Дейности:
|
1.Сключване на договори на Екипа по проекта Гражданските договори ще бъдат сключени в седем дневен срок от началото на изпълнението на проекта, чрез тях ще се регламентират правата, задълженията и отговорностите на Техническия екип 2. Оборудване на офиса Ще бъде закупен един брой персонален компютър и един брой бюро, стол, стелаж за документи 3. Дейности по осигуряване на публичност Дейностите по осигуряване на публичност на проекта ще осигурят достъп на широк кръг от обществеността, до информация за него.
Ше бъде изработена един брой информационна табела за офиса на Организацията-кандидат, а след края на проекта информационни брошури за постигнатите резултати от извършените дейности.
Ще организира кръгла маса за проблемите на хората с увреждания , на която ще бъдат обсъдени възможностите за социално включване на тази част от обществото.
4. Провеждане на кампания сред потенциалните потребители Дейностите по осигуряване на публичност на проекта ще осигурят достъп на широк кръг потенциални ползватели на услугата, до информация за Настоящият проект; процеса на предоставяне на услугата методологията за оценка на потребностите, процедурата за кандидатстване за потребител на услугата и т . н.
Ще бъдат излъчени 15 информационни предавания в местния радио възел, три пъти на ден за една седмица.
Ще се изработят 300 броя информационни брошури и ще бъдат проведени срещи с тях.
5. Подбор на бенефициенти за Социален асистент и Домашен помощник Подборът и наемането на персонал от Организацията - кандидат ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. . Кандидатите ще се интервюират от с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
При кандидатстване на работа, кандидатите за социални асистенти и домашни помощници ще представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще се наемат кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани.
Новоназначените социални асистенти и домашни помощници ще подпишат трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, ще се запознаят с длъжностна си характеристика и ще получат копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика.
6.Обучение на бенефициентите за Социален асистент и Домашен помощник Ще бъде сформирана една група обучаеми и бенефициентите ще преминат пет дневно обучение по програма „Социални услуги на деца и възрастни с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания”. След края на обучението бенефициентите обучени за Социални асистенти ще трябва да са овладели знания насочени към това как да подпомагат социалната активност на хората с увреждания, а Домашните помощници как да организират бита и хигиента в дома на нуждаещите се лица.
7. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители на услугата Социален асистент и Домашен помощник Социален работник от Дирекция Социално подпомагане с участието на потенциалния потребител извършва оценка на потребностите му.
Услугите Социален асистент и Домашен помощник се предоставят след Оценката,
Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребностите на конкретния потребител.
Оценката на потребностите ще се актуализира веднъж на шест месеца, но може да се преразгледа и по-рано по молба на потребителя или негови близки, роднини или законен представител, както и при промени, настъпили в състоянието на потребителя или в специфичните му потребности.
8. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите Социален асистент и Домашен помощник Ще се сключат договори, които ще съдържат всички необходими данни на прекия доставчик на услугата и потребителя, описание, времетраене ,честота на извършване на практическите дейности по доставяната услуга , задължения и отгвороности на всички влизащи във взаимоотношения страни по договора 9. Изработване на индивидуални графици за предоставяне на на услугите Социален асистент и Домашен помощник на всеки потребител Чрез събеседване с потребителя или негов законен представител или роднина ще се обсъдят конкретните потребности от предоставяне на услугата ДП.
Ще се изработи се план- график за посещение в дома на потребителя и конкретно разписване на точните дейности, които ще се извършват .
10. Предоставяне на услугата Социален асистент и Домашен помощник След успешното завършване на обучението 3 Социални асистенти и 12 Домашни помощници ще оказват подкрепа на 28 лица крайни бенефициенти на услугата.
Всеки един Домашен помощник ще организира бита и хигиената на две нуждаещи се лица.
Един от Социалните асистенти ще бъде назначен на цял щат и ще подкрепя също две лица, а другите двама,които са на половин щат ще се грижат за по един бенефициент.
Общата продължителност на дейността по предлагане на Услугите Социален асистен и Домашен помощник по предоставяне на услугите е 11 месеца.
11. Мониторинг и отчетност Техническият сътрудник от името на Организацията кандидат отговорно ще провежда периодични седмични проверки ,чрез които ще съблюдават правилното изпълнение на дейностите, заложени в проекта.
Предвид спецификата на извършваните дейности , свързани със здравето и индивидуалните потребности на потребителите на услугите,веднъж седмично ще се извършват посещения, за да се мониторира на място работата на Социалния асистент и Домашния помощник. Резултатите от проведените срещи с потребителите на услугите и техните семейства ще се документират в месечни отчети за извършеният мониторинг.
По време на изпълнение на договора се предоставят месечни отчети и окончателен отчет , които съдържат технически и финансов анализ, както и преглед на основните проблеми, възникнали по време на изпълнението. Месечните отчети включват резултати и от провеждания задължителен вътрешен мониторинг и доклади по показатели, които АСП е определила.
|