| Дейности: | 1. Организация и подбор на потребителите на социалната услуга и подбор на социални асистенти и домашни помощници Ще бъде създадена Комисия за подбор на потребители на социални услуги , социални асистенти и домашни помощници с представители от страна на бенефициента – община Чипровци,  Комисията по социални въпроси към Общински съвет, Дирекция „Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда” – клон Чипровци и представител на лекарското съсловие. След запознаване с целите на проекта и изискванията на програмата Комисията ще разгледа  молбите на желаещите социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент”, направените  оценки за потребности от социални услуги и разписаните конкретни дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. /Оценката на потребностите от социални услуги се извършва за всички лица, заявили желание да ползват социални услуги от координатора и сътрудника в проектния екип. За по-качествен и безпристрастен подбор оценяването се извършва по определените показатели. В зависимост от обстоятелствата, се присъждат определен брой точки. Сборът от присъдените точки по всеки критерий формира  общата количествена оценка за съответния кандидат - потребител. Услугата. След извършване на оценката на потребностите и остойностяване на резултатите, проектния екип изготвя списък на кандидат- потребителите , в който потенциалните потребители се подреждат в низходящ ред, съобразно крайната количествена оценка, започвайки с този от тях, който има най- висок брой точки. Крайният подбор на потребителите на услугите, които ще бъдат включени в проекта,  се извършва от Комисията за подбор на потребители, назначена от кмета на община Чипровци. Получените молби за работа като домашен помощник и социален асистент също ще бъдат предоставени от бенефициента на Комисията за подбор за осъществяване на  качествен и безпристрастен подбор на потребителите и техните домашни помощници и социални асистенти. 2.Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител и разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалните услуги, в съответствие с чл. 40г от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. След получаване на подадените молби при бенефициента от кандидат потребителите на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент” координатора и сътрудника извършват оценка на потребностите от социални услуги  по предварително разработени формуляри /използвайки като основа социалните оценки направени по време на първа фаза на проекта и изискванията на ППЗСП. Въз основа на направената оценка в плана за представяне на услугата разписват конкретни дейности за удовлетворяване индивидуалните потребности на конкретния потребител до средата на втория месец
Четвъртата седмица на втория месец ще бъдат сключени договорите с потребителите за предоставяне на услугата „Социален асистент” и работата с тях за изясняване на правата и отговорностите на двете страни по договора /права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент и домашен помощник. Въз основа на направената индивидуална оценка и плана за предоставяне на услугата за конкретните дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител се изготвят индивидуалните графици за предоставяне на услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
 3. Въвеждащо и основно  обучение на социални асистенти и домашни помощници (в съответствие с изискванията за провеждане на такива обучения, съгласно Приложение К - Методики за предоставяне на услугите в общността „Социален асистент” и „Домашен помощн В края на втория месец ще бъде извършено тридневно обучение на социалните асистенти и домашни помощници за предоставяне на качествена услуга от избрана лицензирана фирма, съгласно Наредба за малки обществени поръчки
 4. Предоставяне на услугите «Домашен помощник» и «Социален асистент» Обучените  социални асистенти и домашни помощници предоставят качествено услугите въз основа плана и графика за предоставяне на услугата «Социален асистент» и «Домашен помощник» Ръководителят или координаторът на проекта и представител на бенефициента извършват ежемесечен мониторинг
 5. Организация и провеждане на Супервизия. След извършване на избор на фирма или институция според изискванията на Наредбата за малки обществени поръчки ще бъде проведена колективна супервизията и предвидена възможност за индивидуални консултации на домашните помощници и социални асистенти от експерти, която да съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение на социалните асистенти и домашни помощници  в работата и свързаните с него чувства, както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна.
 6.Разработване на информационни материали и провеждане на  кампании сред потенциалните потребители по схема “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора” с описание на обхвата на у 	Организиране на  две медийни изяви  /при стартиране и приключване на проекта/ с участие на регионални  медии.
	Информация за проекта на сайта на общината. 
	Десет информационни срещи по населени места за осигуряване на достъпна, разбираема и изчерпателна информация за целите и дейностите на проекта, процедурите и правилата за предоставяне на социалните услуги „Социален асистент” и „Домашен помощник”, както и за предоставената подкрепа от Европейския съюз и Европейския социален фонд.
	Издаване на брошура с информация за целите  на проекта, процеса на предоставяне на услугата (оценка на потребностите, оценка на риска, планиране на услугата); описание на правата и задълженията на домашния помощник и на потребителя; начин на формиране на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка; информация за финасовата подкрепа с чиято помощ се осъществява проекта.
	Пред офиса на екипа, работещ по проекта ще стои табела, съгласно изискванията на Регламент на Комисията (ЕО) № 1828/ 2006 от 8.12.2006 .
 7. Организация и управление на проекта Проектния екип ще разработи детайлизиран план за работа. Ръководителят на проекта ще е отговорен за изготвяне на длъжностите характеристики. Въз основа на подписания договор за изпълнение на проекта и изискванията на Оперативна програма „РЧР” и Управляващия орган членовете на екипа ще организират,  управляват и отчитат дейностите по проекта.
 |