Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.04-0023-C0001
Номер на проект: ESF-1104-01-11001
Наименование: “С професионални знания и умения към трудова заетост”
Бенефициент: ОБРАЗОВАТЕЛЕН БИЗНЕС ЦЕНТЪР "ХЕРМЕС" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 16.07.2010
Начална дата: 16.08.2010
Дата на приключване: 01.04.2011
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проекта е повишаване конкурентноспособността на лица, регистрирани в Дирекции бюра по труда на територията на София – град, посредством обучение за придобиване или повишаване на тяхната квалификация и осигуряване на последваща заетост. Повишаване на икономическата им активност , конкурентноспособността им с цел подобряване на уменията им и създаване на условия за трайна заетост, чрез придобиване на нова или повишаване на вече съществуваща квалификация. Конкретната цел е свързана с изграждане на пактически знания, умения и навици специфични за професиите “Оперативен счетоводител” и “Сътрудник маркетингова дейност”.
Дейности: ДЕЙНОСТ № 1 – УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА Формиране на екип по организация и управление на проекта. Съблюдаване на основните изисквания за качество, екипност, отговорност, публичност на проекта. Тази дейност е насочена към формиране и обучение на екипа по организация и управление на проекта, като се съблюдават основните изисквания за качество, екипност, отговорност, публичност на проекта. Дейността ще се осъществи чрез заседания на управляващия екип по проекта, за уточняване на седмични и месечни план – графици за действия. Ще бъде извършено разпределение на функциите, определяне на длъжностните характеристики на всеки член от екипа, ще бъдат проведени тренинги за създаване на умения както за управление на проекта, така и за работа в екип. Елемент от управлението е и мониторинга, които ще се осъществява от управляващия екип и ще отчита дейността си пред Възложителят. Ще бъдат спазени четирите фази на мониторинг – предварителна оценка на целевата група, междинно наблюдение и оценка, финална оценка, последваща обща оценка за ефектите и промените, постигнати чрез проекта. Водещата организация ще ръководи програмата за обучение и мероприятията, чрез изискване на отчети от лектори, лични наблюдения, ще проследи работата на бенефициентите . След приключването на работата по проекта, за да осигури съответствие със заложените цели се извършва обобщаване на резултатите. Успешно завършен проек. 20 бенефициента с повишена квалификация. 10 наети лица по трудово-правни отношения. Постигнати заложени цели. Обобщаване на резултатите.
ДЕЙНОСТ № 2 – РАБОТА С БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ Целта на дейността е да запознава бенефициентите с критериите на които трябва да отговарят, за да се включат в проекта, целите на проекта, предимства и ползи, координиране работата с Дирекции бюра по труда, за уточняване и актуализиране на списъците на бенефициентите, срещи и разговори с цел разясняване и мотивация за включване в проекта. Работата с бенефициентите започва в процеса на подготовка на проекта, но се обособява като самостоятелна при неговото стартиране. Запознаване на бенефициентите с критериите на които трябва да отговарят, за да се включат в проекта, целите на проекта, предимства и ползи, координиране работата с Дирекции бюра по труда, за уточняване и актуализиране на списъците на бенефициентите, срещи и разговори с цел разясняване и мотивация за включване в проекта. Индивидуален подход към всеки бенефициент при усвояване на преподаваните дисциплини, мотивиране за повишаване на квалификацията , адаптиране към пазара на труда. 20 включени в проекта бенефициети; 20 завършили успешно обучението;
ДЕЙНОСТ № 3 – РАБОТА С ЛЕКТОРИ И КОНСУЛТАНТИ Целта на дейността е да запознае и приобщи лекторите към идеята и целите на проекта. Уточняване на графика за провеждане на обученията. Разработване на учебни материали и помагала, тестове, изпитни материали, анкети. Установяването на добри контакти с преподавателския и консултански екип започва много преди стартирането на проекта. В срещи ще се осъществят контакти с екипа с цел приобщаването им към идеята на проекта. В процеса на работа на тяхното внимание винаги трябва да стои мотивацията на бенефициентите. По тази дейност отговорността е огромна от гледна точка не само на професионалната подготовка, но и на адаптацията, мотивите за труд, задържането и професионалното развитие на бенефициентите. Успешно проведени обучения. 20 бнефициенти с повишена квалификация и мотивация за труд. Минимум 10 бенефициента реализирани на пазара на труда.
ДЕЙНОСТ № 4 – ОБУЧЕНИЕ Целта на дейността е да се формират знания и умения и трайни навици по професиите «Оперативен счетоводител» и «Сътрудник маркетингова дейност», мобилност и взаимозаменяемост, спазване на технологичната и трудова дисциплина. Предложената програма за обучение на бенефициентите по професията «Оперативен счетоводител е с общ хорариум 210 учебни часа, 66 учебни часа теория и 144 учебни часа практически занятия - дискусии, ролеви игри, посещения на счетоводни къщи или счетоводни отдели на фирми. Програмата за обучение по професията «Сътрудник маркетингова дейност» е с общ хорариум 210 учебни часа, 64 учебни часа теория и 146 учебни часа практически занятия - дискусии, ролеви игри, посещения на маркетингови отдели на фирми. Програмите са съобразени с изискванията на Рамковите програми за непрекъснато професионално обучение за актуализиране или разширяване на придобита професионална квалификация. Теоретичните занятия ще се проведат в зали, оборудвани с необходимата модерна техника за онагледяване на преподавания материал. Акцентирано е на практическите занятия, които ще се проведат под формата на ролеви игри, разрешаване на казуси, дискусии. В часовете по практически упражнения ще бъдат организирани посещенията на фирми и организации с предмет на дейност по изучаваните професии. Бенефициентите ще имат възможност на практика да се запознаят и почерпят опит за структурата, организацията, дейността, постиженията и проблемите на фирмата.По време на обучението ще се води дневник за присъствието и активността на бенефициентите. Придобиване на трайни знания и умения за упражняване на професиите “Оперативен счетоводител” и “Сътрудник маркетингова дейност”. Придобиване на трудови навици. Запознаване със задълженията и правомоцията, съобразно длъжнстните характеристики за позиции “Оперативен счетоводител” и “Сътрудник маркетингова дейност”.
ДЕЙНОСТ № 5 – УСЛУГИ ПО РЕАЛИЗАЦИЯ НА БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА Провеждане на семинари и срещи – разговори с работодатели и бенефициенти с цел запознаване с предлагани свободни работни места и условията за труд . С тази дейност се цели да се предоставят на бенефициентите комплексни услуги при реализацията им на пазара на труда. През периода на обучение ще се проведе семинар с участието на представители на работодатели обявили свободни позиции подходящи за бенефициентите. Целта на семинара е да информира и подпомогне бенефициентите (извън поетите ангажименти по споразумението) при избора на работно място. Създаване на организация, екип и план – график за провеждането на консултации на бенефициентите при реализацията им на пазара на труда. Запознаване на бенефициентите със подходящи свободни позиции на пазара на труда. Проведени консултации за бенефициентите. По възможност реализиране на пазара на труда на бенефициенти извън подписаното споразумение от страна на работодателя заявил свободни работни места.
ДЕЙНОСТ № 6 – PR И РЕКЛАМНА ДЕЙНОСТ Целта на тази дейност е да отразява и отдава дължимата гласност и признание към структурите имащи отношение към Оперативната програма “Развитие на човешките ресурси”, за получената безвъзмездна помощ. В процеса на изпълнение на проекта всички публични прояви се свързват с името и авторитета им. Ще бъдат организирани пресконференции с медиите, където ще се популяризира основната цел на проекта, целевите групи, екипа по управление на проекта. Ще бъдат излъчени телевизионни репортажи и съобщения, брошури, нагледни материали, учебни пособия и методически материали. Очакванията и намеренията от реализацията на проекта ще станат достояние на обществеността, чрез излъчени и публикувани интервюта с ръководния екип, лектори, бенефициенти, участници в организираните мероприятия. Проведени две пресконференции – при старта и финала на проекта. Информиране на обществеността за изпълнението и постигнатите резултати в рамките на проекта, споделяне на опит и добри практики от страна на управляващия екип и водещата организация.
ДЕЙНОСТ № 7 – ОБОБЩАВАНЕ НА ОПИТА И ПОГЛЕД КЪМ ДРУГИ ПРОГРАМИ Целта на тази дейност е да обобщи опита на водещата организация придобит при изпълнението на проекта и да сподели добри практики. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат обобщени в брошура, съдържаща описание на всички стъпки и действия за успешната реализация на проекта. От изключително значение ще бъде организираната кръгла маса, на която водещата организация и представители на Дирекции “Бюра по труда”, синдикални и граждански организации, работодатели ще се запознаят с опита на водещата организация и екипа и ще споделят свои проблеми. Напълно във възможностите на екипа на този проект е да продължи партньорската си дейност в бъдещи програми, подкрепящи всякакви инициативи на пазара на труда. Екипа е с достатъчен управленчески опит, които са добили в рамките на проекта и са в състояние да доразвият идеята за екипност. Вниманието на водещата организация и екипа е насочено към други мероприятия на пазара на труда. Проведена кръгла маса. Запознаване с постигнатите резултатите в рамките на проекта. Споделане на добри практики.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 21 047 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 4 209 BGN
2011 - 4 209 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 3 578 BGN
2011 - 3 578 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 631 BGN
2011 - 631 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в заетост след обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз