Дейности:
|
Популяризиране на проекта В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени информационни материали под формата на листовки и брошури, които ще бъдат разпратени до целевите групи по проекта, както и до всички заинтересовани лица.
Ще бъдат проведени информационни дни, на който ще бъдат поканени търсещите работа, както и желаещите да работят допълнително, лица и/или членове на семействата на нуждаещите се от социални услуги за да бъдат информирани относно възможностите за работа, които предлага проекта.
Тази дейност ще се осъществява на етапи през продължителността на проекта, като освен разпространението на информационни материали и провеждането на кампании, той ще бъде допълнително представен използвайки местните печатни, радио и телевионни медии. По този начин проекта ще насърчи социалното включване и сближаване, и ще бъдат инфорамирани максимален брой хора, което осигурява неговото устойчиво развитие.
Популяризирането на проекта ще включва информация за схемата “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотноживеещи хора” с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне.
Подбор на потребители на социални услуги и разработване на индивидуални оценки Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги за кандидатите. Оценките включват: общо физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, социална активност и интереси, битови условия на живот, взаимоотношения със семейството му, изисквания за медикаментозно лечение и диети, допълнителни потребности, безопасност и рискове. При подбора на потребителите ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация.
Подбор на социални асистенти и домашните помощници Подбора на лицата за извършване на дейностите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще се извърши измежду търсещите работа, работещи, учащи или пенсионирани лица от общ. Перник, като ще бъдат проведени интервюта за установяване на мотивацията и нагласата на кандидатите за работа. Предимство ще имат тези, които притежават известен опит в сферата на социалните услуги. При подбора на СА и ДП ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация.
Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на интервюто, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани.
След като бъдат избрани лицата, с тях ще бъдат сключени трудови договори, изготвени по реда и условията на Кодекса на труда. Те ще бъдат запознати с длъжностните си характеристики, които са част от трудовия им договор и описват техните задължения, отговорности и подчиненост. Наетите лица ще подпишат декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията
Обучение Ще бъде проведено въвеждащо обучение за всички наети по проекта СА и ДП с цел предоставяне на качествени услуги, преди да започнат работа при потребителите.
Обучението на социалните асистенти ще е с продължителност 5 дни, а обучението на домашните помощници ще бъде с продължителност 3 дни. И двете обучения ще бъдат в съответствие раздел “Развитие и обучение” от Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП. Основните теми на обученията са включени в т.5.2 Методика за изпълнение на проектното предложение
Сключване на договори с потребителите и изработване на индивидуални графици Сключване на писмени договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора въз основа на индивидуален план за всеки един потребител. Договорите се изготвят в съответствие раздел “Договор между доставчика и потребителя” от Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП. В договора се описват видовете дейности, които ще бъдат извършвани от социалните асистенти и домашните помощници в съответствие направената оценка от Дирекция “Социално подпомагане”.
След сключването на всеки договор се изготвя индивидуален график за предоставяне на социални услуги, в съответствие с описаните видове дейности в договора, които ще бъдат извършени за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя
Предоставяне на социални услуги в домашна среда СА и ДП извършват предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителите дейности, съобразявайки се с ежедневните им нужди и потребности в домашна среда.
СА ще подпомагат целевата група при общуването и поддържанто на социални контакти, ще полагат грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, ще им съдействат при нужда от административни услуги и др. Те ще извършват дейностите по предоставяне на услугата съвместно с потребителите, а не вместо тях, когато това не излага на риск здравето или безопастността на потребителите.
ДП ще извършват дейности свързани с текущото и основното почистване на обитаваното от потребителя помещение, поддържане на неговата лична хигиена, битови услуги и хранене, в съответствие с конкретните нужди на потребителите.
Услугите “СА” и “ДП” се предоставят комплексно или поотделно на потребителите в домашна среда в съответствие с техните конкретни нужди.
За всеки един потребител се създава и съхранява лично досие и дневник.
Организация и управление на проекта Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методика за управление на проекти и включва няколко основни процеса:
- Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в административния екип проекта, както и система за комуникация със социалните асистенти и домашните помощници.
- Управление на документацията и отчетността – при стартиране на проекта ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация. Ръководителят проект е отговорен за изготвянето на междинен/и и заключителен доклад, изготвени съгласно образец . Към доклада ще бъде приложен опис на разходооправдателните документи, придружен с копия на всички разходи, направени през периода, за който се отнася докладът, с информация за наименованието, размера, съответното перо в бюджета на проекта. Докладите ще бъдат изготвени на български език.
- Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта.
- Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успех. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. Освен това, този процес включва и наблюдение и контрол върху работата на СА и ДП, изразяващи се в ежемесечно посещение на потребителите. Резултатите от проведените срещи се документират и се изготвя оценка за работата на СА и ДП, която се съхранява в трудовите им досиета.
|