Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0142-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Качество на живот - социален асистент
Бенефициент: Сдружение "Реха" - Плевен
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 14.05.2008
Дата на приключване: 01.07.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Бургас
                    Бургас
Описание
Описание на проекта: Проектът цели да се създаде реална възможност за реализиране на правото на възрастни самотни хора и възрастни хора с физически увреждания от Бургас да бъдат активни и да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието и живота си и да се намали рискът от зависимост от институционален тип грижи.
Дейности: 1. Сформиране на екип Екипът се състои от: Ръководител на проекта, Експерти, Счетоводител, Изпълнението на проекта започва с първа среща на екипа, който е пряко отговорен за изпълнението на проектните дейности и постигането на заложените резултати. Ръководителят представя проекта и неговите цели, основните дейности и механизмите за изпълнението им, включително и принципите за ефективна и успешна работа в екип. На срещата се изясняват отговорностите на всеки един от екипа и се определят начините на комуникация и осъществяване на обратна връзка между членовете. Ръководителят запознава членовете на екипа с насоките на Агенция за социално подпомагане за изпълнение и отчитане на проекти.
2. Наем и оборудване на офис За ефективното реализиране на дейностите Сдружение „Реха” наема офис, които се оборудва с компютър и мебели за създаване на условия за провеждане на екипните срещи, срещите със социалните асистенти, както и потребителите на услугата и техните близки и роднини. Офиса предоставя възможност за провеждане на поверителни разговори и е достъпен за хора с увреждания.
3. Разработване на система за подбор и оценка на персонала. Експертите изготвят системата за подбор и оценка на персонала. В системата са заложени качествата и изискванията, на които отговарят хората, които предоставят услугата „Социален асистент”. Едни от основните изисквания са: средно образование, мотивация за работа с възрастни хора и хора с увреждания, чувствителност към проблемите на целевата група, отговорност при изпълнение на задълженията и възложените задачи, стремеж и готовност за подобряване качеството на работата, желание за развитие и обучение, добро физическо и психическо състояние, да не са осъждани и други. Изготвената система за подбор и оценка на персонала улеснява избора на социални асистенти, които са отворени да зачитат личното пространство и достойнство на клиентите, самостоятелността и независимостта на потребителя и да спазват поверителността на личните данни и информация.
4. Информационна кампания За предоставянето на информация до заинтересованите лица се публикува информация в местния печат и местните медии и се изготвят 500 брошури. Информацията, която се предоставя е за наличието на услугата, начина на нейното реализиране, контакти, целевите групи към които е насочена, както и за Оперативната програма Дейността се реализира на основата на принципа на прозрачност и публичност.
5. Подбор на социални асистенти На основата на изготвена длъжностна характеристика за Социален асистент се публикува обява в местна медия за наличието на 15 свободни работни места. Желаещите да се включат като социални асистенти в проекта подават документи (автобиография, документ за образование, мотивационно писмо и когато е възможно препоръка). Комисията се състои от Ръководител на проект и експертите. Подборът се осъществява чрез интервю и събеседване. Одобрените социални асистенти представят нужните документи и с тях се подписва договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, както и Декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията. Запознават се с длъжностната характеристика на „Социален асистент” и вътрешните правила за изпълнение на услугата.
6. Подготовка на обучителни материали Експертите подготвят материали за провеждане на обученията, които включват информация и препоръки за работа по основните теми на въвеждащото и последващите обучения. Добрата теоретична подготовка на изпълнителите на услугата е стъпка напред към достигането на ефективно изпълнение на критериите за предоставяне на услугата.
7. Обучение и супервизия на социалните асистенти За осигуряване на качество на предоставяната услуга „Социален асистент” се провеждат:  Въвеждащо обучение, което включва: общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент умения; основни задължения на социалния асистент; специфика на грижите за възрастни хора и хора с увреждания; методика на предоставяне на услугата „Социален асистент”; етични стандарти в работата на социалния асистент; здравословни и безопасни условия на труд; процедури за осигуряване на качество на услугата в различни форми; досегашен опит и практики в предоставянето на услугата, както на национално ниво, така и европейски опит. Обучението е в рамките на 4 дни.  Последващите обучения, които са в рамките на 1 ден и засягат следните теми: спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване на независимостта на потребителя, зачитане на неговото достойнство и правото му на лично пространство; антидискриминационни практики, включително зачитане на различията; оказване на първа помощ и начини на действие в спешни случай; основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване; действия и поведение при боравенето с пари на потребителя; начини, по които се изразява загриженост относно управлението и предоставянето на услугата и други. Последващите обучения се предоставят след установяване на потребностите от обучение на социалните асистенти поне веднъж на 2 месеца и се включват в програма за развитие и обучение на персонала. Експертите на сдружение „Реха” предоставят консултация и супервизия на социалните асистенти, както и подкрепа в кризисни ситуации.
8. Предоставяне на услугата „Социален асистент” Предоставянето на услугата „Социален асистент”, включва следните дейности: • Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на целевата група) • Административни услуги ( съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.) • Медицински услуги ( съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства и др.) • Услуга „от и до работното място” • Подкрепа на работното място, съобразно индивидуалните графици С цел да се ползват от тези услуги, кандидатите попълват формуляр ( име, адрес, семейно положение, контакти, здравословно състояние, включително и % на намалена работоспособност и друга нужна информация за да се направи избор на подходящ асистент. Дейностите, които се извършват за всеки отделен клиент се определят след оценка на потребностите и се записват в План за грижа. На базата на оценката на потребностите се изготвя Договор, които се подписва от потребителя на услугата и представител на Сдружение „Реха”. 15-те социални асистента са разделени на три екипа по пет човека. Всеки екип има отговорник и той е свързващото звено между ръководителя на проекта и социалните асистенти от съответния екип. Социалният асистент предоставя услугата съвместно с потребителите, а не вместо тях.
9. Мониторинг, контрол и оценка на резултатите Дейностите по мониторинг, контрол и оценка на планираните дейности се реализират по време на изпълнението на целия проекта и включват:  Регулярни срещи на екипа по изпълнение на проекта  Редовни доклади на отговорниците на екипите на социалните асистенти пред Ръководителя на проекта  Мониторинг от Ръководителя на проекта, чрез проверки на място най–малко веднъж месечно, като резултатите се документират  Срещи с потребителите на услугата  Ясно изградена система за подаване на жалби и похвали от страна потребителите и техните близки
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 68 298 BGN
Общ бюджет: 57 651 BGN
БФП: 56 802 BGN
Общо изплатени средства: 56 802 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 56 802 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 13 660 BGN
2009 15 769 BGN
2010 27 373 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
56 802 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 48 282 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 11 611 BGN
2009 13 404 BGN
2010 23 267 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
48 282 BGN
В т.ч. Национално финансиране 8 520 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 2 049 BGN
2009 2 365 BGN
2010 4 106 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
8 520 BGN
Финансиране от бенефициента 3 427 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз