Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.07-0024-C0001
Номер на проект: ESF-1107-05-10001
Наименование: Нови възможности за трудова реализация
Бенефициент: ОБСТ ИНВЕСТ ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 06.01.2012
Начална дата: 07.03.2012
Дата на приключване: 07.07.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Монтана
                    Берковица
Описание
Описание на проекта: да съдейства за мотивация и подкрепа на безработните и неактивните лица, повишаване качеството на живот и създаване на условия за заетост чрез придобиване на нова или повишаване на вече съществуваща квалификация на лицата от целевите групи
Дейности: 1. Организация, управление и отчитане на проекта При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран тричленен екип в състав: ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори, в които да се определят задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще разработи подробен план-график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът ще провежда ежемесечно работни срещи, ще се запознава с мненията на участниците в проекта, ще осигурява участието на всички заинтересовани страни. Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя пред Договарящия орган междинни отчети и годишен доклад за напредъка на проекта. След приключване на дейностите по проекта ще изготви заключителен технически доклад за постигнатите резултати и обобщаващ финансов отчет за изразходваните средства. Във връзка с изготвянето на междинните и финални отчети е необходимо да бъдат доставени за екипа на проекта хартия, меки папки и класьори. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта съгласно ПМС № 180/27.07.2007 г.
2. Избор на изпълнители по ПМС № 55/2007 г. Кандидатът ще проведе тръжни процедури за избор на изпълнители в съответствие с ПМС № 55/2007 г. при спазване на основните принципи за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на участниците и недопускане на дискриминация. Кандидатът ще извърши процедури за избор на изпълнители за възлагане на доставка на: материали и консумативи, материали за информиране и публичност и др. В обявените процедури по съответни критерии кандидатът посредством назначени комисии извършва избора на конкретни изпълнители и сключва договори с участниците, класирани на първо място.
3. Информационна дейност Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на област Монтана. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване – вестник «Ком», вестник „Слово”, кабелна телевизия „Монт-7” и др. за информиране на обществеността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2007 г. – 2013 г.”. В Дирекции «Бюро по труда» – Берковица и филиала във Вършец, намиращи се в обхвата на ДРСЗ – Монтана, ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни брошури с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На мястото за управление на проекта ще бъде поставена информационна табела за визуализация на проекта. Ще бъдат изработени рекламни бележници, джоб-папки, рекламни календари, химикалки, рекламни тениски, носещи отличителните знаци на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския Социален Фонд. В края на дейностите по проекта ще бъде проведена заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на медиите, служители от областна администрация – Монтана, общински администрации, ДРСЗ – Монтана и от ДБТ в област Монтана, НПО, фирми и представители на местната общност и др. Участващите ще бъдат запознати с дейностите и резултатите от осъществяване на проекта, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на ЕС, както и с приоритети на ОП „РЧР”.
4. Идентифициране на обезкуражените лица Дейността се осъществява с цел да прекрати престоя на лицата без работа и да ги насочи към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. С оглед постигане на максимална ефективност, в проекта ще участват трима експерт-анализатори, които са членове на партньора по проекта сдружение «Рома–Берк», и двама оперативни асистенти. Единият от екпертите ще разработи методология за идентифициране на обезкуражените лица и ще участва съвместно с останалите в края на процеса по идентифициране при изготвяне на обобщаващ анализ. Вторият експерт-анализатор ще обхване идентифицирането на обезкуражените лица сред маргинализираните общности с компактно ромско население в община Берковица. Третият експерт-анализатор ще обхване идентифицирането на обезкуражените лица сред маргинализираните общности в община Вършец. Дейността на експертите ще бъде подпомагана от двама оперативни асистенти, които ще извършват непосредствените дейности по идентифицирането на обезкуражените лица. За целта експерт-анализаторите по общини съвместно с оперативните асистенти работят активно с лица от целевата група. Провеждат формални и неформални, неоповестени срещи с лицата – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всяко лице с цел информиране на лицето и определяне на личния шанс за започване на работа. При провеждането на срещите целта е да се определи от експерта и оперативния асистент съществуват ли обективни - преодолими или непреодолими пречки пред лицата да си намерят и да започнат работа (пречки, които поставят лицето в неизгодно положение на пазара на труда - те могат да бъдат свързани с: личността - пол, възраст, етническа принадлежност; професията – дали се търси или не на местния пазар на труда; липсата на квалификация и трудов стаж; личностните качества). Експертът и оперативния асистент работят съобразно индивидуалните потребности и характеристики на бенефициентите, информират ги и ги мотивират да бъдат активни на пазара на труда. За постигане на тези цели експертът и асистентът работят в кварталите с население с предимно ромски етнически произход. Организират (самостоятелно и/или съвместно с ДБТ в съответния район) срещи за представяне на законовите разпоредби и запознаване с различни правни казуси, касаещи статута на заетите, безработните, неактивните – техните права и задължения и възможности и насочване на лицата към активно поведение на пазара на труда. Изпълнението на дейността по идентифициране на обезкуражените лица ще започне още със стартирането на проекта и ще приключи до започването на мотивационното обучение за последната сформирана група. При приключване на дейността ще бъде изготвен доклад с анализ на резултатите.
5. Мотивационно обучение на обезкуражените лица и селекция на лицата от целевата група Мотивационно обучение на идентифицираните обезкуражени лица ще се извърши по стандартна програма от служители на ДБТ - Берковица. Обучението ще подпомогне обезкуражените лица за регистрация в ДБТ и включване в програми за обучение и осигуряване на последващо стажуване и заетост. Мотивационното обучение цели да подкрепи също и повишаване на компетентностите и социалните умения за самостоятелност на представителите на целевите групи, които да бъдат включени в професионално обучение и стажуване в проекта. В мотивационното обучение ще бъдат разяснени теми „Ролята на принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията” и „Опазване на околната среда” в контекста на ОП „РЧР”. В края на обучението всеки бенефициент ще получи служебна бележка за участие в мотивационно обучение, издадена от ДБТ за нуждите на проекта. В рамките на тази дейност ще бъде извършена селекция на лица от допустимите целеви групи по проекта, с цел включване в професионално обучение по професия «Работник в ХВП» и стажуване при работодател. За определяне на преките участници в проекта ще бъде сформирана комисия от представители на кандидата, партньорите, Дирекция „Бюро по труда” и Договарящия орган. Изборът ще се извърши по процедура на Агенцията по заетостта при спазване на принципите за прозрачност, равенство между половете, равни възможности и превенция на дискриминацията.
6. Предоставяне на посреднически услуги на лицата, преминали мотивационно обучение Посредническите услуги за намиране на работа представляват комплекс от дейности с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Тази дейност се извършва от служители от ДБТ - Берковица. Включва консултации по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране, предоставяне на съвети на хората, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение и т.н. Посредническите услуги, предоставени по проекта, имат задачата да създадат умения и навици за търсене на работа у лицата и подпомагане включването им в заетост; предоставяне на практически насоки за намиране на работа – търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет. Друг аспект на тази дейност е създаване на активен работен контакт между предоставящите услугата и лицето, с оглед намиране на най-подходящата за него работа.
7. Разработване и адаптиране на специална обучителна програма по професия „Работник в ХВП” Настоящото проектно предложение включва обучение по професия „Работник в хранително-вкусовата промишленост”. Обучаващата организация ще бъде избрана в съответствие с процедурите на ПМС № 55/2007 г. Във връзка със спецификата на участниците в обучението, учебната програма, предоставена от избраната обучаваща организация, ще бъде адаптирана. Кандидатът предвижда тази дейност да се извърши от специалист-методист с подходяща квалификация и над 15-годишен опит в методическата работа по съставяне на учебни програми със специализирана насоченост, чиято автобиография е приложена. В целевата група участват лица с различна степен на образование, различна нагласа за обучение и отношение към професионалното обучение. Разработването на нов учебен план и програма ще се извърши съобразно образователното ниво и личностни характеристики на представителите на целевата група, нуждата от увеличаване на часовете по практическо обучение и намаляване на теоретичните въпроси. Ще се съблюдава също необходимостта на работодателя от определени умения, съчетаване на практическото обучение с наличната техника, предоставена от работодателя за нуждите на обучението и последващото стажуването на лицата по проекта. Основната задача е проектът да разполага с по-опростен вариант на учебна програма със засилена практическа насоченост, за да се гарантира цялостен положителен резултат от обучението и стажуването.
8. Организиране на професионално обучение Професионалното обучение ще се извърши по адаптираната учебна програма от екип преподаватели на лицензираната в НАПОО обучаваща организация, избрана за изпълнител в съотвествие с ПМС № 55/2007 г. Обучението за придобиване на първа степен на професионална квалификация по професия „Работник в ХВП” е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения, отговарящи на съвременните изисквания. Обучителният процес ще бъде в рамките на 300 уч. часа – 50 дни по 6 уч. часа на ден. Преди започване на обучението ще бъдат сключени договори с обучаемите, в които ще бъде отразен размерът на получаваната стипендия, срокът и условията на обучение. По време на обучението ще бъде осъществяван текущ контрол за присъствието на участниците, резултатите от който ще се използват при изплащането на месечните стипендии. Ще се провежда анкета за обратна връзка и анализиране работата на преподавателския екип. Ще се следи за стриктно спазване на седмичното разписание и учебната програма. Учебният процес приключва с провеждането на държавни изпити - по теория на професията под формата на тест, попълван за 6 уч. ч. и изпит по практика на професията под формата на практическо задание за определено време (6 уч. ч.) Успешно завършилите пълния курс на обучение ще получат Свидетелство за професионална квалификация по образец 3-54 на МОМН, издадено от обучаващата организация изпълнител.
9. Стажуване при работодател Значително предимство на предлагания проект е, че непосредствено след приключване на професионалното обучение включва осигуряване на подходящо стажуване в реална работна среда. Предоставянето на условия за провеждане на последващо стажуване на работно място във фирма – работодател насърчава безработните лица към постоянна трудова заетост. Практическото обучение под формата на стажуване на работно място ще подпомогне реализацията на лицата от целевите групи. За успешно завършилите обучението лица ще бъде осигурено стажуване по придобитата професия за период от 3 месеца. За времето на стажа участниците ще сключат трудови договори с работодателя “Обст Инвест” ЕООД – кандидат по проекта. Разходите за възнаграждения на стажантите се финансират от ОП “РЧР” в рамките на минималната работна заплата за страната за периода, както и дължимите осигуровки по КТ и КСО, начислявани за сметка на работодателя за срок от три месеца.
Партньори
Партньори:
Сдружение „Рома – Берк”
Изпълнители:
Билдинг сървисис ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 196 706 BGN
Общ бюджет: 30 801 BGN
БФП: 30 801 BGN
Общо изплатени средства: 81 298 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 30 801 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 39 341 BGN
2013 41 957 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
81 298 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 26 181 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 33 440 BGN
2013 35 664 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
69 103 BGN
В т.ч. Национално финансиране 4 620 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 901 BGN
2013 6 294 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
12 195 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, получили посреднически услуги
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз