Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.07-0179-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот за хора с различни видове трайни увреждания и възрастни, самотно живеещи хора
Бенефициент: Агенция за социално развитие ВИЖЪН
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 01.11.2010
Дата на приключване: 01.03.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: 1. Подбор на потребителите на планираните социални услуги и подбор на домашни помощници и социални асистенти 2. Изготвяне на оценка на потребностите и индивидуален план на всеки потребител и въвеждащо обучение на наетите по проекта служители 3. Предоставяне на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент” 4. Организация и управление на проекта и супервизия и контрол на качеството на предоставяните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент’ 5. Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители
Дейности: 1. Подбор на потребителите на планираните социални услуги и подбор на домашни помощници и социални асистенти Създаване на критерии за подбор на потребителите и допустимост на кандидатите Набор на автобиографии и молби за позициите домашен помощник и социален асистент Провеждане на първични и последващи интервюта за окончателен подбор на най-подходящите кандидати
2.Изготвяне на оценка на потребностите и индивидуален план на всеки потребител и въвеждащо обучение на наетите по проекта служители Попълване на оценка на потребностите на потребителя от специалист социални услуги в административния офис, при възможност клиента да дойде на място, или в дома на бенефициента. Съгласуване на индивидуален план между специалист социални услуги и потребителя на услугата. Организиране на въвеждащо обучение, в рамките на двудневен семинар, на заетите лица по длъжности „домашен помощник” и „социален асистент”. Обучението ще бъде проведено от експерти в областта на социалните услуги, външни за организацията, за да се предостави професионално и независимо обучение на служителите. За целта ще бъдат командировани петима социални асистента и десет домашни помощника, които ще работят на териториите извън град Варна. По време на обучението служителите ще бъдат подробно запознати с целите, основните дейности, желаните резултати, които организацията се стреми, реализирайки цялостната си социална политика, а именно осигуряване на независим живот на лица в неравностойно положение.
3.Предоставяне на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент Предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената в обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и общо домакинстване; Предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти; Дейности по организация и съпровождане на потребителите извън домовете им при необходимост от посещение на медицински заведения, местни институции и власти в, и/или извън рамките на населеното място, културни и/или семейни мероприятия и други. Дейности по организиране и представляване на потребителите пред местни институции и власти, при необходимост; Дейности по пазаруване, плащане на комунални сметки и други дължими такси, с оглед улесняването на месечните и обществените задължения на потребителите За ефективно оплътняване работното време и обхващане на по-голяма част от целевата група се предвижда закупуване на карти за градския транспорт за служителите, работещи на теритпорията на гр. Варна.
4. Организация и управление на проекта и супервизия и контрол на качеството на предоставяните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент’ Създаване на вътрешни правила включващи документооборот като присъствени листи, месечни отчети, атестационни анкетни форми на служителите. Планира се периодично според описан график в методологията да се супервизират служителите. Стремежа е да се съблюдава контрола и качеството на работа на служителите. Планиране на периодични командировки на специлаист социални услуги и целеви за ръководител проект до трите общини извън гр. Варна. Създаване на методология, включващи изискуемите по закона на социално подпомагане и прилежащите му документи изисквания. Актуализация на индивидуалните планове на потребителите на всеки шести месец. При прилагане на процедурите за информираност специалист социални услуги ще поддържа тесни контакти с целевите групи. По този начин ще се реагира адекватно и своевременно на възникнали инциденти, проблеми и казуси.
5. Разработване на нформационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители Разработване на рекламна и информационна кампания, която да се реализира през целият период на проекта, включваща: Изработване и разпространение на информационни брошури. Публикуване на подробна информация относно проекта и социалните дейности в интернет страницата на Агенция Вижън Организиране на пресконференции в общините заложени в проекта. Публикации на информационни статии във местни вестници Осигуряване на адекватна и изчерпателна информация по телефон, чрез информационен център, който ще бъде създаден специално за проекта в рамките на административният офис на Агенция Вижън и ще функционира през целият период на проекта.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 191 858 BGN
Общ бюджет: 188 576 BGN
БФП: 188 576 BGN
Общо изплатени средства: 176 297 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 188 576 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 38 372 BGN
2011 59 758 BGN
2012 78 167 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
176 297 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 160 290 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 32 616 BGN
2011 50 794 BGN
2012 66 442 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
149 852 BGN
В т.ч. Национално финансиране 28 286 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 5 756 BGN
2011 8 964 BGN
2012 11 725 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
26 445 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки
Индикатор 2 Брой назначени социални асистенти
Индикатор 3 Бройназначени домашни помощници
Индикатор 4 Брой потребители на услугата "социален асистент"
Индикатор 5 Брой потребители на услугата "домашен помощник"
Индикатор 6 Брой обучени лица за извършване на услугата "социален асистент"
Индикатор 7 Брой обучени лица за извършване на услугата "домашен помощник"
Индикатор 8 Брой лица с физически увреждания, ползващи услугата „от, до и на работно място” BG051PO001-5.2.07-0179-C0001
Индикатор 9 Брой лица с ментални увреждания, подкрепени на работното място BG051PO001-5.2.07-0179-C0001
Индикатор 10 Брой лица, за които е предотвратено настаняването в специализирана институция BG051PO001-5.2.07-0179-C0001


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз