Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.02-0441-C0001
Номер на проект: ESF-2102-05-05004
Наименование: Повишаване производителността във фирма „Чех-пласт” ООД и адаптивността на служителите към нови технологии
Бенефициент: „Чех-пласт” ООД – гр.Враца
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 29.04.2010
Начална дата: 28.05.2010
Дата на приключване: 01.01.2011
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Враца
                    Враца
Описание
Описание на проекта: Да стимулира развитието и качеството на труда в предприятието посредством повишаване качеството на човешките ресурси; Повишаване адаптивността на служителите към нови технологии чрез професионално обучение и обучение за придобиване на умения по ключови компетентности.
Дейности: Подготовка на дейност 1 Организиране и провеждане на професионално обучение Подготвителен етап: През месец 1 след подписване на договор за финансиране ще започне подготвителния етап, който ще включва: 1.Сформиране на групата и оформяне на необходимата задължителна учебна документация – приемане на заявления от лицата за участие в обучението, придружени с документ за придобито образоване и медицинско свидетелство за здравословното им състояние. На всеки участник ще бъде оформен личен картон съгласно разпоредбите на МОН, където ще се отразява и съхранява информацията за вида на обучението, учебен план, постигнати резултати,придобита професионална квалификация и издаден документ. 2. Подготовка на учебните програми и материали, които са необходими за провеждане на обучението. Учебният план и съдържание на обучението по професионална подготовка ще се осъществява по учебна програма , разработена от обучаващата институция и съгласувана със заявителя на обучението- Водещата организация. Същите ще бъдат разработени в съответствие с Рамкова програма Д за начално професионално образование с придобиване на квалификация по част от професията. През този период ще бъдат закупени и комплектовани лекционните материали и материалите за практическото обучение.
Изпълнение на дейност 1 Организиране и провеждане на професионално обучение Изпълнение на дейност 1 Организиране и провеждане на професионално обучение Етап на изпълнение: През месец 2 след стартиране на проекта ще започне професионално обучение за придобиване на професионална квалификация по част от професия „Оператор в дървообработването”,специалност «Производство на врати и прозорци», модул «Производство на стъклопакети, PVC и алуминиеви системи за врати и прозорци” на 27 заети лица,разделени в две групи. Предвиждат се 200 учебни часа теория и практика за една група, общо 400 учебни часа, които ще се водят от лектори с доказан опит в тази област. Предвидените часове за теоретично обучение ще се провеждат в осигурена за целта зала на дружеството, а практическото обучение на работното място – в цеховете.Предвиденият учебен план и учебна програма са съобразени с прилаганите технологии на производство в дружеството. Разпределението на часовете по теория и практика ще бъде регламентирано във времеви график, който ще бъде съобразен с графика и натовареността на заетите лица. Провеждане на изпити и придобиване на квалификация: След приключване на обучението през месец 6 ще се проведат изпити по теория и практика на професията, които ще бъдат подготвени, организирани и проведени в съответствие нормативните документи на МОН. Отговорност за организацията, провеждането и издаването на документи ще носи обучаващата организация – Професионална гимназия по архитектура и строителство - гр. Враца.Всички лица успешно положили изпитите ще получат Удостоверение за професионално обучение. Очаквани резултати: 1.Организирано и проведено професионално обучение на 27 заети лица. 2. Развитие на персонала чрез професионално обучение. 2. Получени удостоверения за професионално обучение по част от професията „Оператор в дървообработването” на специалност «Производство на врати и прозорци» модул «Производство на стъклопакети, PVC и алуминиеви системи за врати и прозорци”
Подготовка на дейност 2 Обучение за придобиване и разширяване на знанията по английски език и развитие на ключови компетенции : Сформиране на група за провеждане на обучението – 10 лица. Провеждане на входящо ниво за установяване степента на владеене на английски език в съответствие с Европейската квалификационна рамка. Подготовка на учебна програма и закупуване на учебни комплекти / учебник и учебна тетрадка /, които да имат надграждаща функция.
Изпълнение на дейност 2 Обучение за придобиване и разширяване на знанията по английски език и развитие на ключови компетенции Предвиждат се общо 140 учебни часа, които ще се провеждат в обособена за целта зала на ВО, от лектор, притежаващ необходимата квалификация. В рамките на предвидените часове за обучение са включени часовете за установяване на входящо ниво, контролни тестове и изпит в края на обучението. В случай, че се установи разлика във входящото ниво на обучение ще се използва диференциран подход на организация с цел постигане на положителни резултати. След приключване на обучението през месец 6 ще се проведе изпит за установяване ниво на владеене на английски език,съгласно Европейската квалификационна рамка.Всички участници успешно положили изпита ще получат Сертификат по образец на обучаващата институция. Очаквани резултати: 1. Организирано и проведено обучение по Английски език на 10 заети лица; 2. Придобити знания и компетенции по английски език, осигуряващи възможност за по-свободно общуване. 3. Получени сертификати удостоверяващи ниво на владеене на английски език.
