Дейности:
|
Дейност 1:
Ръководство и организация по изпълнението на проекта
Управление на всички дейности по проект “САМ – Социална Адаптация за младежи”, поддържане на документацията , провеждане на срещи на Управителния съвет, в качеството му на орган вземащ решенията с цел проследяване на практическото приложение на проекта. Вземане на решения при избора на младежи, които да бъдат бенефициенти по проекта, свързани с последващи действия, които следва да бъдат предприети. Контрол върху изразходваните средствата в съответствие с графика на дейностите, с цел постигане на резултатите по проекта. Организиране на екипа по изпълнението на проекта и неговата дейност според длъжностната характеристика на всеки един негов член. Дейност 2:
Техническа поддръжка, битови умения и сръчности, правилна организация на свободното време
Помощ при закупуването на стоки и оборудване,, осъществяване на подебрения на жилищното пространство (без включването на същински ремонтни дейности), поддръжка на жилищните площи и прилежащите пространства, организиране на домакинството, помощ при осигуряване на резервни части и други технически доставки, с оглед гарантиране на адекватно качество на живот.Създаване на навици за планиране и бюджетиране на времето и парите. Правилна организация на свободното време на потребителите – включване в спортни, художествени, артистични и др. (според интересите и потребностите) занимания. Организиране на пътувания и екскурзии. Дейност 3:
Социално, психологическо и юридическо консултиране;
Оказване на съдействие при необходимост от контакт между бенефициентите и държавни, общински и обществени структури и институции – общински регистри за кандидатстване за общински жилища, бюро по труда, училище и университет, отдели за социално подпомагане, банки, медицински и обучителни центрове и др. Лекции за здравна култура и социални структури и институции. Изготвяне на документи, включително при писането на автобиография (CV), представителни умения, съдействие при попълване на регистрационни форми, документи за записване, изясняване на проблеми, свързани с наследство и отношения с биологични роднини, кредитиране, подаване на информация например по отношение на използването на обществения транспорт и други обществени услуги, с цел осигуряване на по-добра и лесна ориентация в градската среда. Предоставяне на психологическа помощ при преодоляване на травми, трудности и проблеми от детството и живота в институциите, пред които се изправят младежите по време на прехода им към независим живот. Водене на документация за всеки един от ползвателите – социални и психологически оценки, индивидуални планове за развитие с формулирани цели, протоколи от срещите, проследяване на резултатите и пр. Закупуване на един мобилен компютър, снабден с усройство за мобилен интернет и две стационарни компютърни системи, поради нуждата от обработка на информацията, свързана с предоставянето на проекта. Поради мобилността на предоставяне на услугата и извършването на голяма част от дейностите в домовете на потребителите, необходимостта от възможност за мобилна административна работа и възможност за ползване на мобилна интернет връзка е належаща. Дейност 4:
Образование и обучение
Оказване на подкрепа при довършване на образованието (ако се налага) и при повишаване на образователния ценз ( ако е приложимо);
Повишаване на възможностите за професионална реализация – включване в професионални, компютърни, езикови и шофьорски курсове;
След изготвяне на социални оценки, включващи професионални интереси, желание за образование и развитие отсоциален работник, младежите-ползватели ще бъдат третирани индивидуално, според желанията, способностите и житейските им цели. Всеки от тях ще има възможност за обучение в един професионален/шофьорски курс и един езиков/компютърен курс. На всички ще бъде оказана конкретна подкрепа при довършване на средното образование (ако се налага) или кандидатстване в следваща образователна степен.
Дейност 5:
Фамилно посредничество и модели за отговорно родителство
Предоставяне на информация за всички законни методи за намиране на биологични роднини и оказване на подкрепа при взето решение за това. Посредничество при срещи с близки и роднини, за възстановяване на емоционална близост и оптимална комуникация. Конкретна помощ във всички дейности, касаещи отглеждането на деца, при бенефициентите майки. Лекции и практически зонятия на тема Семейство и отговорно родителство и др
Дейност 6:
Трудово посредничество
Записване в Бюро по труда. Осигуряване на срещи с потенциални работодатели. Социална и психологическа работа за мотивиране и приучаване към отговорности. Подкрепа при справянето със задълженията при стартирането на трудов процес. Осигуряване на основни познания в трудовото право. Създаване на контактна мрежа и поддържане на връзки с потенциални работодатели. Дейност 7:
Обучение на персонала
Провеждане на едно обучение на управляващия и изпълнителския екип на проекта, от квалифицирани обучители за подобряване на качеството на услугата. Дейност 8:
Публичност
Предвиждат се множество мерки, целящи осигуряването на информация и комуникация по възможно най-ефективния начин. Ще бъдат спазени изискванията на ПМС 55 от 12 март 2007 при избор на изпълнител. Мерките са насочени към три основни целеви групи:
• Публичност и информация предназначена за преките бенефициенти на проекта – информация чрез брошури, диплянки и информация във пресата.
• Публичност и информационни дейности предназначени за институции, граждански и неправителствените организации, държавните и общинските власти, ангажирани с проблемите на децата от домовете в България – радио и телевизионни включвания.
• Информация и публичност насочени към широката общественост и гражданското общество, с цел привличане на вниманието на обществото към децата в институциите и тяхното последваща реализация в професионален и социален аспект.
За визуализацията на проекта са предвидени CD-та, изготвяне и актуализиране на интернет страница на проекта, брошури, дипляни, календари, табели и стикери с логото на проекта и финансиращия орган. Целта е както разпространението на добрите практики, така и публично известяване на всички, допринесли за реализирането на проекта, както и за неговия ход.
Дейност 9:
Отчетност
Отговорност за отчитане на напредъка на проекта, в съответствие с плана и бюджета, отклонения от графика на проекта и възможни последици, отчитане на резултатите и постигането на целите проекта в съответствие с изискванията на споразумението за финансова помощ, в случай на одобрение на проектното предложение, както е предвидено в договора с договарящия орган; следене за възстановяване на извършени разходи; следене за допустимост на разходите и приложими процедури за извършването им.
|