| Дейности: | Дейност 1: Организация  и  управление на проекта  а/сформиране на управленски/ административен екип, организация на дейностите, разпределение на ангажиментите - сключване на договори с членовете на екипа, разработване и подписване на длъжностни характеристики,  разпределение на конкретните ангажименти, изготвяне на подробни план-графици и др. б/разкриване  на  офис по проекта:  индикативно в  административната сграда на общината/или друга подходяща общинска сграда за администриране на проекта и обслужване на целевите групи. Дейност 2: Информационна кампания  1.Организиране и провеждане на две пресконференции – първата при стартиране на  проекта, а втората -заключителна.  На първата пресконференция ще бъдат представени целите и дейностите по  проекта, предлаганите  социални  услуги, възможности за включване на крайните бенефициенти, необходимите изисквания към тях и др./1месец/. На заключителната  пресконференция ще бъдат представени  постигнатите резултати / 12 месец/.
2. Разработване и публикуване на материали в регионалния печат;   радио- и  ТВ излъчвания по регионалните ел. медии  /1, 3, 7, 12 месец/ - 3 публикации в регионалния печат- при стартиране на проекта, след и стартиране на услугата и при приключване на проекта;  2 радиоизлъчвания, 2 ТВ излъчвания по местните ел. медии  
3. Разработване, издаване и разпространение на информационни материали: 2.1. Обяви – при стариране на проекта и набиране на документите /1-2 месец/;  2.1. Флаер -за  представяне на целите и предвижданите  дейности / 1-2 месец/; 2.2. Брошура, адресирана  до широк кръг  заинтересовани страни,  описваща  социалните  услуги СА и ДП, дейностите, които те включват, възможностите за   включване в проекта на бенефициентите, и др /1-2 месец /; 2.3.  Дипляна  – при приключване на проекта,  с информация за постигнатите резултати, обхванатите групи и др. / 11-12месец / Информационните материали  ще се разпространяват по време на кампанията, срещите със заинтересованите страни  и  целевите групи, в местните публични институции,  кметствата на населените места и др.;
 3. Провеждане на информационни срещи със  заинтересованите  страни / потенциални бенефициенти, местна общност, местна власт, институции, НПО и др. За разработването на мултимедийни информационни материали и представянето им пред заинтересованите страни, се налага закупуване на преносим компютър. Предвиждат се 10 срещи – 9 в по-големите села на общината и 1 в общинския център. На тях   ще бъдат  представени  проектът, неговите цели, предвидените  дейности, услугите „социален асистент„ и „домашен помощник”,   очакваните резултати, възможностите за включване на крайните бенефициенти, изискванията към тях и кандидати за  наемане на работа , и др.  
4 Изработване на информационни табели за  популяризация и визуализиране на проекта-  постоянни информационни табели от подходящ материал . /1-2 месец/ .  
6. Изработване и разпространение на рекламни материали за популяризиране на проекта / 3-5 месец/.  
Всички материали ще са съобразени с правилата и изискванията за визуализация.
 Дейност 3:  Подбор на  кандидатите за потребители – подаване на документи, индивидуална оценка на потребностите от грижа, оценка на риска, разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите. 1. Подаване на документи от крайните бенефициенти - стандартен пакет,  съгласно методиките /заявление, документ за доходите на бенефициента,  подкрепяща документация  за здравословното състояние  и социалния статус на потребителя - 2 месец/; 
2. Индивидуална оценка на потребностите от грижа на  всички кандидат потребители – експертна оценка на физическия,  социален  и психически статус на  потребителите, условия на живот, навици, интереси и др.  Оценката ще се извърши от  експертен /консултантски екип.
3. Оценка на риска и разработване на план за неговото управление, разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите на одобрените потребители /42/ . Ще се осъществи от експертен екип. 
Оценката на риска,  планът за неговото управление и индивидуалните планове за предоставяне на услугата се актуализират веднъж на 6 месеца, или по-рано при възникнала необходимост.
 Дейност 4:  Подбор на  социални асистенти и домашни помощници.  Провеждане на процедура по подбор: а/ разработване и утвърждаване на процедура по подбор;  б/обява, подготовка на стандартен пакет документи, подаване  на документи; в/сформиране на комисия, разработване на критерии и оценъчни карти, наемане на консултант/формуляри; г/ първи етап- подбор по документи /проверка за съответствие с изискванията/: заявление  за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско свидетелство,  свидетелство за съдимост; д/ втори етап- интервю с кандидатите: проучване на  нагласите и очакванията им, мотивация, очаквания, готовност,  комуникативни, креативни  и др.  способности; е/ класиране и уведомяване  на кандидатите
 Дейност 5: Обучение  на СА и ДП
 Подготовка и разработване на обучителни програми и материали  за СА и ДП, съгласно утвърдените изисквания и методика, осигуряване/наемане  на подходящи помещения и материали, наемане на обучители/консултанти и  др. ; въвеждащи  обучения за СА и ДП - четиридневно /24 часа на група/; провеждане на три  еднодневни поддържащи обучения  /18 часа на група/, съобразени с нуждите на социалните асистенти и домашните помощници; срещи с управленския  екип по проекта и обучителите/консултантите, консултации и оценка на нуждите от допълнително обучение. Резултатите и наблюденията от тези срещи да послужат като основа за изготвяне на програми за поддържащите обучения и супервизията.
 Дейност 6: Договаряне с потребителите и наемане на социалните асистенти и домашните помощници 1. Договаряне с потребителите: подписване на договори  за ползване на услугата между потребителите и доставчика; издаване на дневници на потребителите; създаване досиета на потребителите. Индивидуалните планове се актуализират на всеки 6 месеца или при настъпила обективна необходимост.  
2. Наемане на социалните асистенти и домашните помощници: сключване на трудови/граждански договори; разработване и подписване на  длъжностни характеристики и др. необходими;  създаване на досиета на персонала; осигуряване на   необходимото работно облекло,  лични предпазни средства и   отличителни знаци; оценка на риска и факторите на работната среда от служба по трудова медицина. 
За осъществяване на дейността е необходимо следното оборудване: преносим компютър за създаване и поддържане на база с данни/документи.
 Дейност 7:  Предоставяне на услугите социален асистент и домашен помощник.  Предоставяне на услугите „СА” и „ДП” на 42 потребители от населените места на община Девин.  Всеки бенефициент ползва услугите „СА” и/или „ДП” според предварително изготвен и договорен с потребителя/негов представител график,   и съобразно договора, подписан между потребителите и  доставчика
 Дейност 8: Разработване и въвеждане на система за вътрешен мониторинг и контрол на качеството на предоставяните услуги  Създаване на  механизъм за наблюдение и контрол върху работата на СА и ДП, състоянието на потребителите и  ежемесечен вътрешен мониторинг /и посещения на потребителите; създаване на Съвет на на потребителите  с главна цел контрол върху качеството на предоставяните услуги,  организиране и провеждане на работни срещи между екипа на проекта и Съвета; оценка и контрол на качеството на предоставяната  услугата.
 |