Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.06-0196-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.2.06/D01/0071
Наименование: "САМ - Социална адаптация за младежи"
Бенефициент: Фондация "движение на българските майки"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 03.11.2010
Дата на приключване: 01.03.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
Описание
Описание на проекта: Проектът цели подобряване на качеството на живот на млади хора, отрасли в специализирани институции за отглеждане на деца чрез създаване на независимост от системата на социално подпомагане и развиване на способности за самостоятелен живот, чрез полагане на достоен труд, срещу съответстващо заплащане, оказване на необходимата помощ и подкрепа на представители на целевата група по местоживеене, повишаване на образователния и професионален статус на потребителите и превенция на изоставянето, чрез повишаване на родителския капацит
Дейности: Дейност 1: Ръководство и организация по изпълнението на проекта Управление на всички дейности по проект “САМ – Социална Адаптация за младежи”, поддържане на документацията , провеждане на срещи на Управителния съвет, в качеството му на орган вземащ решенията с цел проследяване на практическото приложение на проекта. Вземане на решения при избора на младежи, които да бъдат бенефициенти по проекта, свързани с последващи действия, които следва да бъдат предприети. Контрол върху изразходваните средствата в съответствие с графика на дейностите, с цел постигане на резултатите по проекта. Организиране на екипа по изпълнението на проекта и неговата дейност според длъжностната характеристика на всеки един негов член.
Дейност 2: Техническа поддръжка, битови умения и сръчности, правилна организация на свободното време Помощ при закупуването на стоки и оборудване,, осъществяване на подебрения на жилищното пространство (без включването на същински ремонтни дейности), поддръжка на жилищните площи и прилежащите пространства, организиране на домакинството, помощ при осигуряване на резервни части и други технически доставки, с оглед гарантиране на адекватно качество на живот.Създаване на навици за планиране и бюджетиране на времето и парите. Правилна организация на свободното време на потребителите – включване в спортни, художествени, артистични и др. (според интересите и потребностите) занимания. Организиране на пътувания и екскурзии.
Дейност 3: Социално, психологическо и юридическо консултиране; Оказване на съдействие при необходимост от контакт между бенефициентите и държавни, общински и обществени структури и институции – общински регистри за кандидатстване за общински жилища, бюро по труда, училище и университет, отдели за социално подпомагане, банки, медицински и обучителни центрове и др. Лекции за здравна култура и социални структури и институции. Изготвяне на документи, включително при писането на автобиография (CV), представителни умения, съдействие при попълване на регистрационни форми, документи за записване, изясняване на проблеми, свързани с наследство и отношения с биологични роднини, кредитиране, подаване на информация например по отношение на използването на обществения транспорт и други обществени услуги, с цел осигуряване на по-добра и лесна ориентация в градската среда. Предоставяне на психологическа помощ при преодоляване на травми, трудности и проблеми от детството и живота в институциите, пред които се изправят младежите по време на прехода им към независим живот. Водене на документация за всеки един от ползвателите – социални и психологически оценки, индивидуални планове за развитие с формулирани цели, протоколи от срещите, проследяване на резултатите и пр. Закупуване на един мобилен компютър, снабден с усройство за мобилен интернет и две стационарни компютърни системи, поради нуждата от обработка на информацията, свързана с предоставянето на проекта. Поради мобилността на предоставяне на услугата и извършването на голяма част от дейностите в домовете на потребителите, необходимостта от възможност за мобилна административна работа и възможност за ползване на мобилна интернет връзка е належаща.
Дейност 4: Образование и обучение Оказване на подкрепа при довършване на образованието (ако се налага) и при повишаване на образователния ценз ( ако е приложимо); Повишаване на възможностите за професионална реализация – включване в професионални, компютърни, езикови и шофьорски курсове; След изготвяне на социални оценки, включващи професионални интереси, желание за образование и развитие отсоциален работник, младежите-ползватели ще бъдат третирани индивидуално, според желанията, способностите и житейските им цели. Всеки от тях ще има възможност за обучение в един професионален/шофьорски курс и един езиков/компютърен курс. На всички ще бъде оказана конкретна подкрепа при довършване на средното образование (ако се налага) или кандидатстване в следваща образователна степен.
Дейност 5: Фамилно посредничество и модели за отговорно родителство Предоставяне на информация за всички законни методи за намиране на биологични роднини и оказване на подкрепа при взето решение за това. Посредничество при срещи с близки и роднини, за възстановяване на емоционална близост и оптимална комуникация. Конкретна помощ във всички дейности, касаещи отглеждането на деца, при бенефициентите майки. Лекции и практически зонятия на тема Семейство и отговорно родителство и др
Дейност 6: Трудово посредничество Записване в Бюро по труда. Осигуряване на срещи с потенциални работодатели. Социална и психологическа работа за мотивиране и приучаване към отговорности. Подкрепа при справянето със задълженията при стартирането на трудов процес. Осигуряване на основни познания в трудовото право. Създаване на контактна мрежа и поддържане на връзки с потенциални работодатели.
Дейност 7: Обучение на персонала Провеждане на едно обучение на управляващия и изпълнителския екип на проекта, от квалифицирани обучители за подобряване на качеството на услугата.
Дейност 8: Публичност Предвиждат се множество мерки, целящи осигуряването на информация и комуникация по възможно най-ефективния начин. Ще бъдат спазени изискванията на ПМС 55 от 12 март 2007 при избор на изпълнител. Мерките са насочени към три основни целеви групи: • Публичност и информация предназначена за преките бенефициенти на проекта – информация чрез брошури, диплянки и информация във пресата. • Публичност и информационни дейности предназначени за институции, граждански и неправителствените организации, държавните и общинските власти, ангажирани с проблемите на децата от домовете в България – радио и телевизионни включвания. • Информация и публичност насочени към широката общественост и гражданското общество, с цел привличане на вниманието на обществото към децата в институциите и тяхното последваща реализация в професионален и социален аспект. За визуализацията на проекта са предвидени CD-та, изготвяне и актуализиране на интернет страница на проекта, брошури, дипляни, календари, табели и стикери с логото на проекта и финансиращия орган. Целта е както разпространението на добрите практики, така и публично известяване на всички, допринесли за реализирането на проекта, както и за неговия ход.
Дейност 9: Отчетност Отговорност за отчитане на напредъка на проекта, в съответствие с плана и бюджета, отклонения от графика на проекта и възможни последици, отчитане на резултатите и постигането на целите проекта в съответствие с изискванията на споразумението за финансова помощ, в случай на одобрение на проектното предложение, както е предвидено в договора с договарящия орган; следене за възстановяване на извършени разходи; следене за допустимост на разходите и приложими процедури за извършването им.
Партньори
Партньори:
Фондация "Защитено жилище ЗАЕДНО"
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 90 264 BGN
Общ бюджет: 3 615 BGN
БФП: 3 615 BGN
Общо изплатени средства: 13 435 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 3 615 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 18 052 BGN
2011 - 4 617 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
13 435 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 3 073 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 15 344 BGN
2011 - 3 925 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
11 420 BGN
В т.ч. Национално финансиране 542 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 2 708 BGN
2011 - 693 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
2 015 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Протоколи и заключения за напредъка на потребителите на услугата, в резултат на предприетите конкретни стъпки с всеки един от тях.
Индикатор 2 Препоръки от страна на управителния съвет на фондацията по отношение на отчетите от страна на ръководния екип.
Индикатор 3 Протоколи от проверки от страна на ръководството на проекта; фактури, разходни документи; приемо-предавателни протоколи
Индикатор 4 Брой на младежи, получили психологическа, правна и социална помощ в резултат на прилагането на проекта „САМ”
Индикатор 5 Брой на младежите, получили по-добри шансове за социална адаптация (при намирането на работа, поддържането на квартира и организиране свободното си време).
Индикатор 6 Експертизи и заключения от ръководния екип за младежи, приключили участието си в проекта;
Индикатор 7 Брой проведени професионални курсове и обучения;
Индикатор 8 Стикери, табели, брошури, диплянки, с логото на проекта и донора; информация в пресата; уеб страница на проекта; радио и телевизионни включвания; семинар с обществени дебати за целите, смисъла и ползите от реализирането на проекта;
Индикатор 9 Брой младежи, наети на работа и успешно справящи се на работното място;
Индикатор 10 Доклади за напредъка по проекта; финансови отчети; разходно оправдателни документи; договори; споразумения; протоколи; препоръки, оценки; заключения.
Индикатор 11 Оценяване на напредъка на потребителите на услугата, в резултат на предприетите конкретни стъпки с всеки един от тях.
Индикатор 12 Оценка за отчетите на ръководния екип, от страта на УС на фондацията.
Индикатор 13 Заключение за наличност на всички документи.
Индикатор 14 Брой на младежи, подобрили начина си на живот, вследсвие на психологическото, правното и социалното консултиране по проект „САМ”
Индикатор 15 Брой младежи, справящи се сами при намирането на работа, поддържането на квартира и организиране свободното си време, след участие в проект “САМ”.
Индикатор 16 Водена статистика за успешна социална адаптация.
Индикатор 17 Брой придобити сертификати, дипломи и шофьорски книжки
Индикатор 18 Стикери, табели, брошури, диплянки, с логото на проекта и донора; информация в пресата; уеб страница на проекта; радио и телевизионни включвания; семинар с обществени дебати за целите, смисъла и ползите от реализирането на проекта 0196;
Индикатор 19 поддържане на регулярни контакти с работодатели и фирми и предоставена от тях обратна връзка и положителна оценка за работата на младежите; контакти, разговори, срещи със съседи и приятели;
Индикатор 20 Доклади за напредъка по проекта; финансови отчети; разходно оправдателни документи; договори; споразумения; протоколи; препоръки, оценки; заключения


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз