| Дейности: | Дейност 1
Подбор на потребители и разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители.
 Обявяване на период за подаване на молби на желаещите да ползват услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”. На всяко лице подало молба за ползване на социалната услуга се разработва  индивидуална оценка на потребностите, която  включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове и др.
Изборът на потребители на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще се извърши от комисия сформирана от Кандидата. Дейност 2
Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”,  разясняване на правата и отговорностите на страните по договора.
 Екипът на проекта подготвя договори за сключване с потребителите и разяснява правата и отговорностите на страните по договора-права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик- домашен помощник, права и отговорности на бенефициента-доставчик на социални услуги.
 Дейност 3
Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на всеки потребител.
 Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. 
Индивидуалният план се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребностите от социални услуги и оценка на риска. Съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност. 
Индивидуалният план включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури/действия за контролиране на основните рискови фактори, включително на онези от тях, произтичащи от евентуалната склонност на потребителя към (авто)агресивно поведение или към злоупотреба с вредни субстанции. Рисковете се формулират описателно, на разбираем и приемлив за потребителите неутрален език, така че да не провокират тревога или негативни чувства у тях.
Планът се актуализира от доставчика веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана.
 Дейност 4
Подбор на социалните асистенти и домашни помощници.
 Обявяване на период, в който всички желаещи да бъдат назначени като социални асистенти или домашни помощници подават молби. 
Подборът и наемането на персонал от доставчика  съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. 
Кандидатите за социални асистенти  и домашни помощници задължително се интервюират от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. 
При кандидатстване на работа, кандидатите за социални асистенти и домашни помощници задължително представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Наемат се само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. 
Новоназначените социални асистенти и домашни помощници подписват трудов или граждански договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, запознават се с длъжностна си характеристика и получават копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика.
 Дейност 5
Обучение на социални асистенти и домашни помощници за предоставяне на качествени услуги и супервизия
 Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на домашни помощници и социални асистенти преди да започнат работа в дома на потребителя, както и провеждане на поддържащо обучение за изграждане на умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на целевите групи. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 30 часа, а поддържащото обучение също ще бъде 30 часа. Ежемесечно ще се провежда и супервизия.
Обучението се провежда по съответна Програма от екип от специалисти с предхождащ опит в областта на социалните услуги.
 Дейност 6
Реализиране на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник
 Ще се предлага услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на територията на община Бобов дол.
 Дейност 8
Управление на проекта-координация, администриране, мониторинг, текуща и крайна отчетност на проекта
 Администриране
Цялостното администриране на проекта ще се извърши от водещата организация и ще се състои в:
-Провеждането на планови и извънредни работни срещи на ръководния екип на проекта.
-Разпределение на конкретните длъжности и персонални задачи на всеки един от участниците и определяне на срокове за тяхното изпълнение начините и формулярите за отчетност. 
-Ежемесечни заседания на ръководния екип за отчет на резултатите и възлагане на оперативни задачи. 
-Изграждане на ефективна система за комуникации между ръководния екипа на проекта и целевите групи. 
-Водене на цялостна документация на проекта, съхранение и архивиране. 
 Мониторинг
Мониторинг ще се осъществява от ръководния екип на проекта. Ще се проверява начина на водене на документацията по проекта- пълнота, точност, периодичност, съхранение и т.н.. При необходимост, ще се вземат коригиращи мерки. 
Текуща отчетност
-Отчети за дейността – пред финансиращата организация и пред ръководния екип на проекта. 
-месечни отчети от членовете на екипите. 
За финансовата отчетност по проекта отговарят Счетоводителят и Ръководителя на проекта.
Чрез тази дейност ще се реализира администрирането на проекта. В нея са заложени изискванията на програма „Деинституционализация посредством предоставяне на услуги в общността за рискови групи”  за отчетност и контрол върху изпълнението на дейностите.
 Дейност 7
Провеждане на дейности за информация и публичност на проекта и услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”
 1. Провеждане на информационна среща за старта на проекта – запознаване на обществеността и заинтересованите страни със същността и обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за нейното предоставяне. 
- Проектът ще стартира с информационна пресконференция, на която ще бъде представен  екипа за управление и ще бъде информирана обществеността с целите на проекта, същността и обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”,  реда за  предоставяне на съответната социална услуга. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите по проекта, като в последствие екипа за изпълнение на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересованите страни. 
2. Провеждане на Кръгла маса с участието на местната общност, представители на медиите и всички заинтересовани страни  за оценка на предоставяната услуга и нуждите от допълнителни социални услуги. Ще бъдат отчетени резултатите от реализирането на проекта и ефективността от предоставените социални услуги. Ще се отчете ролята и необходимостта от такива проекти насочени към социалната сфера с акцент върху хора в неравностойно положение. 
3. Изготвяне на информационна диплянка при стартирането на проекта с информация за дейностите заложени в него и кой по какъв начин може да се включи в тях.
4. Изготвяне на информационна брошура с резултатите от проекта.  В нея ще се покажат етапите през които е преминало изпълнението на проекта и постигнатите резултати.
5. Периодични съобщения в медиите и интернет, поставяне на информационна и указателна табели.
Върху всички материали по проекта ще се поставят отличителните знаци на ЕС, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и на ЕСФ съгласно изискванията за информация и публичност
 |