Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.02-0387-C0001
Номер на проект: ESF-2102-01-11024
Наименование: "Чрез наука към прогрес"
Бенефициент: МАККАН ЕРИКСОН София ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 29.01.2010
Начална дата: 25.02.2010
Дата на приключване: 25.12.2010
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Повишаване квалификацията на включените в проекта служители на "Маккан Ериксон София" ООД, "КЛОКУЪРК" ООД и "Юнивърсъл Маккан" ЕООД чрез провеждането на серия от обучения за придобиване на допълнителни професионални и ключови умения. Подпомагане на професионалното им развитие чрез подобряване на тяхната квалификация.
Дейности: Изпълнение на дейност 1: Управление на проекта Дейността включва: - Среща на екипа по проекта и разпределяне на задачите по времевия график - Уточняване на процедури за вътрешна комуникация и контрол на дейността, въвеждане на система за вътрешен мониторинг и отчетност, както и система за междинни срещи. - Провеждане на регулярни срещи на екипа по управление на проекта и партньорите за проследяване изпълнението на проекта - Разрешаване на евентуални трудности, които може да възникнат по време на изпълнението на проекта - Изготвяне на междинни и финален отчет и поддържане на нужната документация - Администриране на проекта и осчетоводяване на дейностите по проекта Изпълнител: Водещата организация в сътрудничество с партньорите. Резултати: Писмена процедура за вътрешна комуникация и система за контрол; протоколи от проведените срещи; междинни и финален отчет; текуща документация
Изпълнение на дейност 2: Подготовка на обученията Дейността включва: 1. Провеждане на диагностика за установяване на специфичните нужди от обучение на конкретните групи служители с цел изготвяне на по-детайлен и прецизен дизайн и съдържание на курсовете от програмата за обучение Целта на диагностиката е да се измери нивото на познания на участниците, за да се настрои предложената програма по съдържание, което да отговаря специално на техните компетенции и нужди. Партньорите, които ще провеждат обученията, си дават сметка, че служителите на фирмата имат различен опит, образование и професионални нужди, които трябва да се измерят и отчетат, за да бъдат обученията максимално ефективни. Методите на диагностиката са: Провеждане на 3 фокус групи от участниците по проекта. Провеждане на анкети преди обученията, насочени към специфичната група обучаеми за измерване на нивото на познания по конкретното обучение. 2. Предложените на проектен етап програми за съдържанието на курсовете ще бъдат настроени към конкретните нужди на обучаемите и на съответното ниво (начално/напреднало) от лекторите на съответното обучение. Целта на направения редизайн на съдържанието на курсовете е да се подготвят обученията така, че да са максимално полезни за участниците в обученията. Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг в сътрудничество с работодателите . Резултати: Доклад с анализ от провеждането на фокус групите и подробен дизайн (Power Pont Presentations) преди всяко предложено обучение.
Изпълнение на дейност 3: Провеждане на обученията и издаване на съответните документи на успешно завършилите Дейността включва: Провеждане на обучения по професионална квалификация: 1. Мениджърски умения – 40 уч.ч. 2. Умения за водене на преговори – 40 уч.ч. 3. Презентационни и комуникационни умения – 40 уч.ч. 4. Е-маркетинг и реклама. Интегрирани маркетингови комуникации в Интернет – 40 уч.ч. 5. Управление и организация на PR събития – 40 уч.ч. 6. Кризисни комуникации – 40 уч.ч. 7. Принципи на успешно партньорство между клиента и рекламната агенция – 40 уч.ч. 8. Бранд мениджмънт – 40 уч.ч. 9. Потребителско поведение – 40 уч.ч. 10. Сегментиране и позициониране на пазара – 40 уч.ч. 11. Мотивация на персонала и управление на екипи Обученията са част от: - професия Икономист, код 345120, специалност Икономика и мениджмънт, код: 3451204, ІІІ степен на професионална квалификация - професия Сътрудник в маркетингови дейности, код 342020, специалност Маркетингови проучвания, код: 3420201, ІІ степен на професионална квалификация Провеждане на обучения по ключови компетенции: 1. Емоционална интелигентност – 10 уч.ч. (по 2 гр.) 2. Управление на времето – 10 уч.ч. 3. Управление на стреса – 10 уч.ч. 4. Процедури за подбор и техники за интервюиране на персонала – 10 уч.ч. 5. Брейнсторминг техники и стимулиране на креативността – 10 уч.ч. (по 2 гр.) В рамките на тази дейност ще бъдат проведени предвидените по проекта обучения по професионална квалификация и ключови компетенции. Служителите ще бъдат включени в тях, според предварително определените нужди на компаниите работодатели, в зависимост от отговорностите и задълженията им, техните знания и умения и необходимостта им от усъвършенстване в конкретни области. Обученията ще използват методологията на преподаване Аction learning (учене чрез действие), която е най-подходяща за обучение на възрастни. Форматът на обученията ще бъде интерактивен, със силно застъпено участие на обучаемите в него и ще комбинира теоретични познания с практически казуси, сесии Въпроси и Отговори, брейнсторминг техники, ролеви игри и симулации – като цялото познание ще следва принципа на интегрираното обучение на работното място. Обученията ще се провеждат от квалифицирани преподаватели, които са специалисти в своите области и имат богат теоретичен и практически опит. Учебната практика