр.
Ръководството ще подпомогне представителите на целевите групи при въвеждане и прилагане на модела, ще се разпространява на Международната конференция, на регулярни срещи със заинтересовани страни. Ръководството  и докладите ще бъдат достъпни  и в електронен формат на сайта на проекта. 
 Дейност 6. Международна конференция  Международната  конференция  ще се проведе в гр. Плевен с 80 участници -  60 представители на  целевите групи, 20 представители на заинтересованите страни-ключови национални и местни институции, репортери; граждани, представители на проектния екип и на   партньорите. 
Услугите от комплексен тип на пазара на труда все още малко известни сред широката общественост. Популяризирането на този иновативен модел ще доближи услугите до бъдещите  ползватели и доставчици. 
1.	Ръководителят на проекта ще представи изпълнението на дейностите, сътрудничеството с институциите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите с мултимедийна презентация. Ще бъдат оповестени възможностите за прилагане на модела в бъдеще.
2.	Представители на партньор 1  ще презентират ползите и сферите на приложение на модела в ЕС. Ще се споделят  добри практики от приложението на модела във Великобритания.
3.	Представител на партньор 2 ще презентира сферите на приложение на инструмента в български условия и възможностите за неговото патентоване,  лицензиране и  развитие.
4.	Практикуващи експерти ще представят методологията и доклади от направените оценки със Скала Rickter ® в хода на апробацията.
5.	Представител на МТСП ще представи развитието на услугите и политиките на пазара на труда на национално  ниво.
6.	Ще се проведе дискусия и ще се обсъдят приоритните мерки за осигуряване на трайна заетост на местно, регионално и национално ниво. Ще бъдат проучени и обсъдени възможностите за патентоване на модела и лицензиране на организациите, които го прилагат.
7.	Ще се подпише Споразумение за работа в  транснационална европейска мрежа за осигуряване на трайна заетост  между заинтересованите институции и организации и доставчици на услуги на пазара на труда. 
8.	Ще бъде оповестено присъединяването на двете български организации – партньори като асоциирани членове на Riсther Company, Великобритания.
 Дейност 7. Информационна кампания.  Ще се проведат 2 пресконференции: встъпителна и заключителна с участие на проектния екип и 10 журналисти за представяне на целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта. Ще се реализират 10 платени  публикации в местни и национални  медии за хода на проектните дейности. 
Проектът ще бъде представен на информационен ден, организиран в гр. Плевен.  Ще бъде реализиран свободен прием на представители на целевите групи и граждани – запознаване с целите, задачите, дейностите и процедурите за достъп до участие в проекта.Участници: членове на екипа, представители на институции и организации, работодатели, медии и граждани. 
Ще бъде разработен интернет сайт на проекта, които ще информира на български и английски език за напредъка на проектните дейности и ще популяризира иновативния модел.  
Ще бъдат изработени и монтирани в сградите, където са разположени офисите на кандидата и партньорите 3 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация.
Ще бъде издадена дипляна, формат А4 пълноцветен печат, 500 бр., и флаери – формат А-5 пълноцветен печат, 800 бр. Флаерите ще информират широката общественост и всички потенциални участници, ще се разпространяват на Информационния ден, чрез Дирекция „Бюро по труда”, от служителите на кандидата  и партньор 2 по проекта. Те ще бъдат предоставени на медиите за представяне на проекта. Дипляната ще бъде разпространена на Международната конференция сред заинтересовани организации и институции за популяризиране на резултатите от проекта.
На пресконференциите, информационния ден и международната  конференция ще се разпространят  200 бр. папки и химикалки с визуализация за популяризиране на Оперативната програма, схемата за финансиране и проектните дейности.
 Дейност 8. Администриране и управление  Ще се разработи и приложи система от правила, процедури и инструментариум за администриране и управление на проекта. Ежемесечно ще се провеждат срещи на проектния екип на които ще се приемат месечни планове и отчети за извършената работа. 
Ще се прилага специално разработена система за вътрешен мониторинг и оценка на напредъка на проектните дейности.
•	Всички експерти предоставят ежемесечен отчет и доклад  за дейността си, съобразно разработените графици на координатора на проекта.
•	Членовете на проектния екип изготвят ежемесечни отчети за дейността си и ги представят на офис мениджъра на проекта.
•	Счетоводителят на проекта  изготвя междинни финансови отчети  и финален финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред Възложителя  
•	Ръководителят на проекта изготвя междинни технически отчети и финален  технически отчет  за напредъка на проектните дейности и го предоставя на Възложителя.
                 |