| Дейности: | 1. Разработване на информационни материали и провеждане на кампания сред потенциалните потребители   Разработване на информационна дипляна, съдържаща информация за: Организацията - доставчик и партньора; за процеса на предоставяне на услугата; описание на правата и задълженията на СА и ДП и на потребителя; размер на потребителската такса; описание на процедурата за подаване на жалби и обратна връзка.Информиране на обществеността  за  целите и дейностите по проекта както и за финансиращия орган ЕСФ.  Рекламните дипляни ще бъдат предоставени на желещите да ползват услугите чрез доставчика, партньорите  и социалните служби.  Рекламни плакати, които ще бъдат разлепени в институции, по квартали и на други места. Рекламни  табели, поставени в офиса на кандидата  и партньорите . 2. Подбор на потребителите на услугата  “Социален асистент”  и „Домашен помощник” Потенциалните потребители подават молба до „Есо Комерс ООД”  Сливен за предоставяне на услугата. Към молбата се прилагат ТЕЛК решение, медицински картон или ЛКК ако има такива . Молбите се завеждат в дневник с номер и дата, след което се предоставят в ДСП за извършване на оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата.
 3. Разработване на индивидуална оценка на потребността от услуги  Оценката на потребностите се извършва от социален работник с участието на потенциалния потребител на услугата,  което създава предпоставка за самостоятелност и независимост. При изготвяне на оценката се вземат в предвид: общото физическо и психическо състояние,социалната активност и интереси, възможности за справяне с ежедневието и др. Информацията се предоставя на  Водещата организация за евентуално включване в дейностите по проекта.
 4.Сключване на договор между доставчика и потребителя Договорът се сключва  писмено в 7  -дневен срок от началото на  предоставянето на услугата в 2 екземпляра и съдържа правата и отговорностите на двете страни ,  включително и деклариране на  месечните  и доходи от страна на потребителите с цел реално определяне на дължимите такси за ползваните услуги .
 5.Изработване на индивидуален план за предоставяне на услугата Индивидуалния план се  изготвя с участието на потребителя и съдържа целта на предоставянето на услугата и описание на дейностите, които ще бъдат извършвани. Планът включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя както и процедури  или действия за контролиране на основните рискови фактори.
 6.Услуга “от  и  до” работното място Социалният асистент ще придружава жени с ментални увреждания до работното им място. Те живеят в защитено жилище и имат нужда  от този вид услуга .
 7. Разработване на критерии за подбор  на социалните асистенти и домашни помощници и назначаването им.  Разработването на критериите, подборът и наемането  на социалните асистенти се извършва след интервюиране с цел установяване на мотивацията и нагласата  им за работа.  Ще бъдат наети лица, които са показали удовлетворителни  резултати по  време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо здраве и не са осъждани.
 8.Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Ще бъде проведено въвеждащо обучение в рамките на 5 дни, което ще съдържа задължителните теми от Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент“ в общността и “Домашен помошник” . В обучението ще бъде включено и получаване на знания и умения за обслужване на хора с увреждания,   диабетно болни и др.
 9.Предоставяне на социалната услуга “Социален асистент”  и „Домашен помощник” на потребителите съгласно изготвените индивидуални планове Дейностите и услугите ще се предоставят в дома на потребителите съгласно сключените договори.
 10.Консултиране на потребителите на проекта, социалните асистенти  и домашни помощници при възникнали проблеми, от правно, социално и здравно  естество. В процеса на реализиране на проекта за пълното задоволяване потребностите ще се наложи да се консултират потребителите, което налага наемането на консултанти. Те ще предоставят консултации в социалната медицинската и правната  сфери. При възникване  на непредвидени ситуации в работата на СА  и ДП  както и на административния персонал по проекта те ще могат да получат компетентна помощ.
 11.Документално обезпечаване  на дейностите по проекта Доставчикът създава и съхранява: лично досие на всеки потребител; лично досие на всеки СА и ДП; регистри, счетоводни документи;  присъствени форми  и др.
 12. Осигуряване на транспорт за потребителите и изпълнителите по проекта  При необходимост потребителите ще бъдат придружен  до съответните институции, здравни, религиозни  и други заведения.  
При обслужване на  потребители от съседните села и квартали ще се   заплащат  пътните разноски на СА и ДП.
 13.Дейностите, извършвани от социалните асистенти и домашни помощници се проверяват и оценяват редовно. Ежемесечно екипът на проекта извършва проверка и оценява дейността на асистентите и домашните помощници като посещава потребителите и се уверява в качеството на предоставените услуги. Веднъж на 3 месеца  екипа на проекта провежда мониторинг със СА и ДП за запознаването им с техните резултати.
 14. Приключване на Проекта.  Изготвяне на финалните финансови и технически отчети  по  проекта Изготвянето на техн.  финансов окончателен отчет и доклад. Представянето им в АСП  и усвояване на планираните средства. Одобряване на всички направени разходи и получени такси
 |