Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.07-0273-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: “Подкрепа за достоен и независим живот – предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен
Бенефициент: Община Тополовград
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 03.11.2010
Дата на приключване: 01.02.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Хасково
                    Тополовград
Описание
Описание на проекта: 1. Организация дейността на екипа и разпределение на отговорностите. 2. Провеждане на информационна кампания. 3. Оценка и подбор на потребители на територията на община Тополовград чрез индентифициране на специфичните им способности. 4. Подбор, оценяване и назначаване на домашни помощници и социални асистенти. 5. Обучения на домашните помощници и социалните асистенти. 6. Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент”. 7. Супервизия на екипа. 8. Провеждане на ежемесечен мониторинг на предоставената социална услуга. 9.Финансово управление и отчетност. Възрастни самотноживеещи хора, лица с увреждания и техните семейства, живеещи на територията на община Тополовград.
Дейности: Дейност1. Организация дейността на екипа и разпределение на отговорностите. Организацията по екипната дейност ще се осъществява на работни срещи, на тях ще присъстват екипът на проекта и представители на партнъора. Всички присъстващи ще бъдат запознати с целите и дейностите по проекта на всеки един етап. Срещите ще служат за организация на работния екип и текущо разпределяне на задачите и отговорностите помежду им. Така ще се създадат професионални отношения, по-добро стиковане и координиране на работата на членовете на екипа за постигане на оптимални резултати, което ще е гарантирано условие за успешната реализация на проекта.
Дейност 2. Провеждане на информационна кампания. Информиране на обществеността относно стартирането на проекта ще се извърши чрез: в началото и в края на проекта ще се организират информационни дни в единия случай за представяне на целите и дейностите на проекта, а във втория - за представяне на постигнатите резултати; изготвяне, отпечатване и разпространение на рекламни материали - плакати, брошури, листовки с информация за предоставяните услуги, целите и дейностите на проекта. Чрез тях потребители ще разполагат с пълна информация за видовете услуги и начините за предоставянето им. Публикации в общинския вестник и поместване на информация за проекта в сайта на общината. Изработка и поставяне на 2 табели за визуализация.
Дейност 3. Оценка и подбор на потребители на територията на община Тополовград чрез идентифициране на специфичните им способности. Дейността ще започне със стартирането на проекта. На база на информиране ще се обяви процедура за кандидатстване за потребители. След изтичане на срока ще бъде извършена социална оценка на кандидатите, съгласно Методиката и изготвено класиране на кандидатите в зависимост от степента на необходимост от услугите. Определянето на потребителите ще се извърши от екипа за управление на база на изработените оценки, като се спазва поредността на задоволяване на потребностите, посочена в списъка. В случаите на промяна на потребители ще се извършва текущо оценяване и одобряване на потребители по време на проекта.
Дейност 4. Подбор, оценяване и назначаване на „Домашни помощници” и „Социални асистенти”. Подборът и назначаването на социалните асистенти и домашните помощници от доставчика ще се извършва съгласно правила и процедури, насочени към подбор на подходящи лица, които ще защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата. Процедурата ще се извършва от комисия по предварително разработени критерии, съгласно изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще включва първичен подбор по документи и интервю с кандидатите. С одобрените кандидати ще се сключат договори.
Дейност 5. Обучения на домашните помощници и социалните асистенти. Вторият месец от стартирането на проекта ще се организират две 5 дневни въвеждащи обучения.Едно за “Социални асистенти” и едно за “Домашни помощни” за подпомагане изпълнението на професионалните отговорности на наетите социални асистенти и домашни помощници. Предвиждат се и 2 поддържащи обучения в рамките на 1 ден през 5 и 9 месец. Обученията ще подпомогнат обучаваните да развият умения за предоставяне на услугите, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Запознаване с конфиденциалността на информацията, получена от потребителите
Дейност 6 Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” Услугата „Домашен помощник” се предоставя в домашни условия и е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално – битови дейности. Услугата „Социален асистент” също се предоставя в домашни условия и представлява комплекс от услуги насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Целите на предоставяните услуги са: -Гарантиране на равноправно положение на хората с увреждания и възрастните хора, преодоляване на социалната им изолация чрез подкрепа на тяхната самостоятелност и социално включване в живота на общността; -Създаване на възможности за достъп до обучение и заетост на хората с увреждания; -Осигуряване на условия за достоен живот на хората с увреждания и възрастните хора чрез подкрепа на тяхната самостоятелност при изпълнение на ежедневните битови дейности. Дейностите и при двете социални услуги, предоставяни по проекта „Възможност за промяна чрез предоставяне на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент” са насочени към социална защита на потребителите и ограничаване на риска от зависимост от институционални грижи. Услугите ще се предоставят в съответствие с принципите на зачитане на личното пространство и достойнство, подкрепа на самостоятелността и независимостта, съобразяване с индивидуалните потребности на потребителя и гарантиране на поверителността на личните данни. Гореописаните услуги ще се предоставят на територията на община Тополовград. Предвижда се, всяко от наетите лица за социален асистент или домашен помощник, да обслужва по двама потребители в рамките на 8 – часов работен ден. Ще се сключи тристранен договор между водещата организация, потребител и изпълнител. В зависимост от нуждите на всеки потребител ще се предоставят услуги, съгласно Методиката за предоставяне на услугата Социален асистент, описани в индивидуалния план на потребителя.
Дейност 7. Супервизия на екипа За целия екип се предвижда супервизия, която ще предложи на социалния работник място за привилегировано слушане. Сам или в малка група той ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност за преживяна проблематика или ситуация.
Дейност 8. Провеждане на ежемесечен мониторинг на предоставената социална услуга. Организиране на регулярни работни срещи на екипа на проекта за отчитане на свършеното и обсъждане на предстоящи дейности. Регламентирани правила за вътрешен ред. Създадена ясна процедура за разглеждане на жалбите. Дейностите, които извършват социалните асистенти и домашните помощници ще се мониторират и оценяват от доставчика на услуги, чрез посещения на потребителите. Изготвяне на ежемесечни отчети за мониторинга.
Дейност 9. Финансово управление и отчетност. Екипът ще води точна и редовна документация, както и ясни и прозрачни счетоводни отчети.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 173 250 BGN
Общ бюджет: 169 042 BGN
БФП: 169 042 BGN
Общо изплатени средства: 154 021 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 169 042 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 34 650 BGN
2011 55 463 BGN
2012 63 908 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
154 021 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 143 686 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 29 453 BGN
2011 47 143 BGN
2012 54 322 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
130 918 BGN
В т.ч. Национално финансиране 25 356 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 5 198 BGN
2011 8 319 BGN
2012 9 586 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
23 103 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой назначени социални асистенти
Индикатор 2 Бройназначени домашни помощници
Индикатор 3 Брой потребители на услугата "социален асистент"
Индикатор 4 Брой потребители на услугата "домашен помощник"
Индикатор 5 Брой обучени лица за извършване на услугата "социален асистент"
Индикатор 6 Брой обучени лица за извършване на услугата "домашен помощник"
Индикатор 7 Брой лица с физически увреждания, ползващи услугата „от, до и на работно място” BG051PO001-5.2.07-0273-C0001


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз