Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0066-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Независим живот отвъд четирите стени
Бенефициент: Дружество на лица с тежки физически увреждания "Смелост" - Русе
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 14.05.2008
Дата на приключване: 01.07.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
Описание
Описание на проекта: Осигуряване на помощ за поддържане на социални контакти и справяне с ежедневните проблеми на хора с различни видове трайниувреждания, вкл. деца.
Дейности: 1.Разработване на информационни материали Изработване на 300 диплянки описващи същността и целите на проекта,както и дейностите на сдружение”Смелост”. Изработване на материали за местните медии
2.Разработване на индивидуални оценки на потребителите на услугата Индивидуалната оценка на потребностите от социални услуги се разработва от социалният работник на Дирекция “ Социално подпомагане “и включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалният потребител. Постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител.
3. Разработване на процедури, правила и документация Разработват се правила и процедури за: Подаване на жалби – разглеждат се до 14 дневен срок, водене на регистър за постапилите жалби Защита на имуществото и финансовите средства – изработване на инструкция за отчитане на финасовите операции от страна на наетите работници. Правилник за вътрешния трудов ред- който се актулиазира периодично. Водене на документацията-посочват се начините за създаване и водена на документацията вспоред посочения от българското законодателство срокове и документи. Процедура за достъп на потребителите или техните законни представители до информацията , която ги засяга. Разработване на процедура за защита на личните данани- заповед с имената от служителите, които имат достъп до документацията. Разработват се нужните документи: Дневник на СА и ДП - записват се всички дейности които са извършени през работното време. Водене на досиета на потребителите на социални услуги – име, адрез телефон, личен лекар и др. Водене на досиета на наетите работници – според изискванията на кодекса на труда Водене на документи за охрана на труда- Книга за първоначален инструктаж и книга за периодичен инструктаж Дневник за трудова злопоука Длъжностна характеристика за всеки социален асистен и домашен помощник Индивидуален план за предоставяне на социалната услугата Трудови договори – между работника и работодателя
4.Подбор на социалните асистенти и домашните помощници Кандидатите се интервюират от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Наемане на кандидати,които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването,намират се в добро психическо и физическо състояние и не са осъждани.
5.Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Извършва се от обучители от сдружение „Знание” в продължение на три обучителни сесии,всяка от които по шест учебни часа
6.Сключване на трудови договори с одобрените кандидати за социални асистенти и домашни помощници Да се гарантира размера на заплащането и изпълнението на поетите от сдружение”Смелост” и кандидатите за извършване на съответните социални услуги задължения
7. Подбор на потребители на социалните услуги „социален асистент” и „ домашен помощник” Да се подберат 30 потребители,хора с тежки физически увреждания и самотни възрастни хора,които нямат достъп до институционални грижи
8.Изговяне на индивидуални планове Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя и се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите .предпочитания.Индивидуалният план се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Планът формулира целта на услугата „Социален асистент” и сдържа описание на дейностите,които ще бъдат извършвани за задоволяване на потребностите на потребителя. Планът включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя както и на действия за контролиране на основните рискови фактори.
9. Предоставяне на услуга Социален асистент Осигуряване на помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него, съдействие при търсене и ползване на различни видове административни услуги, медицински услуги, услугата „от и до работно място”. Целевата група към която е насочена дейноста обхваща хора с трайни физически увреждания и самотно живеещи хора като от тях 8 са мъже и 8 жени
10.Предоставяне на услуга Домашен помощник Осигуряваване на текущо почистване , основно почистване, поддържане на лична хигиена.,хранене приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране. Извършване на битови услуги -закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства. Целевата група към която е насочена дейноста обхваща 7 мъже и 7 жени
11. Подържащо обучение Обучението се извършва в три обучителни сесии в разстояние на 10 месеца,всяка от които включва 20 учебни часа.
Мониторинг Оценяване на дейноста на социалните асистенти и домашните помощници. , оценка на работат на социалният асистент и домашният помощник
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 78 900 BGN
Общ бюджет: 75 441 BGN
БФП: 71 186 BGN
Общо изплатени средства: 70 114 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 71 186 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 15 700 BGN
2009 54 414 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
70 114 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 60 508 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 13 345 BGN
2009 46 252 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
59 597 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 678 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 2 355 BGN
2009 8 162 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
10 517 BGN
Финансиране от бенефициента 4 712 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз