| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    1. Начална презентация на проекта Представяне на целите, дейностите, целевите групи, услугите, които ще се предлагат и условията за ползване, както и представяне на финансиращия орган и програма. Ще бъдат поканени представители на целевите групи и всички заинтересовани страни, както и медии.  2. Информационна кампания  и набиране на заявления  за ползване на социалните услуги; Предвижда се чрез срещи с кметовете на селата, с представители на НПО, неформални контакти, обяви по местния кабелен канал и радиовъзел да се информират нуждаещите се от грижи  и желаещите да подадат заявление за ползване на съответната услуга.  
Ще се изработят и разпространят информационни материали, които да обяснят условията за подбор на хората, желаещи да ползват услугите. 
 3. Изготвяне на оценка на  потребностите и оценка на риска за дейностите СА и ДП Хората, които ще бъдат обгрижвани ще бъдат избрани, след като специалист/и от Д”СП” и консултантът направят оценка на потребностите на всички, подали заявление за ползване на услугите.  4. Кампания и подбор на кадри за работа За да се гарантира качеството, ефективността и устойчивостта на предлаганите социални услуги е необходим внимателен подбор на кадрите, които ще предоставят услугите на нуждаещите се хора. Затова се предвижда в процеса на подбор да участват освен представители на Екипа на проекта, така и специалисти от Дирекция “Бюро по труда” 5. Подбор на кандидати и провеждане на обучение за социалните асистенти и домашните помощници Наемане на външен експерт, който ще участва в подбора на кандидатите и ще проведе обучение за социалните асистенти и домашни помощници – с продължителност и обхват, съобразени с Методиката за предоставяне на услугата социален асистент и домашен помощник – за всяка група от 10 човека интервю в рамките на 1 ден и обучение в рамките на 3 дни 6. Доставка на оборудване  Закупуване на един преносим компютър и мултифункционално устройство – принтер, скенер, ксерокс.  Техниката ще се използва при подготовката и провеждането на кампания по активизиране на местната общност, за изработването на документацията, свързана с предоставянето на услугите, за поддържане на база данни на потребители и актуализиране на индивидуалните им планове, при работата по индивидуално консултиране на родители на деца с увреждания. 
Изборът на доставчик ще бъде проведен съобразно българското законодателство
 7. Предоставяне на форми на социални услуги в семейна среда и в общността  Предоставяне на социални услуги – соц.асистент и домашен помощник в гр. Дългопол и населените места от общината, където има заявена и най-голяма потребност. При предоставянето на услугите ще се съблюдава както утвърдената методика, така и вътрешни правила, определени от доставчика. Предвиждат се експерт – супервизия да провежда ежемесечни срещи за индивидуални консултации с хората-потребители на услугите или с техните семейства с оглед спазване на правилата за предоставяне на услугата и гарантиране на нейното качеството и адекватността. Консултациите ще се провеждат в обособено за тази цел помещение или на място при обгрижвания.  8. Кампания за активност и гражданско участие  Провеждане на семинар с участието на представители на 20 представители на НПО, хора, ползващи социални услуги, институции и общественост в община Дългопол. Представяне концепцията на социалните услуги, предоставяни в семейна среда и възможностите за повишаване на ефективността им. Ще се акцентира специално на изискванията към организациите – доставчици на соц. услуги, ще бъде споделен опит и виждане за развитието им в целевия регион и възможност дейността да бъде извършвана от някой от местните НПО или фирми след края на проекта 9. Визуализация и публичност По време на изпълнението на проекта ще се изработят информационно - рекламни материали с обозначителните знаци и текстове, според изискванията за визуализация.
Изработването на материалите ще бъде възложено на изпълнител като се спазват изискаванията на ЗОП и Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки.
 10. Мониторинг, контрол и отчетност  Изготвяне на междинни отчети за изпълнението на дейността, придружени с всички съпътстващи документи, доказващи напредъка на проекта. В края на проекта  ще бъде представен и финален отчет  въз основа на месечните междинни отчети.  11. Заключителна презентация и отчитане на проекта Отчет пред обществеността от целевия регион и донорите за постигнатите резултати и представяне на бъдещите алтернативи за предоставяне на услугите.
Провеждане на: 
-	парти за 15 деца с увреждания
-	коктейл за целевите групи по проекта при финална презентация - 50 човека.
                 |