Дейности:
|
Организиране и управление на проекта. 1.Изготвяне на план за изпълнение на проекта - възможност за ясна и последователна организация при изпълнението на проекта.
2.Подготовка на необходимата технологична документация - подготовка на нужните документи, правилници, правила и формуляри при изпълнението на проекта.
3. Създаване организация на контрол относно процеса на при изпълнение на социалните дейности.
4.Счетоводно и финансово отчитане на проекта.
5.Подготовка на отчети по изпълнението на проекта - изготвяне на междинни технически и финални отчети.
Подбор на ползвателите на услугата “Домашен помощник 1.Публикуване на съобщения по местните медии за стартирането на проекта и набирането на кандидати за социалната услуга.
2. Разлепяне на информационни материали на видни места в населените места по кметства за популяризиране на проекта и неговите дейности.
3. Приемане на молби на кандидат-потребителите с прилежащите документи –. Експертно решение с диагноза на заболяването, Заявление за ползване социалната услуга по одобрен проект, Декларация за дохода за изчисляване на потребителската такса.
4. Подбор на кандидатите по Методика за оценка на потребителя.
5. Съставяне на протокол за одобрените кандидати.
6. Уведомяване на одобрените кандидати и отправяне на покана за сключване на тристранни договори.
Подбор на изпълнителите на длъжността “Домашен помощник” 1.Публикуване на съобщения по местните медии за стартирането на проекта и набирането на кандидати за изпълнение на длъжността „Домашен помощник” .
2. Разлепяне на информационни материали на видни места в населените места по кметства за популяризиране на проекта и неговите дейности.
3.Приемане на молба за включването им в проекта на длъжността с прилежащите документи – Свидетелство за съдимост, Карта за предварителен медицински преглед.
4. Провеждане на интервю и подбор на кандидатите, съгласно изготвена методика.
5.На одобрените кандидати се представят потребителите на услугата, на които ще бъде предоставена.
Провеждане обучение на желаещите да работят като домашни помощници.Сключване на трудови договори 1.Сключване на договор с Обучителна организация за провеждане на обучение – Поддържащо за 18 работилите домашни помощници по Проект “Не сте сами” фаза 1 и Встъпващо за 22 новоназначени домашни помощници.
2.Изготвяне и запознаване с Правилник за вътрешният ред.
3.Запознаване с длъжностната характеристика на „Домашен помощник”.
4.Запознаване с дневниците , които ежедневно ще се попълват от „домашния помощник” и ще се подписват от потребителите на услугата.
5. Запознаване със Седмичния график на едно наето лице като домашен помощник с почасов измерител за всеки ползвател на услугата.
6. Сключване на трудови договори с домашните помощници.
Изготвяне на Оценка на потребностите от социални услуги на кандидат-потребителя На основата на извършената оценка на наличното социално-битово състояние на кандидата , извършване на подбор от услуги за удовлетворяване нуждите му. Сключване на тристранни договори между Ръководителя на проекта, домашен помощник и ползвателя на социалната услуга 1. Изготвяне на тристранен договор, съгласуван и подписан от Ръководителя на проекта, Домашния помощник и Потребителя на услугата.
Предоставяне услугата „Домашен помощник” като набор от дейности в зависимост от оценката на нуждите на съответния потребител Задълженията на „Домашен помощник” ще бъдат насочени към организиране и обслужване на бита и хигиената на потребителите и да получат грижи в домашна среда.
Специфичните потребности на потребителите налагат предоставянето на гъвкави и надеждни услуги, съответстващи на индивидуалните им потребности. Услугите ще се извършват по предварително изготвен график и домашния помощник ще записва в дневника почасово всяка извършена услуга. Набора от предоставяните услуги ще включва:
1.Текущо почистване - подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение;
2. Поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет, при къпане, сресване, др.;
3. Помощ при хранене - закупуване на хранителни продукти, приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране;
4. Битови услуги – закупуване на хигиенни материали, осигуряване на отоплителни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента, цепене на дърва, палене на печка през зимния сезон и др.
5. Услугите се предоставят след сключване на двустранен договор между домашния помощник и потребителя,на основа на създаден Индивидуален план за предоставяне на социалната услуга за всеки един потребител.
6.Всеки домашен помощник извършва дейностите по проекта при спазване и в съответствие клаузите на Закона за защита на личните данни.
Популяризиране и визуализация.Осигуряване на публичност, чрез дейности за визуализация на проекта за по-голяма прозрачност сред обществеността, медиите и участниците в него. 1.Печатни информационни брошури разпространявани на форуми и срещи, организирани екипа на проекта.
2.Публикувана информация за проекта на уеб-сайта проекта.
3.Периодично публикувана информация в местните медии.
4.Организиране на информационни дни и пресконференции за популяризиране на проекта и резултатите от него.
Проверка и контрол на дейностите и напредъка на проекта.
Управление, мониторинг, отчитане и одит на проекта.
1.Изграждане на надеждна система за оперативен мониторинг, позволяваща на екипа на проекта да следи изпълнението на дейностите според времевия график, целите, задачите и финансовия план.
2. Проверка в дневниците ежедневното описване на дейностите заложени в Индивидуалния план на всеки потребител на услугата, удостоверяващ достоверността на написаното със свой личен подпис или чрез подпис на упълномощено от него лице.
3.Регулярни проверки на място в дома на ползвателите от членовете на екипа.
4.Екипа на проекта ще извършва проверки на място, ще приема препоръки за проблеми и нарушения по телефон и други средства на комуникация, ще приема жалби от потребителите и други, при необходимост.
5.Изготвяне на отчети за изпълнението на проекта;
6.Работни срещи на екипа по проекта
|