предвижда самостоятелна подготовка по предварително зададени теми, аналитични задачи, или самостоятелна работа по практически проекти, изследвания, проучвания, разработване на стратегии и др. Лекторът ще извършва консултации по време на практическата работа и ще дава препоръки и оценки. На обученията ще присъства и асистент от страна на обучаващата организация, който ще подпомага лектора при провеждането на учебните занимания, ролевите игри и практическите упражнения. Той също така ще е отговорен за получаването на обратната връзка от страна на обучаемите – на базата на анонимни анкети, попълнени от всеки от участниците в края на обучението. Асистентът, заедно с лектора, ще изготвя доклад след всяко обучение за протичането му, който ще предоставя на работодателите. На успешно завършилите обученията по професионална квалифиация ще бъдат издадени удостоверения за професионална квалификация от обучаващата организация, която е лицензирана от НАПОО. Преминалите обученията по ключови компетенции ще получат сертификати. Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг в сътрудничество с работодателите. Резултати: • Провеждане на предварително планираните обучения: o 11 обучения по професионална квалификация, част от професия Икономист, код 345120, специалност Икономика и мениджмънт, код: 3451204, ІІІ степен на ПК, общ брой обучаеми 40, разпределени в 11 групи (описани подробно по часове и брой обучаеми в таблицата за учебната програма по-долу) o 5 теми обучения по ключови компетенции, общ брой обучаеми 40, разпределени в 7 групи – за две от обученията ще бъдат сформирани по 2 групи (описани подробно по часове и брой обучаеми в таблицата за учебната програма по-долу) • Осигуряване на учебни материали, свързани с конкретното обучение, за всеки един от участниците • Издаване на документ за завършено обучение. В края на проекта, след приключване на цялостната програма от обучения, всеки обучаем ще получи документ, удостоверяващ обученията, през които е преминал успешно, съответно: - удостоверение за професионално обучение/част от професия, общо за курсовете си по професионална квалификация по отделните професии; - сертификат за обученията по ключови компетенции, общо за курсовете, които е преминал.
Изпълнение на дейност 4: Оценка на ефeктивността на обученията Оценката се провежда в две посоки: 1. Оценка от страна на участниците във всяко едно обучение. Оценката се прави на база на анкети за обратна връзка, които участниците в конкретното обучение попълват след края му. Анкетите включват въпроси относно съдържанието на обучението, начина на преподаване, учебните материали, учебната атмосфера, организацията и полезността обучението. Анкетите се обработват съответно от асистентите на Таурус Консултантс и Таурус Консултинг и препоръките и мненията на участниците се вземат под внимание с цел непрекъснато подобряване ефективността на последващите обучения 2. Оценка от страна на лектора и асистента, които ще оценяват професионалните качества и умения на участниците, тяхното представяне по време на обучението и усвояване на учебния материал. Оценката се провежда след всяко обучение и се изготвя съвместен консултантски доклад. Изпълнител: Таурус Консултантс и Таурус Консултинг Резултати: Консултантски доклади, обобщаващи двустранните оценки след всяко обучение
Изпълнение на Дейност 5: Дейности по визуализация и публичност С оглед повишаване публичността на дейностите по проекта и целите на Оперативната програма като цяло, се предвиждат следните инициативи: - Ще бъде подготвено съобщение (press release) информиращо за проекта, неговите цели и дейности, което ще бъде изпратено до различни медии. Медиите периодично ще бъдат информирани за напредъка на проекта. Press release в началото и в края на проекта, както и едно междинно. - Ще бъдат подготвени и отпечатани брошури/информационни листовки, с информация за проекта, неговите цели и дейности. - На информационните сайтове на ВО и партньорите ще присъства информация за изпълнението на проекта - Рекламните атрибути на оперативната програма (лого и име) ще присъстват и на всички учебни материали и доклади при изпълнение на проекта. Изпълнител: Водещата организация – съобщения до медиите, брошури, информация на сайта, атрибути по визуализация на докладите и документите Партньорите – атрибути по визуализация на учебните материали и докладите, информация на сайтовете Резултати: Периодична информация на сайтовете на ВО и партньорите, съобщения в пресата, поставяне на атрибутите на програмата на учебните материали и докладите.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 37 341 BGN
Общ бюджет: 6 931 BGN
БФП: 6 931 BGN
Общо изплатени средства: 6 931 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 6 931 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 7 468 BGN
2011 - 538 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
6 931 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 5 891 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 6 348 BGN
2011 - 457 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
5 891 BGN
В т.ч. Национално финансиране 1 040 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 1 120 BGN
2011 - 81 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
1 040 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции
Индикатор 5 Дял на служителите, успешно завършили обучение


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз