Дейности:
|
Дейност 1. Изграждане на операционен мениджмънт на проекта Цел: Установяване на мениджмънта на проекта.
Съдържание на дейността: Разработване и внедряване на надеждна система за управление на проекта. Детайлизиране на плана за действие и бюджета на проекта.
Осигуряване на качеството: ВО осигурява най-подходящите специалисти, които да бъдат включени в управлението и координацията на проекта.
Очакван резултат: Ясно разпределени роли и отговорности в управлението и координацията на проекта; детайлизиран план за действие и бюджет.
Дейност 2. Популяризиране на проекта и на ОП „РЧР” Цели: Популяризиране на проекта; осигуряване на информация на участниците от целевите групи за проекта, за ОП “РЧР” и за Европейската концепция за Учене през целия живот;
Съдържание на дейността: Провеждане PR-кампания за постигане на гражданска позиция по развитието на човешките ресурси; презентации в началото и края на проекта; публикации и съобщения за проекта в интернет страницата на Курортен комплекс Боровец; дипляни и плакати.
Осигуряване на качеството: Изготвяне на коректни и атрактивни рекламни материали.
Очакван резултат: Оповестяване и публичност на проекта.
Дейност 3. Избор на подизпълнител/и за провеждане на обучението Цел: Осигуряване на обучаваща/и институция/и, способна и мотивирана да постигне заложените в проекта цели.
Съдържание на дейността: Осъществяване на избор на обучаваща/и институция/и за професионалното обучение и за обучението за ключови компетентности.
Осигуряване на качеството: Обективни критерии за избор на обучаваща/и институция/и и безпристрастна оценка.
Очакван резултат: Избрана обучаваща/и институция/и, която да осигури квалифицирани обучители и да разработи ефективна система за провеждането на обученията и удостоверяването на компетентностите на участниците в целевите групи по проекта.
Дейност 4. Разработване и осигуряване на дидактически и други материали за обучението Цел: Разработване и осигуряване на конкретни дидактически и други материали за теоретичното и практическото обучение на базата на учебните програми.
Съдържание на дейността: Разработване на комплект учебни материали за всеки от участниците от целевите групи; осигуряване на дидактическите и другите материали.
Осигуряване на качеството: Консултации с експерти по приложна психология и андрагогия.
Очакван резултат: Актуални дидактически материали; материали за практическото обучение.
Дейност 5. Закупуване на консумативи за обучението Цел: Гарантиране на качеството при провеждане на теоретичното и практическото обучение.
Съдържание на дейността: Закупуване на консумативи за провеждане на обучението.
Осигуряване на качеството: Доставяне в съответствие с графика за обучението.
Очакван резултат: Осигурени консумативи за всеки от участниците от целевите групи.
Дейност 6. Сключване на договори за запазване на заетостта на обучените най-малко една година след приключване на обучението Цел: Създаване на условия за осигуряване на устойчива заетост във „Вилни селища-Боровец” АД чрез гарантиране на постоянна работа на обучените участници от целевите групи.
Съдържание на дейността: Сключване на Договор повишаване на квалификацията и за преквалификация по чл. 234 от Кодекса на труда съответно между ВО и обучаемите.
Очакван резултат: Създадени условия за устойчива заетост; изпълнени съответната специфична цел на проекта и на Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Квалификационни услуги и обучения за заети лица – фаза 2”.
Дейност 7. Провеждане на професионалното обучение Цели: Повишаване на възможностите за професионална реализация на участниците от целевите групи и повишаване производителността на труда; установяване на висококачествени процедури за проверка на знанията и уменията.
Съдържание на дейността:
• разработване на график за обучението по групи;
• сключване на договори с преподавателите;
• провеждане на професионално обучение:
- целева група 1: по част от професия 812010 „Организатор на туристическа агентска дейност”, специалност 8120101 „Организация на туризма и свободното време” – квалификационен курс от 180 учебни часа за 1 учебна група от 17 обучаеми;
- целева група 2: по част от професия 482030 „Оператор на компютър”, специалност 4820301 „Текстообработване” - квалификационен курс от 180 учебни часа за 1 учебна група от 15 обучаеми;
- целева група 3: по част от професия 811030 “Камериер”, специалност 8110301 “Хотелиерство” - квалификационен курс от 180 учебни часа за 1 учебна група от 12 обучаеми;
• материално осигуряване на обучението: осигуряване на комплект учебни материали за всеки от обучаемите;
• финансово осигуряване на обучението: изплащане на възнаграждение и осигурителни вноски на преподавателите;
• водене на документация за присъствието на преподавателите и на обучаемите;
• разработване на процедурите за изпитите и провеждане на изпити;
• издаване на Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН, номенклатурен № 3-37;
Работни методи и техники: Лекции, упражнения, дискусии, групова работа, интерактивни методи, семинари, практически задачи. Текущо оценяване. За изпита по теория - тестове и изпитни задачи; за изпита по практика - изпълнение на практическа задача.
Осигуряване на качеството: Висококвалифицирани преподаватели.
Очакван резултат: Успешно проведено обучение, практически ориентирано и съобразено с нуждите на ВО. Успешно проведени изпити. Над 80 % от обучаемите са получили Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН, номенклатурен № 3-37.
Дейност 8. Анализиране и оценяване на резултатите от професионалното обучение Цел: Оптимизиране на модела за професионално обучение за прилагането му към други професионални квалификации.
Съдържание на дейността: Анализиране и оценяване на резултатите от проведеното професионално обучение; анализиране и оценяване на резултатите от проведените изпити.
Работни методи и техники: Анализ на придобития опит. Оценка и корективи на базата на анализа на потребностите на участниците от целевите групи и на ВО.
Очакван резултат: Оптимизиран модел за професионално обучение.
Дейност 9. Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности Цели: Повишаване на възможностите на участниците от целевите групи за лична реализация, активен граждански живот, интегриране и трудоспособност в общество, базирано на знанието.
Съдържание на дейността:
• разработване на график за обучението по групи;
• сключване на договори с преподавателите;
• провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности:
- целева група 1: „Чужд език” – курс от 48 учебни часа за 1 учебна група от 17 обучаеми;
- целева група 2: „Умения за работа с клиенти” - курс от 48 учебни часа за 1 учебна група от 15 обучаеми;
- целева група 3: „Управление на времето” - курс от 48 учебни часа за 1 учебна група от 12 обучаеми;
• материално осигуряване на обучението: осигуряване на комплект учебни материали за всеки от обучаемите;
• финансово осигуряване на обучението: изплащане на възнаграждение и осигурителни вноски на преподавателите;
• водене на документация за присъствието на преподавателите и на обучаемите;
• издаване на удостоверение за ключови компетентности – сертификат на обучаващата институция.
Работни методи и техники: Лекции, упражнения, дискусии, групова работа, интерактивни методи, семинари, практически задачи.
Осигуряване на качеството: Висококвалифицирани преподаватели.
Очакван резултат: Успешно проведено обучение за придобиване на ключови компетентности, практически ориентирано и съобразено с нуждите на ВО.
Дейност 10. Анализиране и оценяване на резултатите от проведеното обучение за придобиване на ключови компетентности Цел: Установяване на полезността на проведеното обучение за разширяване на набора от ключови компетентности на заетите лица във „Вилни селища-Боровец” АД, което им дава възможност да бъдат по-адаптивни към бързо променящия се и силно взаимосвързан свят.
Съдържание на дейността: Анализиране и оценяване на резултатите от проведеното обучение.
Очакван резултат: Изводи и насоки за организиране на последващи обучения за придобиване на ключови компетентности.
Дейност 11. Управление и координация на проекта Цел: Осигуряване на ефективно управление и координация на дейностите за гарантиране качеството на изпълнение на проектните дейности и постигане на очакваните резултати.
Съдържание на дейността: Координиране на дейностите; ежемесечно отчитане за хода на работата от екипа на проекта; дистанционно обсъждане на казуси, възникнали в хода на дейността; периодичен финансов контрол; финансово осигуряване на управлението на проекта; изплащане на възнаграждения на екипа на проекта.
Работни методи и техники: Основен принцип е “управление в зависимост от резултатите”.
Очакван резултат: Ефективно и качествено осъществяване на проектните дейности и спазване на графика на дейностите. Коректно изпълнение на планирания бюджет.
Дейност 12. Наблюдение и вътрешна оценка на резултатите Цел: Осигуряване на оптимални сравнения между постигнатите и очакваните резултати.
Съдържание на дейността: Въвеждане на система за вътрешна оценка; наблюдение, самооценка, въвеждане на корективи.
Очаквани резултати: Създадени критерии за наблюдаване на качеството; ежемесечно верифициране на получаваните резултати спрямо планираните резултати и очаквания.
Дейност 13. Изготвяне на междинни доклади и на заключителен доклад Цел: Представяне на Договарящия орган на информация за периодичното и крайното изпълнение на проекта.
Съдържание на дейността: Изготвяне на: междинни и на заключителен технически доклади; междинни и окончателен финансови отчети и на съответните декларации за допустимите разходи.
Очаквани резултати: Междинни и заключителен технически доклади; междинни и окончателен финансов отчет; Декларации за допустимите разходи.
|