Изпълнение на дейност 3 Провеждане на обучения за придобиване на ключови компетенции През месец 3 и 4 ще се проведат следните обучения за придобиване на ключови компетентности: Обучение 1: Работа в екип и управление на екипа.Мотивация и развитие на служителите. – предвижда се обучение на 18 лица с продължителност 12 часа за една група, общо 24 часа; Обучението ще се проведе в обособена за целта зала, осигурена от дружеството. Обучение 2:Умения за адаптиране към нови задачи произтичащи от технологичното развитие на предприятието – 18 лица, в две групи, с продължителност 18 часа за една група, общо 36 часа.Обучението ще се проведе в обособена за целта зала, осигурена от дружеството. В хода на провеждане на обученията са предвидени интерактивни методи, решаване на казуси и др. На участниците в обученията ще бъдат издадени сертификати по образец на обучаващата организация, която е партньор 2 по проекта – „Аглеланд” ЕООД. Очаквани резултати: 1.Организирани и проведени обучения за придобиване на ключови компетентности за 18 заети лица. 2. Получени 36 сертификати за участие в проведените обучения. 3. Придобити знания и умения за работа в екип,повишена мотивация на служителите и умения за адаптация към нови производствени задачи произтичащи от технологичното развитие на предприятието.
Изпълнение на дейност 4 Управление и вътрешен мониторинг През месец 1 след подписване на договор за финансиране ще стартират дейностите свързани с управление и изпълнение на проекта . Основната цел на дейността е осигуряване на качествено и ефективно реализиране на планираните дейности,чрез които ще се постигнат очакваните резултати и поставените цели.Реализирането на дейността ще бъде в два етапа: Подготвителен етап: Работни заседания на Екипът за управление на проекта и представители на обучаващите организации относно изготвяне на Система за администриране и контрол включваща: Времеви график за работата по проекта, изготвяне на график за популяризиране на проекта.и план съдържащ методи за вътрешен мониторинг и контрол. На първото заседание ще се разпределят конкретните задачи на членовете на екипа за управление съобразени с планираните отговорности в проекта. Етап на изпълнение: Предвиждат се ежемесечни заседания на ръководителя по проекта с членовете на екипа за управление и всички ангажирани лица, които ще бъдат отразявани в протокол. Целта на заседанията ще бъде, анализ на извършените към момента дейности, получаване на обективна реализация за хода на проекта,удовлетвореност на целевите групи, подготовка на вътрешни процедури за изпълнение на проекта , периодични инструктажи, подготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети, както и набелязване на конкретни мерки за отстраняване на възникнали проблеми. В хода на изпълнение на проекта се предвижда периодично провеждане на анкети с бенефициентите и преподавателите относно получаване на обективна информация за качеството на предоставеното обучение, удовлетвореност и възможност за последващо участие. Очаквани резултати: 1.Качествено изпълнение на всички планирани в проекта дейности; 2.Ефективно функциониране на екипа за управление на проекта; 3.Активно участие на партньорите. за постигане целите на проекта; 4.Въведена система за администриране и контрол върху изпълнението на проекта; 5. Разработени и внедрени методи за текущо и последващо следене на удовлетвореността от проведените обучения; 6.Изготвени технически и финансови отчети.
Подготовка на дейност 5 Информиране и публичност Подготвителен етап: 1. Подготовка на план за оповестяване на резултатите от дейностите по проекта; 2. Избор на изпълнители за оформление и отпечатване на материалите за популяризиране на проекта; 3. Подготовка на презентационен материал чрез който ще се дава информация за медиите.
Изпълнение на дейност 5 Информиране и публичност  Подготовка и поставяне на информационни табели върху сградите на ВО и партньорите– 3бр.;  Оповестяване на резултатите в местни и регионални медии – общо 20 публикации в печатни и 12 в електронни медии;  Линк към сайта на водещата организация с възможности за обратна връзка и архив чрез който ще се осигури публичност и прозрачност.  Отпечатване на цветни рекламни брошури,съдържащи общо 6 стр. с информация за проекта, които ще бъдат разпространявани от водещата организация и партньорите – 500 бр.  Разпространение на цветни диплянки, тройно сгънати – 450 бр.  Разпространение на информационни папки с логото на ЕС, ОП „Развитие на човешките ресурси” и наименованието на проекта – 200 бр.  Провеждане на анкети с бенефициентите относно ползите от курсовете,получаване на обратна връзка и обективна информация през периода на реализация на проекта, постигнати очаквания,проучване нуждата от последващо обучение – 230бр.  Подготовка и отпечатване на презентационен материал – общо 40 бр. Ще бъдат подготвени две презентации- една в началото и една в края на проекта, които ще бъдат предоставяни на медиите и при други дейности свързани с реализацията на проекта.  Падове с логото на ЕС и ОП „РЧР” – 45 бр.  Химикалка с логото на ЕС и ОП „РЧР” – 100 бр.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 27 081 BGN
Общ бюджет: 28 724 BGN
БФП: 25 990 BGN
Общо изплатени средства: 25 989 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 25 990 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 5 416 BGN
2011 20 573 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
25 989 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 22 091 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 4 604 BGN
2011 17 487 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
22 091 BGN
В т.ч. Национално финансиране 3 898 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 812 BGN
2011 3 086 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
3 898 BGN
Финансиране от бенефициента 2 849 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции
Индикатор 5 Дял на служителите, успешно завършили обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз