| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Управление на проекта - административно-техническа дейност за реализация на проекта Тази дейност включва:
Екип и СА/ДП- Конструиране на екипа за управление - разпределението на функциите, времеви график; Изготвяне на критерии за подбор на персонала реализиращ услугата „СА” и „ДП” като образователен ценз, трудов опит, последна месторабота, способност за комуникация; Фактически подбор на персонала и назначаването му – провеждане на интервю, назначаване, подписване на длъжностните характе-ристики, изготвяне на лични досиета.
 Набиране на потребители – обяви и условия, документи. Извършване на социални оценки от екипа. Подбор, съвместно с Д „СП” на ползвателите на услугата,  при спазване на хоризонталните принципи на програмата. Подписване на тристранните договори – между доставчик, СА/ДП и потребител. 
Документация съгласно КТ и ЗСП: Разработване на Индивидуален план за предоставяне на услуги и актуализирането му след 6 месеца; Графици на СА и ДП.  Правила и процедура за отчитане от страна на СА и ДП; Дневник на потребителя; Инструкции,   Идентификационни знаци  със снимки на СА и ДП, Лично досие за всеки потребител;  Регистри на трудови злополуки и инциденти,  на отправените похвали и жалби. Регистър на потребителите; Правилник за вътрешния ред;  Система за осигуряване на качество, включваща ясни индикатори и правила при предоставяне на услугата;  Процедура за получаване на обратна връзка за качеството на предлаганите социални услуги от потребителите; Работа под супервизия – на екипа, на СА и ДП – за подобряване на работната ситуация. Финансови документи според бълг. законодателство; Работни заплати. Междинни и окончателен финансови отчети. Потребителски такси  – изчисляване и събиране. 
Обосновка: Административно-техническите дейности гарантират законността на дейностите по проекта, изискванията на финансиращия орган, спазване хоризонталните принципи на пограмата. Изработените документи ще спомогнат за правата и обратна връзка с потребителите. Мобилният компютър осигурява работата на екипа във всяко населено място, където работят СА и ДП. Успешно реализиране на  проекта.
 Обучителна дейност Дейността е предназначена за СА и ДП, наети за първи път. Встъпително обучение - 36 часа. Обучението на СА и ДП се извършва по предварително разработена програма,  включваща:
 Обучение по модул 1 – Общи правила за предоставяне на  услугата СА и ДП -12  уч.часа Работа под супервизия –същност.  Запознаване с нормативната база на българското законодателство – ЗСП, ЗИХУ, ППЗСП и ППЗИХУ; Международни конвенции и спогодби - „Конвенция на ООН за хората с уврежда-ния, Методики, Супервизия- същност. /9ч./; Семинар и практическо упражнение - /3 ч/; 
 Обучение по модул 2 - Здравословни и безопасни условия на труд: 12 ч. Оценка на рисковете, Избор на подходящо облекло и обувки, респективно използване на лични предпазни средства”; „Оказване на първа помощ”, „Основни правила за поддържане на лична хигиена и др./ 10 ч/; Семинар и практ. упражнение /2 ч/
Обучение по модул 3 - Зачитане личността и достойнството на потребителя на услугата -12 часа
 „Спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване независимостта на потребителя, зачитане на неговото достойнство.”; „Поверителност на личнитените  данни ”, „Антидискримина-ционни практики”,   „Действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя” и др., Семинар .
Последващо / опресняващо обучение /-8 ч. Осъществява се от всички СА и ДП, шест месеца след предоставянето на услугите. Опресняващи познания върху законо-дателството, Права и задължения на СА и ДП. Коментиране на  конкретни случаи от работата на СА и ДП /6 ч/. Решаване на казуси – 2ч. Форма на обучение: Курс за професионално обучение в съчетание с индивидуални занимания с подходящи наръчници и помагала, консултации със специалисти и обучител. Обучението се провежда в рамките на 5 дни /4+1/. Метод на обучение: лекция, семинар, практическо упражнение.
Обучението ще се извърши от партньора.  Обучението е в рамките на 44 ч и ще се извърши в залата на общината. На СА и ДП от селища извън центъра, където се помещава  кандидата, както и на лекторите ще бъдат изплатени командировки -пътни и дневни, съгласно Наредбата за командировките.
В края на обучението СА и ДП ще получат удостоверение  за обучение и Наръчник на СА и ДП. Ще бъдат обучени 5 СА и 2 резерви, 15 ДП и 3 резерви - общо 25 човека. По време на обучението са предвидени по две кафе-паузи на ден. Обосновка: Тази дейност е необходима за да се повиши информираността и мотивацията на СА и ДП за общите правила за предоставяне на услугата, да получат  знание за здравословните и безопасни условия на труд, да формират  убеждение за зачитане личността и достойнството на потребителите. Разнообразните  похвати ще спомогнат за по трайното овладяване на учебния материал, а практически упражнения ще поставят СА и ДП  в реална ситуация, познанието за супервизия  ще спомогне да се повиши креативността  им и способността им да вземат решение.
 Дейности за предоставяне на качествени социални услуги Подбор на групата хора с увреждания и самотноживеещи,  ще се извърши на базата на регистрираните лица към Д „СП” - без оглед на религия, пол, възраст и етническа принадлежност - на които ще се направи Социална оценка. Предвижда се подбор на 64 лица с увреждания  и самотноживеещи. Ще се извърши  подбор на инстументариума за въздействие съобразно с изискванията на „Методиката на  социалните услуги за хората с увреждания”. 
Ще се сключи договор с потребителите. В зависимост от изготвената оценка на потребностите и нуждите на ползвателите  и съобразно заявената им воля в анкетите ще се изготвят индивидуални планове включващи задоволяване на основните  техни ежедневни потребности.  Тъй като част от ползвателите на услугата са хора с  физически увреждания, кандидатстващата организация предвижда изготвянето на план за здравни  грижи. Ще се предоставят следния набор от 50 вида услуги: Комунално битови-13 вида. Здравна рехабилитация и лечение -7; Администра-тивни-11;Социална и личностна рехабилитация -11 вида.  Дейностите са съобразени времево и функционално  с „Измерител на социалните услуги” при предоставяне услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник” от Националната програма „Асистенти на хора с увреждния”и ЗСП. Наборът от услуги се извършва по график на базата на индивидуалния план и  договаряне с обслужваното лице. 
Обосновка: Умелото съчетание на човешкия фактор  и широкия набор от възможни услуги предопределят значимостта и мястото на тази дейност. Ще насочи  енергията и оптимизира възможностите на човешките ресурси, работещи по проекта и предостави максимално качествени услуги на потребителите. Да идентифицира целевата група. 
 Дейности за промяна на личностната  нагласа на лицата от целевата група  и на общността  Провеждане на беседи с ползвателите на услугата за разясняване на техните права и задължения. Обсъждане събития от живота на общността. Провеждане срещи/ консултации на психолог с ползвателите на услугата и техните семейства за преодоляване на появило се деструктивно поведение.  Включване ползвателите  в честване Денят на възрастните хора и Денят на хората с увреждания и др. Провеждане срещи на потребителите с представители на  местната власт / когато има заявено желание/, за решаване на лич-ни проблеми. Организирано или инди-видуално отбелязване на рождените дни.    Предвижда се провеждане на информационна кампания за запоз-наване на общността с проблемите на хората с увреждания и самотножи-веещите: издаване на дипляни,  флайери, брошури. Популяризиране на постигнатите резултати. Иницииране на срещи с местната общественост - най-малко 3,  за промяна на  обществени нагласи,  Провеждане на кръгла маса за ролята и мястото на общината, НПО ,ЕСФ и др. за решаване на проблемите на хората с увреждания и самотноживеещите в община Ветрино с участието на представители  на общината,  Д”СП”, НПО, представители на общността по повод обявяването на  2010 г. за Година за борба с бедността и социалното включване. Срещи с обществен съвет за социални дейности в общината,  на които да присъстват представители на потребителите. 
Обосновка: Изолацията от общността - доброволна или налагаща се,  оставят трайни следи върху съзнанието и психиката, което води до депресивни състояния, деструктивно поведение, загуба на идентичността, самоунищожение на личността. От друга страна промяната на отрицателната  обществената нагласа - са гаранция за преодоляване на сегрегацията и на започване процеса на реинтеграция на целевата група. 
 Вътрешен мониторинг и отчет на проекта. Въвеждане на система за вътрешен контрол и наблюдение: Месечни проверки на место във всяко селище за спазване на графиците на СА/ДП и личните планове на потребителите -формуляр за извършена проверка. Обратна връзка за качеството на предоставената  услуга – формуляр-анкета  на потребителя, лични срещи на екипа с потребителите и техните семейства.  Месечни отчети на СА и ДП. Оценка работата на  специалистите и консултанти по проекта- личен отчет на всеки специалист, констативен протокол за  приемане на работата му. Разглеждане на  жалби и похвали – анализ.
Екипът извършва: Оценка на качеството на предоставените услуги, анализ на проблемите и резултатите, корекции  при необходимост – месечно. Отчитане на заложените индикатори и цели за напредък на проекта - всеки месец. Контрол върху спазването на времевия график на дейностите. Финансова отчетност – всяка седмица справка за извършени разходи, Отчет на средствата по бюджет – ефективно и законосъобразно изразходване - месечно. Проверка на финансовата документация - на тримесечие и при всеки междинен финансов отчет. Проверка за спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина на всички назначени по проекта - всеки месец. Доклад за напредъка на проекта и финансовата отчетност пред кмета на общината – на тримесечие и/или при всеки междинен отчет.
 Мониторингът ще се осъществява от екипа за управление на проекта и партньора.
Обявяване в сайта на общината отчетите по проекта, принципите и методите на управление.
Обосновка: Непрекъснатият контрол върху работата на персонала и качеството при изпълнение дейностите по проекта гарантира успешно постигане целите на проекта. Използваната система за контрол ще способства за ефикасността и ефективността на проекта при постигане на заложените цели.  Постоянният мониторинг и наблюдение на нуждите на потребителите и реализиране на услугата от персонала  гарантират своевременна реакция на нововъзникнали потребности, нужда от подобряване  и корекции, успешно приключване на проекта.
                 |