| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност  №1  
Провеждане на информационни кампании и разработване на рекламно-информацион ни  материали; 
 Провеждане на 3 информационни кампании  в началото, в средата и в края на проекта; 
Провеждане на две пресконференции в началото и края на проекта с поканени регионални и национални медии;  
Публикувани 3 платени публикации  за напредъка на проекта в средата– в  местни медии; както и 3 платени съобщения /обяви за потребители и персонал/ в  местни  медии;                     
Отпечатване информационни и рекламни материали: 300бр. флаери, 300 бр. дипляни с информация за услугите и доставчика/; разпространение чрез партньорската мрежа, Съюза на инвалидите, пенсионерските клубове, институциите, отпечатване на 300бр. рекламни календари за 2011г както и направата на 300 рекламни папки с подходяща визуализация                                                    - Провеждане в края на проекта публични срещи в 3 кметства на общината с активното участие на местните кметове и СИБ и провеждане на Заключителна конференция  със заинтересовани страни за отчитане резултатите от проекта и раздадени рекламни материали; За целта се предвижда изработване на съответни рекламни материали – 200бр. CD с визуализация.                                                         - Визуализация – чрез 2 информационни табели,  3 банери , 40 идентификационни знаци на персонала и екипа, 200 визитки на екипа;
 Дейност №2 
Проучване и оценка на специфичните потребности на целевите групи, подбор на потребителите;
 След първата информационната кампания, която информира общността за условията и начина за кандидатстване , след срока за подаване на документи съобразно методиката, екипът на проекта изготвя предварителен списък на кандидатите при спазване принципите за равнопоставеност.                                          За изготвянето на социални оценки се наемат 4 експерти със съответни компетен ции и опит в социалната сфера, назначени на ГД. За дейността им се осигуряват командировъчни и транспорт за срещите с потребителите по селата. След оценките на база на утвърдената методика те изготвят обобщен списък с класиране на кандидат- потребителите. Съобразно класирането и кадровото осигуряване със СА и ДП екипът  извършва окончателния подбор на потребителите.  
Преди стартирането на услугата наетите експерти разработват и индивидуалните планове на потребителите с оценка на потребностите им и риска, както и мерки за намаляването му. Изготвяне на индивидуален план  -  с участието на потребителя или негов представител, Включва конкретните ангажименти на доставчика, максимално съобразени със социалната оценка, начина на живот и личните предпочитания на потребителя; оценката на риска за здравето и безопасността на потребителя. Актуализира се, съгласно методиката, на 6-я месец след социална оценка или при възникване на нови потребности.
Актуализирането на социалните оценки се извършва се на 6-я месец от услугата от 2 експерти, участвали при началното оценяване. Актуализация може да се извърши от екипа по проекта и по-рано при необходимост и по желание на потребителя или негови близки, с което се гарантира гъвкавостта  на услугите.
 Дейност №3  Сключване на договори с потребители; Екипът разработва формуляри за договори за услугите „СА „ и „ДП” - на база на досегашна практика. 
Сключване на договор – След определяне на база на социалната оценка и индивидуалния план  вида услуги и броя часове за ползване, обработване на данните за доходите на потребителя се  организира тристранна среща с  потребителя и/или негов представител, асистента/помощника и доставчика на услугата, на който се договарят услугите, часовете за ползване, графика и месечната такса на потребителя; 
На тази основа екипът разработва  графиците за предоставяне на услугите с възможност за гъвкаво реагиране на променени потребности.
 Дейност №4 
Подбор и наемане на асистенти и помощници;
 Набиране на кандидати – чрез обяви в медиите и Д„БТ” Смолян насочени към безработни, работещи и пенсионери.
Екипът изработва процедура и критерии за подбор на асистенти и помощници; изготвя се длъжностна характеристика; Първоначалният подбор сред кандидатите за социални асистенти и домашни помощници се извършва по документи. Окончателният подбор се извършва след провеждане на събеседване с кандидатите; Провеждане на процедурите по назначаване - на трудов договор  и  за почасова работа – граждански договор; подписване на декларация за поверителност, запознаване с длъжностната характеристика и Правилника за вътрешния ред на организацията, инструктаж за безопасност на труда. В условията  на договорите се предвиждат възможности за промяна на условията с цел гъвкаво предлагане на услугата. Осигуряване на работно облекло и ЛПС съгласно законодателството;
Отчитане отработеното, начисляване и из- плащане на ежемесечни възнаграждения, като договореното възнаграждение отразява професионалните умения, опит  и мотивация;
 Дейност №5 
Обучение, професионална подкрепа и развитие на персонала;
 Обучението се провежда от  „ДРЗ – Смолян”. Партньорът осигурява опитен специалист за обучението, с което се гарантира  устойчивост при изграждане и развитие на персонала; Въвеждащото обучение се провежда преди назначаване на работа. За СА – формира се  група от 3 необучени, обучението е с продължител-ност 24 учебни часа /4 дни/, за ДП -  формира се 1 група от 8 необучени, с продължителност 24 учебни часа /4 дни/.   Поддържащото обучение /супервизия/– включва учене чрез положителни практи-ки, обсъждане на казуси, решаване на конфликти, оказване на психологическа подкрепа, разтоварване от стреса, изграж-дане на професионално самочувствие. Провежда се организирано - за социалните асистенти 3 пъти за периода - през 4, 7 и 10месец;  за домашните помощници – 3 пъти за периода - през 5 ,8 и 11 месец на проекта. 
В обучението се използват плануваните материали, а залата за провеждане се осигурява от партньора община Смолян.
 Дейност №6
Организиране и предоставяне на качествени услуги съобразно потребностите на целевите групи и индивидуалните потребности
 Предоставяне на услугите за период от 12 месеца от обучен персонал, съобразно сключения договор и индивидуалния план на потребителя.
Услугите, които предоставя социалния асистент, се предлагат на 7 потребители. Те са насочени към преодоляване изолацията, осигуряване на социалното включване на потребителите - общуване, помощ за поддържане социални контакти, занимания в дома и извън него, административни и медицински услуги, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите, при необходимост помощ за битови нужди – почистване, приготвяне на диетична храна, купуване на продукти и лекарства. 
Домашният помощник подпомага 57 потребители в битовата и лична хигиена, оказва помощ при приготвяне на храна и хранене, извършва различни битови услуги – внасяне на дърва и поддържане на печка, пране, пазаруване, плащане на такси и др;
Според идентифицираните потребности и желанията на потребителите услугите се предоставят поотделно или заедно в обем и начин /време/, отразени в договора и плана. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите се извършва своевременна промяна в организацията за предоставяне на услугите. 
Услугите се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите, целят запазване и развиване на техните социални умения. 
 Дейност №7
Управление на проекта, мониторинг и контрол;
 За управлението се осигурява ресурс от проекта  - екип за управление за период от 14 месеца с ясно разпределени  функции в състав ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник, представители на ВО и партньора ДРЗ-Смолян; офис с подходящо оборудване и консумативи; финансови средства в т.ч и чрез събираните такси от доставчика, 
Целта е осигуряване на качествена услуга в интерес на потребителите. Екипът разработва Правилник за вътрешния ред, чиято цел е осигуряване на качество, с ясни индикатори и правила. Разработва се и система за мониторинг, като целта на вътрешния мониторинг и отчетност е оценка на качеството на услугите, обратната  връзка с потребителите и персонала, оценка и превенция на рисковете, организацията на услугата. Включва посещения на  потребителите /месечно/, при нужда по-често – мониторира се и  дейността на назначените лица /дневник на потреби теля/; Резултатите се отразяват във «Формуляр за проверка», обобщават се и се обсъждат от екипа; Провеждат се редовни срещи на екипа за обсъждане на проблеми и вземане на решения, както и месечни срещи на партньорите. Изготвят се  междинни и финален отчет за донора; Организират се изнесени публични срещи в 3 големи кметства и заключителна конференция с участието на заинтересо-вани страни и парньори, представители на потребителите, техни близки и представи-тели, организации на общността за оценка на предоставените услуги, мнения и предложения; Извършва се периодична проверка и преглед на документацията и отчетността по проекта. Разходите по проекта се извършват съобразно изискванията, води се и се съхранява необходимата финансово – счетоводна документация по съответен ред. 
                 |