Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-7.0.01-0026-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Дизайнерско мислене в сферата на туризма
Бенефициент: Сдружение “Знам и мога” - гр. София
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 26.01.2012
Начална дата: 29.02.2012
Дата на приключване: 29.08.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: На територията на ЕС
Описание
Описание на проекта: Основната цел на проекта е да предостави възможност за обогатяване на знанията и усъвършенстване на уменията на обучители по неформално образование, както и на управленския персонал на малки и средни хотели в Родопския регион за ефективно управление и развитие на техния бизнес чрез представяне на иновативни модели и добри практики в сферата на мениджмънта на туризма и хотелиерството, основаващи се на използването на дизайнерското мислене в бизнеса и социалните медии.
Дейности: 1.1 Представяне на целите и дейностите на проекта на всички заинтересовани страни Запознаване на представители на хотелиерския и туристически бизнес, местни власти, обучителни институции, крайни потребители на услуги в туризма, публични и неправителствени организации в сферата на туризма с целите и дейностите по проекта, плана за работа и възможностите за участие на заинтересованите страни
1.2 Избор на организация, която да проведе проучване и анализ на състоянието на хотелиерския бизнес в региона на Родопите Да бъде избрана организация, която да реализира проучването и да състави анализ за състоянието на хотелиерския бизнес в региона
1.3 Изготвяне на план за работа по проекта на ниво партньори и разпределяне на функциите между членовете на екипа Ясно дефиниране на ролите на всеки от членовете на организациите партньори и кандидата
1.4 Определяне на участниците от целевите групи, които ще бъдат включени в отделните етапи на реализация на проекта Идентифициране на представителите на целевите групи, които ще вземат пряко участие в реализирането на дейностите по проекта
2.1 Създаване на система от показатели за мониторинг на дейностите и продуктите в рамките на проекта и съответствието им със заложените цели. Изграждане на система за мониторинг на дейностите и резултатите от проекта
2.2 Разработване на план за прилагането на системата за мониторинг Създаване на план-график за прилагането на системата за мониторинг
2.3 Създаване на екип за мониторинг на дейностите и продуктите Създаване на екип, който да следи за ефективното изпълнение на дейностите в рамките на проекта чрез прилагане на системата за мониторинг
3.1 Провеждане на работни срещи и разговори със заинтересованите страни Информираност на заинтересованите страни относно развитието на проекта и тяхната роля в него; реализиране на обратна връзка относно осъществените от тях дейности.
3.2 Провеждане на партньорски срещи Представяне на работата на партньорите, обмен на информация и разрешаване на възникнали проблеми в процеса на работа
4.1 Разработване на анкетни карти за проучване на състоянието на туристическия бизнес в Родопския регион насочено към мениджърите на малки и средни хотели и към техните клиенти Разработване на анкетни карти, които да послужат за провеждане на проучването на състоянието на туристическия бизнес в Родопския регион, насочено към мениджърите на малки и средни хотели и към техните клиенти
4.2 Провеждане на анкетното проучването Реализиране на анкетното проучване насочено към мениджърите на малки и средни хотели и към техните клиенти
4.3 Анализ на резултатите от анкетното проучване Обработване и анализ на резултатите от анкетното проучване
4.4 Разработване на доклад на база анализа за обща оценка на състоянието на туристическия бизнес в региона и възможностите му за развитие. Изграждане на цялостна картина на състоянието на хотелиерския и туристически бизнес в региона и възможностите за неговото развитие
4.5 Изграждане на концепция за развитие на база на проведеното проучване Създаване на концепция, насочена към подобряване на услугите в сферата на туризма и хотелиерството в региона и системата на тяхното предлагане
4.6 Провеждане на конкурс насочен към мениджъри на хотели в региона на тема „Концепция за развитие на туризма и хотелиерството в Родопския регион” Провеждане на конкурс който да послужи за отразяване на вижданията на мениджъри на хотели в региона относно възможностите за развитие на туризма и хотелиерството
4.7 Определяне на победители от конкурса Да бъдат избрани трите най- добри концепции за развитие
4.8 Създаване на прототип на стратегия на основата на дизайнерското мислене за развитие на туризма и хотелиерството в Родопския регион от испанския партньор в съответствие с най- добрите концепции и разработената концепция за развитие на база на проу Да се създаде прототип на стратегия, която да бъде приложена и тествана от мениджърите на хотели в Родопския регион
4.9 Провеждане на обучение в Испания за победителите от конкурса и за специалисти в сферата на неформалното образование от българските организации-партньори по дизайнерско мислене в бизнеса и прилагане на разработената прототипна стратегия за развити Да бъдат обучени победителите от конкурса за специалисти в сферата на неформалното образование от българските организации-партньори по дизайнерско мислене в бизнеса и прилагане на разработената прототипна стратегия за развитие
4.10 Разработване на електронно ръководство за използване на дизайнерско мислене в туризма и социалните мрежи в мениджмънта на хотелиерството и туризма Да бъде разработено електронно ръководство, представящо методите на дизайнерско мислене и използването на социалните мрежи в сферата на хотелиерството и туризма
4.11 Провеждане на четири работни семинара в Родопския регион със съвместното участие на обучители от Испания и България насочени към управленски персонал в сферата на хотелиерството, обучителни институции и представители на публични организации, раб Обучение на мениджъри в сферата на хотелиерството и представители на организации от публичния сектор, работещи в сферата на туризма
4.12 Тестване на ефективността на прототипа на стратегията Да бъде тествана приложимостта на прототипа на стратегия и нейната ефективност на действие
4.13 Изготвяне на доклад за оценка на ефективността на действие на прототипа Разработване на доклад, отразяващ ефективността на действие на прототипа на стратегия и възникналите дефекти
4.14 Разработване на подобрена стратегия за развитие на малкия и среден хотелиерски бизнес, основаваща се на дизайнерско мислене, целяща изграждане на дигитална мрежа на родопските хотели чрез социалните медии. Създаване на стратегия отговаряща на изискванията на хотелиерския бизнес в Родопския регион
4.15 Прилагане на практика на стратегията, разработена в рамките на проекта, за развитие на малкия и среден хотелиерски бизнес Прилагане на практика на стратегията, разработена в рамките на проекта, за развитие в малки и средни хотели в Родопския регион
5.1 Отпечатване и разпространение на рекламни материали за проекта Популяризиране на резултатите от проекта чрез отпечатване и разпространение на рекламни материали
5.2 Публикации в печатни и електронни медии Повишаване на нивото на информираност на проекта чрез публикации
5.3 Създаване на дискусионен форум на проекта на страницата на Сдружение Знам и Мога Осигуряване на публичност на проекта и поле за комуникация между заинтересовани страни
5.4 Публикуване на информация в социалните мрежи и в уеб страниците на партньорските организации Осигуряване на публичност чрез публикуване на информация в социалните мрежи и в уеб страниците на партньорските организации
6.1 Изготвяне на междинни доклади с направените изводи и препоръки Изработване на доклади на база прилагането на системата за оценка на дейността
6.2 Изготвяне на краен доклад с резултатите от проекта Изработване на краен доклад с резултатите от проекта, даващ цялостна картина за постигнатите резултати, реализираните дейности и тяхната ефективност.
Партньори
Партньори:
Асоциация на родопски общини
CIBER ESPACIO SL - ООД
Изпълнители:
СОВА 5 АД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 160 948 BGN
Общ бюджет: 94 466 BGN
БФП: 94 466 BGN
Общо изплатени средства: 95 432 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 94 466 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 32 189 BGN
2013 0 BGN
2014 77 741 BGN
2015 - 14 498 BGN
95 432 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 80 296 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 27 361 BGN
2013 0 BGN
2014 66 080 BGN
2015 - 12 323 BGN
81 118 BGN
В т.ч. Национално финансиране 14 170 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 4 828 BGN
2013 0 BGN
2014 11 661 BGN
2015 - 2 175 BGN
14 315 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой обменени нови практики, трансферирани добри практики и представени нови идеи пред партньорите
Индикатор 2 часове обучение в испания
Индикатор 3 работни семинарни срещи
Индикатор 4 Бизнес концепции
Индикатор 5 проведени проучвания и анкети (оценки)
Индикатор 6 разработени анализи и доклади
Индикатор 7 лица участвали в обучение и обмяна на опит в Испания
Индикатор 8 създадени мрежи и партньорства в социалните мрежи
Индикатор 9 тениски
Индикатор 10 шапки
Индикатор 11 папки по проекта
Индикатор 12 химикалки
Индикатор 13 листовки, брошури
Индикатор 14 форум за дискусия
Индикатор 15 периодична информация за реализираните дейности и постигнатите резултати (публикации)
Индикатор 16 социални медии
Индикатор 17 обучение в испания
Индикатор 18 участници в работните семинари/срещи за обучение и обмяна на опит
Индикатор 19 участници в конкурса за бизнес концепции
Индикатор 20 съвместни консултации
Индикатор 21 проведени работни срещи в Испания
Индикатор 22 брой експерти включени в работните посещения в Испания
Индикатор 23 разработен прототип на стратегия за развитие на малък и среден хотелиерски бизнес
Индикатор 24 разработено електронно ръководство
Индикатор 25 партньорски бизнес групи
Индикатор 26 участници/контакти в социалните мрежи
Индикатор 27 хотели участващи в социалните медии
Индикатор 28 брой срещи - заинтересовани страни
Индикатор 29 брой партньорски срещи


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз