Дейности:
|
Подготовка и провеждане на кампания за популяризиране на услугата „Домашен помощник” и „Социален асистент”. Разпространение на информационни материали в местните медии и преса за предоставянето на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент”, за БЧК-Шумен като организация-доставчик, описание на правата и задълженията на домашния помощник и социалния асистент и на потребителя, размера на потребителската такса, описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка, както и данни за организации, които защитават интересите на потребителите и/или техните законни предствители. Специално внимание ще се обърне на предоставянето на изчерпателна информация в пенсионерските клубове и сдружения, където се очаква интереса да е по-голям, както за желаещите да станат потребители на услугата, така и за тези, които биха искали да работят почасово като домашни помощници.
Кампанията ще наблегне върху популяризирането на едни сравнително нови за общността платени услуги, които предвид застаряването на населението и динамично променящия се социален живот, ще стават все по-търсени и необходими.
Оценяване на индивидуалните нужди на потребителите Всеки желаещ да стане потребител на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент” ще бъде оценен от социален работник по определена методика за оценка на потребностите. Според направената оценка на потребностите, която се актуализира веднъж на шест месеца (а при необходимост и по-рано), се разписват конкретни дейности. Те са насочени към възможно най-пълно задоволяване на индивидуалните нужди по начин, който зачита правото на достойнство и лично пространство на потребителите, и са съобразени с начина им на живот.
За всеки потребител се изготвя индивидуален план, в който се описват дейностите, които доставчикът се ангажира да извършва за удовлетворяване на нуждите на потребителя.
Подбор на домашните помощници и социалните асистенти. Процедурата за подбор и назначаване на персонал е насочена основно към набиране на подходящи лица, които ще гарантират здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент”.
Подборът и наемането на персонала е според изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодатеслтво и осигурява защита на потребителите.
Кандидатите за домашни помощници и социални асистенти задължително ще бъдат интервюирани за да се установят мотивацията и нагласите им за работа. Ще бъдат наети само тези, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани.
Одобрените кандидати за домашни помощници и социални асистенти подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, запознават се с длъжностната си характеристика и получават копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика
Обучение на одобрените за изпълнители на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент”. За придобиването умения и знания, необходими за удовлетворяването на специфичните потребности на самотно живеещите възрастни мъже и жени и на хората с различна степен на инвалидност, домашните помощници и социалните асистенти ще преминат курс на обучение, състоящ се от лекции и практични съвети от доц. Соня Тончева, преподавател в МУ гр. Варна и автор на „Наръчник за оказване на грижи в дома на възрастния човек”, участвала в проекта „Да помогнем заедно на хората от третата възраст”, както и от подготвени за това специалисти от НУЦ на БЧК в с. Долен Лозен, при наличието на лиценз за обучение на домашни помощници..
БЧК-Шумен се ангажира да осигурява въвеждащо обучение, както и комплект необходима документация, на всички новоназначени домашни помощници и социални асистенти, преди да започнат работа в дома на потребителя
Разпределяне на потербителите на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент” между домашните помощници и социалните асистенти. Изготвяне на графици според направените индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. По този начин всеки потенциален потребител ще получи адекватна според нуждите му помощ. Всекидневно описание на извършените дейности.
Провеждане на срещи с домашните помощници и социалните асистенти в началото на всеки месец. До 10-то число на всеки месец се провежда среща за обсъждане на извършената предходния месец работа, споделяне на впечатления и получаване на нова информация, пряко свързана с изпълнението на дейностите. Намиране на разрешение на възникналите проблеми. Ако е необходимо по-опитните и компетентни домашни помощници и социални асистенти работят известно време с начинаещите. Извън обученията и консултациите с лектор, на ежемесечните срещи могат да се провеждат индивидуални занимания с подходящи наръчници и помагала. Мониториране и оценяване на работата на домашните помощници и социалните асистенти Ръководителят и координаторът на проекта наблюдават редовно работата на домашните помощници и социалните асистенти. Посещават всеки потребител поне един път месечно, за да мониторират на място предоставянето на услугата. Резултатите от проведените срещи и предприетите действия се документират и служат за оценяване на доставчиците. Копие от тези оценки се съхраняват в трудовите досиета на домашните помощници и социалните асистенти.
Процедурата за получаване на обратна връзка относно качеството на предоставяната услуга е ясно разработена и отчита мнението на потребителите или техните близки и роднини за подобряването й.
Извършва се периодична проверка и преглед на документацията.
|