Дейности:
|
1. УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА Дейността включва традиционни поддейности, като сформиране на екип за организация и управление на проекта и осъществяване на планиране, счетоводна отчетност и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, тръжни процедури и управление на договорите с изпълнители, комуникация със заинтересованите страни, дейности по разпространение на информация и осигуряване публичност на проекта и други.
Дейността ще бъде изпълнявана през целия срок на проекта с използването на вътрешни ресурси на водещата организация – оборудван офис в град Варна, осигурени консумативи и отделено време от специално назначен за изпълнение на дейността екип от 3-ма души административен персонал, които ще имат непосредствен ангажимент за организацията и управлението на проекта.
2. ОСИГУРЯВАНЕ ЗАЕТОСТ НА СЕДЕМ ТРУДОУСТРОЕНИ ЛИЦА С НАМАЛЕНА ТРУДОСПОСОБНОСТ ЗА ПЕРИОД ОТ 12 МЕСЕЦА Дейността включва назначаване на трудови договори на 7 трудоустроени лица с намалена трудоспособност, както следва:
- Двама намотчици в цех за ремонт на електрически двигатели (статори, ротори, бубини и т.н.) в град Варна;
- Трима оператори на контролен пункт в автобаза в района на град Червен бряг;
- Един търговец на гориво с допълнителни функции диспечер в град Варна;
- Един счетоводител в град Варна.
Договорите ще бъдат подготвени от управителя на „ЧОИ” ЕООД и ще бъдат със срок най-малко 24 месеца – 12 по време на проекта и 12 след неговото приключване.
По време на срока на проекта, възнаграждението на 7-те новонаети служители ще бъде финансирано от бюджета на проекта.
3. ОСИГУРЯВАНЕ НА НАСТАВНИЧЕСТВО НА НОВОНАЕТИТЕ СЛУЖИТЕЛИ С НАМАЛЕНА ТРУДОСПОСОБНОСТ Дейността предвижда назначаване на 5-има специалисти с опит (един специалист по ремонт на електрически двигатели, двама специалисти по авто-ремонтни дейности и технически прегледи на транспортни средства, един счетоводител и един търговец) за подпомагане на новоназначените служители с намалена трудоспособност за по-бързото, ефективно и ефикасно навлизане в съответната длъжност.
Дейността включва два компонента:
- Подготовка на дейността: организиране и провеждане по реда на ПМС №55 на процедура с обособени позиции за избор на 5 лица – външни експерти, които да извършват наставничество на новонаетите лица с намалена трудоспособност в отделните дейности на дружеството;
- Изпълнение на дейността: назначаване на избраните 5-има външни експерти – наставници, на граждански договори на 3-часов работен ден за период от 12 месеца, за осъществяване на наставничество (предоставяне на указания за извършване на работата и осъществяване на наблюдение и контрол), както следва:
Един наставник на двамата намотчици в цех за ремонт на електрически двигатели в град Варна;
Двама наставници на тримата оператори на контролен пункт в автобаза в град Червен бряг – един, специализиран в областта на контролно-пропускателния режим, а другия – в областта на извършването на технически прегледи на транспортни следства;
Един наставник на търговеца на гориво, базиран в офиса на дружеството в град Варна;
Един наставник на счетоводителя, базиран в офиса на дружеството в град Варна.
4. ОСИГУРЯВАНЕ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ ЗА НОВОНАЕТИТЕ СЛУЖИТЕЛИ С НАМАЛЕНА ТРУДОСПОСОБНОСТ Дейността предвижда назначаване на двама специалисти в предоставянето на социални услуги на новонаетите служители с намалена трудоспособност – един за групата работещи в град Варна и един за служителите в автобаза в цеха в град Червен бряг.
Дейността включва два компонента:
- Подготовка на дейността: организиране и провеждане по реда на ПМС №55 на процедура с обособени позиции за избор на 2 лица – външни експерти, които да предоставят социални услуги;
- Изпълнение на дейността: назначаване на избраните двама външни експерти на граждански договори за период от 12 месеца, за предоставяне на социални услуги за адаптация към новите работни места, както следва:
Един специалист в предоставянето на социални услуги ще подпомага четиримата новонаети служители с намалена трудоспособност в офиса на дружеството и в цеха за ремонт на електрически двигатели в град Варна. Специалистът ще работи по 10 часа на седмица за период от 12 месеца, от които по 2 часа на седмица ще работи индивидуално с всеки от 4-мата новоназначените четирима служители и по 2 часа групово с всички.
Един специалист в предоставянето на социални услуги ще подпомага тримата новонаети служители с намалена трудоспособност в автобазата в град Червен бряг. Специалистът ще работи по 8 часа на седмица за период от 12 месеца, от които по 2 часа на седмица ще работи индивидуално с всеки от един от 3-мата новоназначени служители и по 2 часа групово с всички.
Помощта е насочена към ключови въпроси като: отключването на вътрешния потенциал на човека, възпитание, ориентирано към личността (висока и реалистична самооценка), възможности за нормално развитие и изява на човешкия потенциал, възможност за развитие на самостоятелен, смислен и удовлетворяващ живот, възможност за изграждане на хармонични човешки отношения в колектива и общността, възможност за пълноценна професионална изява, отсъствие на трайно чувство на страдание, унижение или изолация, реализиране на социално значими роли в професията. Ще бъдат затвърдени изградените в рамките на обучението по ключови компетенции умения за работа в смесени колективи - разрешаване на трудови конфликти, развитие на изграденоти умения за справяне с конфликти, ситуации в стрес, дисстрес, преодоляване на загуба, развитие на умения за самостоятелно вземане на решения и поемане на отговорност както и овладяване на нови професионални роли, изграждане на хуманистични ценности (уважение, толерантност, сътрудничество, асертивност) и т.н.
5. СПЕЦИАЛИЗИРАН ТРАНСПОРТ ДО РАБОТНОТО МЯСТО НА ТРИМА НОВОНАЕТИ СЛУЖИТЕЛИ С НАМАЛЕНА ТРУДОСПОСОБНОСТ Включването на тази дейност в проекта е обусловена от разположението на автобазата, в която ще бъдат разкрити три работни места за служители с намалена трудоспособност извън границите на град Червен бряг и липсата на възможност за придвижване до и от работното място с обществен транспорт.
Дейността ще бъде възложена на изпълнител по реда на ПМС №55.
Подготовката на дейността включва организиране и провеждане на процедура за избор на доставчик на специализирана транспортна услуга.
Транспортът ще се извършва ежедневно в рамките на 5-дневна работна седмица за период от 12 месеца.
6. ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНЦИИ Дейността ще бъде възложена на изпълнител по реда на ПМС №55.
Подготовката на дейността включва организиране и провеждане на процедура за избор на доставчик на предвиденото обучение.
Изпълнението на дейността от страна на избрания обучител предвижда:
- Изготвяне и предоставяне на възложителя на учебна програма и график на обучението;
- Подготвяне и предоставяне на обучаемите на необходимите материали;
- Осъществяване на обучение на работното място, в съответствие с учебната програма и графика, с продължителност 6 дни по 8 часа дневно;
- Провеждане на заключителен тест и оценка на знанията;
- Издаване на сертификати за ключови компетенции.
7. РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ И СЪПЪТСТВАЩИ ДОКУМЕНТИ ЗА РАБОТА С ХОРАТА С НАМАЛЕНА ТРУДОСПОСОБНОСТ Дейността ще бъде възложена на изпълнител/-и по реда на ПМС №55, като се предвижда процедура с обособени позиции.
Подготовката на дейността включва организиране и провеждане на процедурата и сключване на договор с избран/-и изпълнител/-и.
Изпълнението включва:
- Разработване на Система за развитие на човешките ресурси в „ЧОИ” ЕООД;
- Разработване на система за оценка на професионалната пригодност на хората с увреждания / професионалните възможности за труд в „ЧОИ” ЕООД.
8. ОСИГУРЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ Осигуряването на публичност е задължително изискване съгласно Регламент (ЕО) 1828/2006 на Европейската комисия. За прилагане на това изискване е разработено Ръководство за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. , въз основа на което бенефициентът ще изпълни следните дейности за разпространяване на информация за проекта:
- Упоменаване на финансовия принос на Европейския социален фонд, предоставен чрез Оперативната програма, в информацията, предоставяна на целевата група по проекта, в изготвяните междинни и заключителни технически доклади и във всички останали изготвяни в рамките на проекта документи, както и при контакти със средствата за осведомяване;
- Организиране и провеждане на информационни събития – пресконференции, с участието на представители на местни медии и заинтересовани страни;
- Отпечатване и разпространение на рекламно-информационна дипляна/брошура;
- Отпечатване на рекламно-информационен плакат;
- Изработване на информационни табели за цеха във Варна и автобазата в град Червен бряг.
|