Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта 1.1.Сключване на граждански договори с членовете на екипа по проекта;
1.2.Подготовка на длъжностни характеристики;
1.3.За планиране на работата по проекта ще бъде разработен детайлен график на дейностите – подробно времево разпределение на задачите и отговорните лица;
1.4.Разработване на правила и процедури, гарантиращи качеството на услугите, съгласно Методиките за предоставяне на услугите в общността „Социален асистент” и „Домашен помощник”
1.5. Тримесечни екипни срещи
Екипът за управление на проекта включва ръководител, координатор, счетоводител и експерт „Човешки ресурси” като отговаря за цялостната организация и вътрешния мониторинг на дейностите. Екипът осъществява администрирането на услугите, дейностите по популяризиране на проекта, ЕСФ и социалните услуги и дейностите за отчетност.
2. Провеждане на информационна кампания в началото и края на проекта 2.1.Информационна среща в началото на проекта с преставители на ключови институции, потенциални потребители, медии и др.;
По време на информационната среща ще се даде информация относно заплащането на социалните услуги и труда на домашните помощници и социалните асистенти, сроковете за подаване на документи и критериите за подбор на домашни помощници и социални асистенти.
2.2.Изработване и разпространение на информационни материали – брошури ( 500 бр.) и плакати (200 бр. плакати) при старта на проекта;
2.3.Публикации в печатни медии при старта на проекта – 2 бр. и при приключването му – 2 бр.;
3. Подбор и сключване на договори с потребителите 3.1.Информационна работа сред потенциалните потребители на услугите от специалиста по социални дейности;
3.2.Събиране на заявления от кандидатите за ползване на социални услуги по проекта;
3.3.Провеждане на социална оценка на кандидат-потребителите от нает външен специалист по социални дейности;
3.4.Подбор на 65 потребители съобразно получената крайна оценка на потребностите – изготвен списък на кандидат-потребителите (по низходящ ред) според получената крайна оценка на потребностите;
3.5.Сключване на тристранни договори за ползване на социалните услуги с необходимите параметри (брой часове, потребителска такса, др.);
3.6.Изготвяне и поддържане на лични досиета на потребителите.
4. Подбор и сключване на договори с домашните помощници и социалните асистенти 4.1.Информационна работа сред потенциални кандидати за домашни помощници и социални асистенти от специалиста по социални дейности;
4.2.Събиране на заявления за кандидатстване от желаещите да работят като домашни помощници и социални асистенти;
4.3.Подбор на кандидатите на два етапа - предварителна оценка по документи и интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Подборът се провежда от Комисия с членове: ръководителят по проекта, експертът „Човешки ресурси” и представител на организациите на хората с увреждания на територията на общината. Критериите за подбор включват: за социалните асистенти: средно или по-високо образование, мотивация за работа и предшиен опит; за домашните помощници: основно или по-високо образование, мотивация за работа и предишен опит;
4.4.Сключване на 28 трудови договори с необходимите параметри и изготвяне на длъжностни характеристики.
4.5.Осигуряване на безопасни условия на труд;
Дейността по подбор, договаряне и осигуряване на безопасни условия на труд е от изключително значение за предоставянето на качествени социални услуги. Сключва се договор със Служба по трудова медицина за оценка и предотвратяване на риска в процеса на работа. На основа на извършената оценка на условията на труд се разработват правила за осигуряване на безопасността на социалните асистенти и домашните помощници. Службата по трудова медицина ще се произнесе дали съответния кандидат може да заеме длъжноста „Домашен помощник” или „Социален асистент” - преди сключване на договора с него. Извършват се първоначален инструктаж, инструтаж на работното място и периодичен инструктаж.
Осигурява се работно облекло за асистентите и помощниците – манта, грейка и обувки.
5. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници 5.1.Подготовка на въвеждащо професионално обучение – изработване на учебна програма, обучителни материали, формуляр за обратна връзка.
5.2.Провеждане на 5-дневно въвеждащо обучение по теми, залегнали в Методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент” за 18 социални асистенти
5.3. Провеждане на 5-дневно въвеждащо обучение по теми, залегнали в Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник” за 9 домашни помощника от 10 назначени (1 е обучен по предходна фаза).
5.4.Оценка и анализ на резултатите от обучението;
5.5.Текущо проучване на потребностите от обучение на асистентите и помощниците съобразно профила на потребителите (възраст, съпътстващи хронични заболявания, среда и др.);
5.6.Подготовка на поддържащи обучения по теми, идентифицирани при проучване на потребностите от обучение – изработване на учебни програми, обучителни материали, формуляри за обратна връзка;
5.7.Провеждане на 2 еднодневни сесии поддържащи обучения за домашните помощници и 2 еднодневни сесии поддържащи обучения за социалните асистенти, равномерно разпределени в периода на предоставяне на услугите;
5.8.Оценка и анализ на резултатите.
6. Предоставяне на социалните услуги „Социален асистент” и „Домашен помощник” 6.1.Изготвяне и актуализиране на индивидуални планове за социални услуги съобразно потребностите на потребителите от ръководителя по проекта с участието на наетия консултантски екип;
6.2.Изготвяне на индивидуални планове за работа на социалните асистенти и домашните помощници;
6.3.Предоставяне на договорените почасови ежедневни услуги в дома на потребителите;
6.4.Взаимодействие с близки на потребителите.
Въз основа на направената социална оценка и план се прави оценка на рисковете. В оценката на риска вземат участие потребителят (законен представител), представители на консултантския екип и други специалисти (личен лекар и др. лекари). В процеса на доставка на услугите екипът за управление и консултантският екип поддържат комуникация с близки на потребителите с цел осигуряване на допълнителна подкрепа (за времето без услуги) и обратна връзка за нови потребности, рискове.
7. Консултиране на социални асистенти, домашни помощници, потребители и техни близки 7.1.Информационно консултиране на кандидати за асистенти, помощници, потребители и техните близки;
7.2.Консултиране по възникнали проблеми във взаимодействието: „социален асистент/домашен помощник-потребител-близки на потребителя;
7.3.Провеждане на психологически консултации при необходимост и по заявка на потребители и техните близки.
Дейността гарантира високо качество на оказваната подкрепа и грижа както към потребителите, така и към социалните асистенти и домашните помощници. Консултантският екип ще предоставя подкрепа като:
Специалиста по социални дейности: ще работи с кандидати и подбрани за участие потребители, асистенти и домашни помощници ежедневно от самия старт на проекта като разяснява същността на услугата и консултира по проблеми във взаимодействието „социален асистент/домашен помощник-потребител-близки на потребителя”.
Психологът ще работи при тежки случаи на загуба, домашно насилие и при рискови ситуации с потребители, асистенти и помощници.
Той заедно с ръководителя по проекта ще провежда ежемесечни посещения по домовете на потребителите, където ще извършва и професионални консултации в слуачай на необходимост. По време на тези посещения психологът ще следи психоемоционално състояние на потребителите (за рискови моменти) и оказва личностна подкрепа. Информацията от мониторинга ще бъде отразяване в обобщени месечни отчети.
8. Мониторинг, оценка и отчетност на дейността 8.1.Текуща счетоводна отчетност.
8.2.Провеждане на ежемесечен вътрешен мониторинг на услугите чрез посещения в домовете на потребителите от ръководителя по проекта и наетия психолог;
8.3.Изготвяне на месечен план за мониторинг и обобщени месечни отчети от проведения мониторинг по домовете;
8.4.Тримесечни екипни срещи за проследяване на дейността;
8.5.Изготвяне на технически и финансови и др. отчети, съгласно изискванията на ОПРЧР.
|