| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност 1: Подготовка и организация на проекта Конструиране на екипа за управление на проекта разпределение на конкретните задължения и време на тяхното изпълнение. Екипът по проекта е и ръководен екип на Центъра. Уточняване заетостта на партньора. Сключване на необходимите договори със специалистите, които ще работят в центъра- психолог, социален работник, компютърен специалист, 3-ма терапевти, консултант трудово- правни въпроси, хигиенист. Определяне на комисия и критерии за техния подбор. Приемане на документи, събеседване, одобряване и назначаване. Определяне на техните задължения. Предвиждат се да бъдат местни специалисти с изключение на психолог, рехабилитатор, които може да са пътуващи, тъй като в общината  няма.  Закупуване на необходимото оборудване за центъра. В центъра ща бъдат обособени 3 кабинета и 1 дневна: кабинет за психологически консултации,  кабинет за арт терапия, кабинет за рехабилитация и дневна на центъра, където ще се осъществяват дейностите по трудотерапия и организация на свободното време. За да може в посочените кабинети  да се извършва качествено предоставяне на пакета от услуги, трябва да бъдат оборудвани: кабинет на психолога: бюро, етажерка, бокс за досиетата на потребителите, столове за индивидуална и групова терапия, ел.печка, дъска за тренинги. Кабинет – терапии: маси, столове, стативи, етажерка, щори, фотоапарат и др. Кабинет – рехабилитация – медицинска кушетка и шкаф, шведска стена, дюшек за изпълнение на леглови упражнения , велоергометър. В дневната, където ще е мястото за контакти ще бъде създадена уютна обстановка – телевизор, диван, етажерка за вестници и списания, заседателна маса и столове, тук ще бъдат компютрите с Интернет-връзката. В дневната ще се осъществяват и други дейности – част от трудотерапията плетиво и  бродерия, компютърни занимания, част от културните инициативи. Тъй като в сградата няма централно отопление се предвижда във всеки кабинет да се осигури  климатик и щори. Пълното оборудване е описано в съответното приложение. Всичко това ще бъде закупено през първия месец на проекта. Закупуване на материалите по дейностите по проекта. Според предвидените дейности ще бъдат закупени необходимите материали / по опис/. Паралелно с оборудването ще бъде организирана и кампанията за  набиране на потребители. Центърът ще бъде предназначен за възрастни хора в изолация по различни причини и хора с  физически увреждания. Процедурата по набирането включва: обявяване на критериите, подаване на молби, социална оценка на  потребностите, запознаване на лицето с начините на предоставянето на услугите, сключване на договор. Осигуряване на доброволци по проекта. Ще бъдат набрани   от 5 до 10 доброволци, които ще оказват помощ на потребителите при посещението им в Центъра, посещение на различни инициативи, излизане извън населеното място. Това ще са предимно  млади хора – ученици от 12-13 клас или студенти. Тъй като всички дейности са свързани  с подготовката – те ще се осъществяват паралелно и ще трябва да завършат през първия месец на проекта и най-късно до  първата седмица от втория месец. 
Обосновка: Дейностите са необходими за  подготовката на Центъра  да приема потребители и да предоставя  пакет от социални услуги.
Екипът ще  организира паралелно изпълнение на дейностите, така, че да могат да се осъществят още през първия месец на проекта.
 Дейност 2: Обучение на персонала по проекта Обучението ще се проведе в рамките на  три дни по осем  академични часа / по 40 мин./ с  по две кафе-паузи- преди и след обяд. Обучението ще се извърши в заседателната зала на кандидата – община Ветрино. Обучавани ще бъдат 10 специалисти  и консултанти, 5 представители на целевата група, 5 доброволеца. На обучаваните ще бъдат осигурени  тетрадки за записки,  химикали и папки. На пътуващите специалисти /наети почасово/ ще бъдат изплатени командировки – пътни и дневни - психолог и рехабилитатор, обучители-фасилитатори.
Обучението включва: Идентифициране на  потребностите и нуждите на целевата група, изработване на  общи дейности и планове за социалното им включване. Запознаване с българското законодателство в сферата на социалните услуги, гарантиращо правата на потребителите. Запознаване със специфичните потребности на хората с увреждания, промените в здравословното състояние, специфичната им роля в обществото. Запознаване с Методиката за организиране на работата  по предоставяне на социалните услуги в общността – Център за социална рехабилитация и интеграция”, Грижа за персонала – превенция на синдрома „изгаряне”, критерии за структуриране на групите от потребители в центъра, принципи на разпределение. Предвижда се  решаването на казуси и обсъждането на добри и лоши практики. Тренинги.
 Дейност 3:Предоставяне на пакет от услуги за социална рехабилитация и интеграция Центърът ще предоставя пакет от различни услуги, групирани по следния начин: 
Психологически консултации: ще се оказва помощ на всеки, който има чувство за самота и неразбиране, проблеми със социалните контакти и преодоляване на чувството за малоценност. Помощта ще се оказва чрез индивидуални и семейни консултации, групови тренинги, помощ в кризисни ситуации, изследване на емоционалното състояние на потребителите и определяне на психологическия им статус. Планиране на индивидуална работа с потребителите. Дейностите ще се осъществяват в самостоятелен кабинет в Центъра и в домовете на потребителите в продължение на 48 седмици по 6 часа.
Трудово-правни консултации. Трудотерапия: Ще бъдат образувани  три групи по интереси: за плетиво – ще се изработват  плетива за дома и за личността - карета, салфетки, покривки, ръкавици и чорапи, шалове и др. Плетивата ще са  на 1, 2 и 5 куки; За бродерия - гоблени. Групата ще изработи по два гоблена по избор; За цветарство и градинароство – ще се изработва цветен разсад, засаждане и отглеждане на стайни цветя; оформяне и поддържане на цветни градини около Центъра. Дейностите се организират и ръководят от трудотерапевт. Арт-терапия: Приложно изкуство – изрисуване на  керамични и дървени предмети, теракота, пана и предмети от естествени материали; Изобразително изкуство – рисуване чрез различни техники; моделиране. фотография – заснемане на красиви природни картини, мигове от живота, хора. Групите ще се ръководят от арт-терапевт. Компютърна комуникация: Придобиване на компютърни умения за осъществяване на комуникация и усвояване на нови знания. Работа в Интернет, скайп; комуникации с приятели и роднини на далечни разстояния в страната и чужбина, нови познания от Интернет. Обучението ще става от компютърен специалист, който ще оказва помощ и при комуникациите. Кинезитерапия и рехабилитация, хигиена и бит – двигателни упражнения, дейности за раздвижване чрез различни уреди, здравословен живот чрез движение сред природата, грижа за  хигиената и външен вид-фризьорство, бръснарство. Организация на свободното време: организиране на срещи с творчески личности, честване на лични празници – рожденни и именни дни, посещения на музеи и галерии в близките градове, посещение на театър, пикници в близка местност, екскурзия до историческа забележителност, ползване на библиотеката на читалището, която е на втория етаж на мултифункционалната сгарада, където е Центъра, с асансьор за хора с увреждания. Занимания в дневната на Центъра – гледане на телевизия, преглед на пресата, игра на шах, табла, дарц. Оргнизиране на турнири с награди и грамоти. Дейността се води от социалния работник. За реализацията на  услугите са обособени кабинет за психологически консултации, зала за рехабилитация и кинезитерапия,  кабинет за арт и трудотерапия, дневна – за социални контакти и почивка. Поддържане на  обстановка в Центъра в съответствие  със санитарните изисквания – чистота, отопление, осветление, вентилация и др. При осъществяване на услуги и инициативи извън населеното място ще се ползват услугите на доброволци, които ще подпомагат хората с увреждания и възрастните хора, както и при придружаването им до Центъра.
Услугите ще се предоставят групово и индивидуално, съобразно потребностите на потребителите и индивидуалните им планове.
 Дейност4: Публичност и информация За да се популяризират дейностите по проекта,ролята и финансиранет на ЕСФ и резултатите от дейностите ще бъде извършено следното: Ще се отпечатата  500 бр.флайери, покзаващи размера на финансовата помощ от ЕСФ и дейностите по проекта, 500 брошури за възможностите на Центровете за социална рехабилитация и интеграция на възрастни хора и хора с увреждания, 500 дипляни за конкрените възможности на  Центъра във Ветрино и перспективата за развитието му.
Ще се отпечатат и материали за визуално идентифициране на проекта – транспарант с името на проекта и  референтния номер на финансиращата програма, стикери със същите надписи и табела за входа на центъра.Транспарантът и стикерите ще се използват при всички публични инициативи /пресконференции и кръгла маса/ и в самите дейности по прооекта, свързани с определена степен публичност– екскурзии, състезания и др.
Ще бъдат направни публикации в местния  и регионалните вестници и телевизии - 5 платени публикации /съобщения и обяви/ и най-малко 6 журналистически материала.
В началото при откриването и в края – при закриването на проекта ще бъдат дадени пресконференции - за резултатите от проекта и  приноса на ЕСФ за реализацията му в малки общини като община Ветрино.
През 11-я месец от проекта ще се състои кръгла маса на тема „Социалните услуги в общността за възрастни хора и хора с увреждания” с цел привличане на общественото внимание върху специфичните проблеми на целевата група. Във форума ще участват местни институции, медии, представители на НПО, представители на целевата група, доброволци-млади хора от общността, членовете на Обществения съвет за социални услуги в общността, представители на Общинския съвет. По време на кръглата  маса, която ще се проведе в сградата  на Центъра, ще бъде уредена изложба от предмети и фотографии, изработени от потребителите в Центъра..
Мултимедийни презентации на проекта на пресконференциите, на кръглата маса .
 Дейност 5: Осъществяване на вътрешен контрол по изпълнението на проекта Създаване на система за контрол: разпределение на задължения и отговорности между членовете на екипа.Месечни отчети  на ръководния екип. Проверки на място – за спазване на индивидуалните планове на потребителите, графиците на кабинетите и специлистите, спазване на времевия график по проекта. Изготвяне на доклади за напредък на проекта – отчитане на индикаторите по проекта. Набелязване на мерки за корекции и преодоляване на изостването по времевия график – при необходимост. Проверка на задължителната документация в Центъра – индивидуални карти, регистър на потребителите, документацията, водена от специалистите и консултантите.
Въвеждане на счетоводна отчетност, съгласно българското законодателство и изискванията на проекта. Документи за всяка финансова транзакция – касова и банкова. Отчитане на потребителски такси. Отчет на счетоводителя пред ръководителя на проекта и основния бенефициент – кмета на общината.
Изготвяне на отчети – междинни и окончателни, технически и финансови. Обявяване на отчетите в сйта на общината. Предоставяне на информация на Обществения съвет за социални услуги в Общината за постигнатите резултати и отчет на средствата по проекта.
Въвеждане на система за обратна информация  от потребителите: разработване на анкетни карти за установяване качеството на предоставената услуга - анкетиране на потребителите, анкетни карти  за оценка дейностите на Центъра – анкетиране на семействата на потребителите и заинтересованите страни .
                 |