Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0128-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Предоставяне на социални услуги за насърчаване на социалното включване и сближаване
Бенефициент: Фондация "Алианс-А.Н.А-Мария"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 12.05.2008
Дата на приключване: 12.05.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               Перник
Описание
Описание на проекта: Цели се да се подобри достъпът до социални услуги на 45 човека с различни видове увреждания и самотноживеещи, чиито ограничения от здравословен характер ги поставят в изолация, за да се осигури ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване и намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи.
Дейности: Популяризиране на проекта В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени информационни материали под формата на листовки и брошури, които ще бъдат разпратени до целевите групи по проекта, както и до всички заинтересовани лица. Ще бъдат проведени информационни дни, на който ще бъдат поканени търсещите работа, както и желаещите да работят допълнително, лица и/или членове на семействата на нуждаещите се от социални услуги за да бъдат информирани относно възможностите за работа, които предлага проекта. Тази дейност ще се осъществява на етапи през продължителността на проекта, като освен разпространението на информационни материали и провеждането на кампании, той ще бъде допълнително представен използвайки местните печатни, радио и телевионни медии. По този начин проекта ще насърчи социалното включване и сближаване, и ще бъдат инфорамирани максимален брой хора, което осигурява неговото устойчиво развитие. Популяризирането на проекта ще включва информация за схемата “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотноживеещи хора” с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне.
Подбор на потребители на социални услуги и разработване на индивидуални оценки Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги за кандидатите. Оценките включват: общо физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, социална активност и интереси, битови условия на живот, взаимоотношения със семейството му, изисквания за медикаментозно лечение и диети, допълнителни потребности, безопасност и рискове. При подбора на потребителите ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация.
Подбор на социални асистенти и домашните помощници Подбора на лицата за извършване на дейностите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще се извърши измежду търсещите работа, работещи, учащи или пенсионирани лица от общ. Перник, като ще бъдат проведени интервюта за установяване на мотивацията и нагласата на кандидатите за работа. Предимство ще имат тези, които притежават известен опит в сферата на социалните услуги. При подбора на СА и ДП ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на интервюто, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. След като бъдат избрани лицата, с тях ще бъдат сключени трудови договори, изготвени по реда и условията на Кодекса на труда. Те ще бъдат запознати с длъжностните си характеристики, които са част от трудовия им договор и описват техните задължения, отговорности и подчиненост. Наетите лица ще подпишат декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията
Обучение Ще бъде проведено въвеждащо обучение за всички наети по проекта СА и ДП с цел предоставяне на качествени услуги, преди да започнат работа при потребителите. Обучението на социалните асистенти ще е с продължителност 5 дни, а обучението на домашните помощници ще бъде с продължителност 3 дни. И двете обучения ще бъдат в съответствие раздел “Развитие и обучение” от Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП. Основните теми на обученията са включени в т.5.2 Методика за изпълнение на проектното предложение
Сключване на договори с потребителите и изработване на индивидуални графици Сключване на писмени договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора въз основа на индивидуален план за всеки един потребител. Договорите се изготвят в съответствие раздел “Договор между доставчика и потребителя” от Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП. В договора се описват видовете дейности, които ще бъдат извършвани от социалните асистенти и домашните помощници в съответствие направената оценка от Дирекция “Социално подпомагане”. След сключването на всеки договор се изготвя индивидуален график за предоставяне на социални услуги, в съответствие с описаните видове дейности в договора, които ще бъдат извършени за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя
Предоставяне на социални услуги в домашна среда СА и ДП извършват предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителите дейности, съобразявайки се с ежедневните им нужди и потребности в домашна среда. СА ще подпомагат целевата група при общуването и поддържанто на социални контакти, ще полагат грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, ще им съдействат при нужда от административни услуги и др. Те ще извършват дейностите по предоставяне на услугата съвместно с потребителите, а не вместо тях, когато това не излага на риск здравето или безопастността на потребителите. ДП ще извършват дейности свързани с текущото и основното почистване на обитаваното от потребителя помещение, поддържане на неговата лична хигиена, битови услуги и хранене, в съответствие с конкретните нужди на потребителите. Услугите “СА” и “ДП” се предоставят комплексно или поотделно на потребителите в домашна среда в съответствие с техните конкретни нужди. За всеки един потребител се създава и съхранява лично досие и дневник.
Организация и управление на проекта Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методика за управление на проекти и включва няколко основни процеса: - Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в административния екип проекта, както и система за комуникация със социалните асистенти и домашните помощници. - Управление на документацията и отчетността – при стартиране на проекта ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация. Ръководителят проект е отговорен за изготвянето на междинен/и и заключителен доклад, изготвени съгласно образец . Към доклада ще бъде приложен опис на разходооправдателните документи, придружен с копия на всички разходи, направени през периода, за който се отнася докладът, с информация за наименованието, размера, съответното перо в бюджета на проекта. Докладите ще бъдат изготвени на български език. - Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта. - Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успех. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. Освен това, този процес включва и наблюдение и контрол върху работата на СА и ДП, изразяващи се в ежемесечно посещение на потребителите. Резултатите от проведените срещи се документират и се изготвя оценка за работата на СА и ДП, която се съхранява в трудовите им досиета.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 80 793 BGN
Общ бюджет: 81 455 BGN
БФП: 77 708 BGN
Общо изплатени средства: 74 845 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 77 708 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 16 159 BGN
2009 58 686 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
74 845 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 66 052 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 13 735 BGN
2009 49 883 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
63 618 BGN
В т.ч. Национално финансиране 11 656 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 2 424 BGN
2009 8 803 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
11 227 BGN
Финансиране от бенефициента 3 896 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой сключени договори с преките потребители на услугата “Социален асистент”- Анна Мария
Индикатор 2 Брой сключени договори с одобрените кандидати за извършване на услугата “Социален асистент” /трудови и граждански договори/-Анна Мария
Индикатор 3 . Брой лица, включени в програма за обучение за извършване на услугата “Социален асистент”- Анна Мария
Индикатор 4 Брой проведени информационни кампании за популяризиране на услугата “Социален асистент”- Анна Мария
Индикатор 5 Брой обслужвани лица – потребители на услугата “Социален асистент” -Анна Мария
Индикатор 6 Брой работни места за извършване на услугата “Социален асистент”/трудови договори/ - Анна Мария
Индикатор 7 Брой лица, завършили програма за обучение за извършване на услугата „Социален асистент”
Индикатор 8 Брой лица, започнали работа в резултат на осигурена грижа в семейна среда за болните им близки - Анна Мария
Индикатор 9 Брой лица, желаещи да ползват услугата “Социален асистент” и след приключване на проекта - Анна Мария


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз