Дейности:
|
Подбор на социални асистенти и домашни помощници Кандидатите за социални асистенти и за доброволци задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
При кандидатстване на работа, кандидатите за социални асистенти и домашни помощници задължително представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Наемат се само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани.Новоназначените социални асистенти и домашни помощници подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, запознават се с длъжностна си характеристика и получават копие от Правилника за вътрешния ред на Сдружение “Бъдеще”.
Въвеждащо обучение на социални асистенти и домашни помощници Въвеждащо обучение на всички новоназначени социални асистенти и домашни помощници , преди да започнат работа в дома на потребителя, което трае 3 дни и включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент и на домашния помщник умения;
• основни задължения на социалния асистент и домашния помощник;
• специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания, за терминално болни;
• методика за предоставяне на услугите „Социален асистент” и “Домашен помощник”;
• етични стандарти в работата на социалния асистент и домашният помощник;
• здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт;
• процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг;
Надграждащо обучение на социални асистенти и домашни помощници Осъществява се веднъж месечно с времетраене 1 ден и включва:
Консултиране и супервизия на социалните асистенти и домашни помощници , както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации.
Поддържащо и надграждащо обучение на социалните асистенти и домашни помощници възснова на идентифицираните при консултирането и супервизията потребности.
Дейността е подчинена и съобразена изцяло с Методиката за предоставяне на услугата в общността “Социален асистент”
Дейност по оказване на услугата “Социален асистент Дейността се извършва от всеки от 5-те социални асистенти, които отделят по 2 часа дневно на всеки един от 4 зачислени им потребители на услугата при спазване на следните принципи и процедури: Зачитне правото на достойнство и лично пространство на потребителите и се съобразява с начина им на живот. Поощряване самостоятелността на потребителя, като го насърчава да участва във вземането на решения по всички въпроси, отнасящи се до начина му на живот.Удовлетворяването на специфичните потребности на потребителите се извършва възоснова на договор между доставчика и потребителя регламентиращ правата и задълженията им и индивидуален план за предоставяне на услугата описващ дейностите, които доставчикът се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя Дейност по оказване на услугата “Домашен помощник” Дейността се извършва от всеки от 10-те домашни помощници, които отделят по 4 часа дневно на всеки един от 2 зачислени им потребители на услугата като: Домашният помощник предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други.
Услугата „Домашен помощник” се предоставя по начин, който съхранява човешкото достойнство и гарантира правото на личен избор на обслужваните лица и с разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки, роднини или законни представители. Дейност по оказване на услугата “От врата до врата” Мобилността ще бъде осигурявана по заявка от потребителите чрез наличния в Сдружението ни микробус със специална платформа за инвалидни колички и ще им осигурява придвижване при ходене на работа / ако са започнали таква / при посещения на лекар, на центъра за рехабилитация, при роднини и близки, пътуване до санаториум в областта и при други случаи на необходимост. Осигуряване на информация и публичност През първия месец от проекта ще публикуваме дипляна, която съдържа информация за процеса на предоставяне на услугите, описание на правата и задълженията на социалните асистенти и домашни помощници и на потребителите; размер на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка..
Чрез нашите доброволци ще разпространим в кв. “Изток” дипляната и ще информираме потребителите и/или техните законни представители за предоставяните услуги. През първия и шестия месец на проекта ще проведем и пресконференции за информиране на широката общественост.
|