Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.07-0216-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Пълноценна подкрепа за достоен живот
Бенефициент: ЕТ "Ангел Стефанов"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 05.11.2010
Дата на приключване: 01.02.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Сливен
                    Сливен
Описание
Описание на проекта: 1.Сформиране и работа на екип за организация и управление на проекта.Оборудване на местния офис и доставка на материали и консумативи. 2.Провеждане на Информационна кампания. 3.Извършване на подбор на потребителите на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент”, свързан с оценка на индивидуалните потребности от социални услуги на кандидатите; 4.Изработване на индивидуални планове за социални услуги за потребителите. 5.Подбор и изработване на индивидуални работни планове/графици на СА и ДП. 6.Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на СА и ДП; 7.Предоставяне на социалните услуги “СА” и “ДП”, комплексно или поотделно. 8.Осигуряване на специализирана, социално насочена консултантска подкрепа.
Дейности: Сформиране на екип за организация и управление на проекта и дейности по организация, управление и отчетност на проекта. Оборудване на местния офис и доставка на материали и консумативи 1.1. Сформиране и дейности за Екипа за управление на проекта –Екипът за управление на проекта ще се състои от 3 члена: ръководител, счетоводител,, координатор, с ясно разпределени отговорности. Г-н Ангел Стефанов има голям опит в контрола и предоставянето на социални услуги и като Ръководител проект ще организира компетентно предоставянето, мониторинга и оценката на предоставяните услуги, което ще гарантира доброто изпълнение на Проекта. Есо Комерс ООД с опита си в изпълнение на проекти със същата дейност по ОПРЧР и кадрови потенциал ще излъчи координатора по Проекта и ще участва професионално при разработване на необходимата документация, техническото и финансово изпълнение и отчитане на дейностите, провеждане обучението и консултирането на СА/ДП. Координаторът ще организира основните дейности по предоставяне на услуги, по информиране и публичност и обученията на СА и ДП. Провеждане на работна среща за сформиране на екипа за управление при стартиране на проекта и заседания за определяне задълженията на екипа и диференциране на отговорностите, необходимо за доброто управление. На заседанията ще се разработят и приемат: “Вътрешни правила за работа”; План за изпълнение и отчет;вътрешна Система за мониторинг,контрол, оценка и отчет на постигнатите резултати по изпълнението; 1.2. Оборудване, офис обзавеждане, материали и консумативи, необходими за дейностите пряко свързани с предоставянето на социалните услуги, обученията и офиса Офисът на проекта ще се ситуира в помещение, намиращо се в собствена сграда на ЕТ «Ангел Стефанов» в с. Малко Чочовен, община Сливен. Селото се намира на равни разстояния от с. Гавраилово и с. Селиминово и само на 12 км от гр. Сливен, което го прави удачно за център на изпълнение на проекта. В същата сгада има и помещение подходящо за обучението на СА и ДП. Помещенията ще се ползват безвъзмездно за изпълнението на проекта. Необходимо е да се осигурят техника и материали за провеждане на дейностите по проекта свързани с доброто изпълнение на Проекта и с прякото предоставяне на социалните услуги – материали за обучения, информационни срещи, поддържане и ползване на база данни с информация за потребители и СА/ДП; индивидуални работни графици; договори с СА/ДП. отчети за консултиране на СА/ДП, и др.- компютърна конфигурация, мултифункционално устройство, канцеларски материали и др., които ще се доставят по правилата на ПМС 55/12.03.2007г . ЕТ «Ангел Стефанов» разполага с микробус, който ще използва безвъзмездно за потребителите при необходимост.
Провеждане на Информационна кампания за осигуряване на информиране и публичност 2.1. Преди стартиране предоставянето на услугите е необходима да се информира обществеността, потенциалните потребители и техните близки и от с. Малко Чочовен,с. Гавраилово и с. Селиминово и потенциалните кандидати за предоставяне на услугата/от проучването се очертава наличието на местни хора, подходящи за СА и ДП/. За успешното реализиране на дейностите по проекта, които основно се изпълняват в домовете на потребителите е необходимо да се спечели тяхното доверие и че се касае за реален проект финансиран от ЕСФ и ОПРЧР. Ще се използват следните основни инструменти: • провеждане на Встъпителна информационни среща –ще се проведе в гр. Сливен като се цели да се запознаят заинтересованите страни и обществеността със стартирането на Проекта – услуги, възможностите за финансиране от ОПРЧР и ЕСФ. На събитието ще се поканят медии, неправителствен сектор, от общината, бизнеса, граждани. • провеждане на 3 информационни срещи – ще се проведат във всяко от трите села, ще бъдат подготвени и разлепени обяви за срещите на подходящи места. Ще бъдат поканени и медиите,заинтересовани организации, институции. Целта е да се информират потенциалните потребители, близките им и кандидати за предоставяне на услугата и обществеността за възможностите на проекта и ролята на ЕСФ и ОПРЧР при реализацията на дейностите: • медийна кампания - 5 публикации в 3 регионални в-ци и в -ци “Трета възраст ”, “Пенсионер” - 3 радиопредавания в подходящи рубрики; Информационна радиокампания по местните общински радиовъзли. Традиционно това е най-популярното средство за осведомяване в малките населени места. - 2 участия в подходящи рубрики на кабелни телевизии; • изработване и разпространение на рекламни материали - брошура /500 бр./ и листовки /500 бр./ с информация за дейностите по проекта и възможностите за включване в него. Те ще бъдат разпространяване и с кампания „От врата на врата”; плакати /50 бр./, които ще се разпространят както в селата така и в гр. Сливен. • създаване и поддръжка на интернет сайт на ЕТ «Ангел Стефанов» във връзка с Проекта и публикуване на подходяща информация за дейността. • информационно табло за входа на офиса на Проекта, с необходимата визуализация - наименованието на проекта, източникът на финансиране - ЕСФ и че се изпълнява по ОПРЧР. 2.2. Популяризиране на дейностите и ролята на ЕС за Проекта чрез продължаващо информиране за развитието на Проекта, постигнатите резултати и необходимо за допълване на потребителите и преките доставчици на услугата. • 4 периодични публикации в регионални в-ци и “Трета възраст ”, “ Пенсионер”; • 2 радиопредавания ; • 2 информационни срещи за запознаване на обществеността и заинтересованите лица с предоставяните социални услуги и постигнати резултати. • периодично разпространение на останалите рекламни материали - брошури, листовки, плакати. 2.3. Приключване на Проекта - организиране на Заключителна среща в с.Гавроилово за отчитане на резултатите.Ще се осигури присъствието на по-голямата част от потребителите и техни близки, медии, кметската управа и други ключови хора от общината и бизнеса, на която освен резултатите по проекта, ще се обсъдят възможности за бъдещи социални услуги в подкрепа на възрастните хора и хората с увреждания. Всички планирани дейности по информиране и публичност ще дават визуална идентификация на получената безвъзмездна финансова помощ
Дейност 3:Подбор на потребителите на социалните услуги „СА” и „ДП”, на база оценка на потребностите. 2.Подборът на потребителите на услугите ще се извършва от Комисия съставена от съвместен Екип от водещата и партньорската организация - Ръководител проект – Ангел Стефанов,с голям опит в социалната сфера и предложени от Партньора и подбрани за изпълнението на дейностите доказани професионалисти: 3 - ма консултанти – специалист социални дейност, психолог, медицинско лице, на база разработена от тях Методика за оценка на потребностите на кандидатие за ползване на услугите СА и ДП. При разработване на Методиката ще се ползват и доразвият приложимите моменти от утвърдената от АСП Методика, използвана в предходните две схеми, за да бъде извършен прецизен подбор на потребителите въз основа на професионална оценка на потребностите от социални услуги на всеки кандидат поотделно. 2.1.Подготвя се пакет от документи за кандидатстване на потребителите на услугите СА/ДП-заявление, релевантни документи удостоверяващи здравословния и социален статус на кандидатите. 2.2. Консултантите, на база определените в Методиката критерии,постъпили заявления, документи и задължително посещение в дома на кандидат потребителите ще извърши индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и самотно живеещите възрастни хора. Извършването на оценката ще бъде с акцент върху социалния и здравословен статус на лицата, като се отчетат и отношенията с близкото семейно обкръжение при наличие на такова. Ще се извърши професионална комплексна оценка на потребностите на лицата от предоставянето на съответния вид услуга – „социален асистент” и/или „домашен помощник”, която представлява неразделна част от процедурата по подбор и е основание за разработване на Индивидуален план за грижа на клиентите. При подбора ще се избягват всякакви форми на дискриминация и ще се спазва принципа за равенство между половете.Комисията изготвя списък на потенциалните потребители, като ги приоритезира по: - потребност от видове услуги, допустими по настоящия проект - степен на неотложност на включването им в проекта. Ще се направи оценка на по-вече от предвидените по проекта лица във връзка с евентуално отпадане на потребители, като е възможно да се приемат заявления и оценяват кандидат потребители и по време на проекта. Услуги по Проекта няма да се предоставят на лица, за които не е направена оценка на потребностите от Комисията. Предимство при включването като потребители ще имат лица, за които има опасност да бъдат настанени в СИ в близко бъдеще.
Изготвяне на индивидуални планове за грижа на потребителите и сключване на договори с тях. 4.1. Изготвяне на индивидуални планове за социални услуги на всеки потребител. Комисията сформирана за определяне потребностите на кандидат потребителите ще планира предоставянето на услугите чрез експертен и индивидуален подход, изхождайки от реалните нужди на потребителя и неговото активно участие в процеса на вземане на решения. Основните функции на консултантите от Комисията са насочени към определяне на комплекса от услуги /СА и/или ДП/, подходящи за всеки потребител, като разработи индивидуалните планове за грижа въз основа на индивидуалната оценка на потребностите за предоставяне на услуги и личния избор.Индивидуалният план описва дейностите, които доставчикът се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните и специфични потребности на потребителя. Индивидуалният план формулира целта на предоставянето на услугите СА и ДП и съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от ППЗСП индивидуални потребности на включените лица, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. Всеки индивидуален план съдържа: - ясно формулирана цел на предоставената услуга, - потребностите и/или проблеми на клиента, свързани с ежедневието му и неговото самообслужване, емоционален и психически статус, степен на общуване с близки и др. - видовете дейности, които ще бъдат извършвани в полза на потребителя и в съответствие с извършената оценка на нуждите; - план за намаляване рисковете, свързани с опазване здравето и живота на потребителя. Планът се актуализира на всеки шест месеца от консултантите от Комисията, а при промяна на потребностите и желанията на потребителя и по-често. 4.2. Сключване на тристранни договори. В съответствие с правилата на Схемата ще се сключат тристанни договори за предоставяне на социалните услуги между доставчика на социалните услуги – ЕТ ”Ангел Стефанов”, социален асистент или/и домашен помощник и потребителя. Договорите с крайните бенефициенти ще съдържат: • описание на конкретните потребности на потребителя; • услугите, които ще бъдат предоставени; • тяхното времетраене и честота на предоставяне; • размерът на потребителската такса и основанията за нейното определяне; • условия за актуализиране и/или прекратяване на договора. При отпадане на потребители,СА/ДП договори ще се сключват и по време на изпълнение на проекта.
Подбор, назначаване и изработване на индивидуални работни планове на СА и ДП 5.1.Подборът на кандидатите за социални асистенти и домашни помощници ще се реализира на няколко етапа: 5.1.1. Подбор на документи – Публикуват се обяви за набиране на СА/ДП, като информация се получава и от информационните мероприятия и материали.Всеки от кандидатите за социален асистент или домашен помощник подава молба за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост и попълва специално разработен за целта въпросник, насочен към определяне мотивацията на кандидата за работа и потребностите от обучение и квалификация; 5.1.2. Интервю с кандидатите – Провежда се от членовете на екипа за управление по проекта, подпомогнати от Партньора, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, както и да им предостави изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на СА/ДП. Предвижда се СА и ДП да са главно от трите и от близки села, може и ака няма достатъчно подходящи СА да са и от гр. Сливен, като част от тях ще пътуват за да предоставят услугата. 5.2. Изготвяне и подписване на тристранните договори с одобрените кандидати за социални асистенти и домашни помощници, бенефициента и потребителите при спазване на трудовото законодателство. В рамките на 8 часов работен ден СА/ДП ще предоставят услуги на най-малко двама потребители в съответствие с изискванията по Схемата. Неразделна част от процеса на договаряне е изготвянето и подписването на длъжностна характеристика. Ще се подберат и обучат по-голям брой СА/ДП от предвидените за назначаване за да има възможност при отпадане при изпълнение на дейносттада са замести с вече минал интервю и обучен СА/ДП. 5.2.1.Всеки СА и ДП ще има изготвен Индивидуален работен план, в който се определят целите и изискванията към изпълнението, които трябва да се реализират за определен период и съобразно планираните грижи за потребителите. Индивидуалните работни планове отчитат основната цел, преките задължения, управляваните ресурси, желаните резултати и прилагане на компетентностите, регламентирани в длъжностната характеристика. Ще се описва подробно работния график по дни от работната седмица или по месеци. В него ще се указва времето на престой на социалния асистент или домашния помощник при всеки потребител, видовете услуги и тяхната продължителност, както и времето за придвижване от един потребител до друг. Индивидуалният работен план позволява да се осъществява контрол на работата на СА и ДП.
Обучение на социални асистенти и домашни помощници Обучението ще се организира от Партньора /който има опит при изпълнението на проекти в тази сфера/, като подбере подходящи обучители и консултант – физически лица от организацията и/или чрез подбор и ще бъде насочено към придобиване и разширяване на познания и практически умения на за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Темите ще са ориентирани практически и ще покажат опита на добри практики в тази област. Въвеждащото обучение ще включва следните теми: • Общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент и домашния помощник умения; • Основни задължения на СА и ДП; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Методики за предоставяне на услуга „Социален асистент” и „Домашен помощник” и етични стандарти в работата; • Работа с клиентите и техните семейства; • Справяне с кризисна ситуация при загуба и смърт; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт. Етични стандарти в работата на социалния асистент и домашния помощник. Здравословни и безопасни условия на труд. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 5 дни от 2 обучителя в зависимост от спецификата на темите. Броят на обучените лица ще бъде по-голям от определените бройки за назначаване, поради това, че е възможно да се получи текучество на персонал поради болест, преместване на друго работно място, др.Въвеждащото обучение ще се проведе преди СА/ДП да започнат работа в дома на потребителите. Ще се проведат три двудневни поддържащи обучения – 2 обучителя на социалните асистенти и домашните помощници. Темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от социалните асистенти и домашните помощници по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали.
Предоставяне на социалните услуги – “Социален асистент” и “Домашен помощник” 7.1. За предоставяне на качествена социална услуга ще бъдат разработени, като се вземат предвид двете Методики за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент” и “Домашен помощник”, одобрени от АСП: - Разработени правила, процедури и документи за предоставяне на услугите - досиета на потребителите, СА и ДП, регистър на трудови злополуки и необичайни ситуации, жалби и оплаквания, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, Дневник на потребителя и др. - Регистър за потребителите; - Правила за безопасни и здравословни условия на труд; 7.2. Видове услуги: Въз основа на направената оценка на потребностите, ще се предоставят социалните услуги „СА” и „ДП”, поотделни и/или заедно, като се следи за специфичността на дейностите, характирни за двата вида услуги, като при предоставянето на конкретния вид услуга ще се групират изброените по-долу дейности: Ежедневни услуги: • Текущо почистване; • Хранене; • Битови услуги; • Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него. Периодично предоставяни услуги: • Основно почистване на помещенията, обитавани от потребителя; • Административни услуги; • Медицински услуги. В домовете на потребителите ще се води Дневник на предоставяните услуги. СА/ДП ще гарантират поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. За ползване на услугите, потребителите заплащат такси, в зависимост от личните си доходи. Таксите ще се събират ежемесечно и ще се отчитат, съгласно утвърдена Методика.
Консултиране на социалните асистенти и домашните помощници Дейността е свързана с осигуряване на текуща подкрепа на СА и ДП в периода на предоставяне на услугите. Предвижда се СА и ДП да са главно от малки населени места, което предполага липсата на практически опит, независимо от въвеждащото и поддържащо обучение. Това налага осигуряването на текущо консултиране по време на целия период от предоставяне на услугата, което е в интерес на потребителя и на самия асистент. Формите за консултиране ще бъдат индивидуални и групови /обсъждания/, един път месечно по два дни. Ще се извършват от консултант по предоставяне на услугите, с опит в социално-подпомагащата сфера, със познания по организационна психология, с доказани качества при разрешаване на социални конфликти. След всяка консултация ще се представя в едноседмичен срок отчет. Консултациите се отнасят до: • Затруднения в работата с клиенти; • Затруднения в работата с институции • Необходимост от допълнителни знания и умения за работа.
Партньори
Партньори:
"Есо комерс" ООД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 176 810 BGN
Общ бюджет: 141 683 BGN
БФП: 141 683 BGN
Общо изплатени средства: 133 388 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 141 683 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 35 362 BGN
2011 70 187 BGN
2012 27 839 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
133 388 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 120 430 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 30 058 BGN
2011 59 659 BGN
2012 23 663 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
113 380 BGN
В т.ч. Национално финансиране 21 252 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 5 304 BGN
2011 10 528 BGN
2012 4 176 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
20 008 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Индикатор 2 Брой назначени социални асистенти
Индикатор 3 Бройназначени домашни помощници
Индикатор 4 Брой потребители на услугата "социален асистент"
Индикатор 5 Брой потребители на услугата "домашен помощник"
Индикатор 6 Брой обучени лица за извършване на услугата "социален асистент"
Индикатор 7 Брой обучени лица за извършване на услугата "домашен помощник"
Индикатор 8 Брой лица, за които е предотвратено настаняването в специализирана институция BG051PO001-5.2.07-0216-C0001


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз