Дейности:
|
Подготовка на Дейност 1: Сформиране на екип и изграждане на система за управление на проекта. Добро управление на проекта 1.1. Сформиране на екип на проекта.
Екипът включва: Ръководител на проекта, Координатор Счетоводител.. Ръководителят на проекта, заедно с останалите членове на екипа, ще изготви подробен план за реализиране на дейностите. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите на всеки член, в зависимост от неговите проектни задължения; актуализиран времеви проектен график; прецизиране на отделните етапи за реализиране на дейностите; актуализиране на списъка с конкретните бенефициенти; въведени механизми за вътрешноекипна комуникация и процес на субординация.
1.2. Добро управление на проекта.
За всеки етап от изпълнение на проекта ще бъдат одобрени индикатори за напредък, индикатори за резултати и индикатори за въздействие, чрез които ще се измерват постигнатите количествени и качествени резултати. Планът ще отчита в максимална степен задълженията на ПИК - Ко АД като бенефициент на безвъзмездна помощ и свързаните с това отговорности и задължения към финансиращата организация
Изпълнение на Дейност 1:
Сформиране на екип и изграждане на система за управление на проекта. Добро управление на проекта
1.2. Добро управление на проекта.
За всеки етап от изпълнение на проекта ще бъдат одобрени индикатори за напредък, индикатори за резултати и индикатори за въздействие, чрез които ще се измерват постигнатите количествени и качествени резултати. Планът ще отчита в максимална степен задълженията на ПИК - Ко АД като бенефициент на безвъзмездна помощ и свързаните с това отговорности и задължения към финансиращата организация
Подготовка на Дейност 2:
Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и по ПМС 55 за провеждане на обучения по ключови компетенции.
Във връзка с избор на изпълнител на обученията по проекта, ПИК – Ко АД ще подготви и проведе процедура по ПМС 55/12.03.2007 г. При провеждането на процедурите по ПМС 55/12.03.2007 г. ще бъдат спазени всички изисквания към бенефициентите на безвъзмездна помощ по отношение на подготовката на документацията, сроковете, съгласуването с финансиращата организация, подписването на договори с избраните изпълнители. Изпълнение на Дейност 2:
Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и по ПМС 55 за провеждане на обучения по ключови компетенции.
Подготовка на Дейност 3:
Подготовка на обучения по ключови компетентности
В рамките на тази дейност ще се проведат 6 обучения, както следва:
3.1. Обучение по Управление на конфликти и кризисни ситуации
В обучението ще участват 16 заети лица. Обучението ще се проведе в две части теория и практика. Основните знания и умения, които ще придобият обучаващите са:
• Разработване на стратегии , които ще ви помогнат да се справяте с конфликти
• Управление на конфликтите на работното място
• Техники за справяне с конфликтите, които да могат да се приложат на практика
• Разпознаване на кризите отрано и тяхното предотвратяване
• Начини на повишаване на собственото самочувствие и способност за по-щастлив и по-продуктивен живот
3.2. Обучение по Мениджърски умения за планиране, анализиране, контролиране и делегиране.
В обучението ще участват 16 заети лица.
Преминалите обучението ще усвоят знания и умения да:
• Прилагане на най-новите и ефективни методи за управление на бизнеса в съвременната динамично променящата се среда;
• Придобиване на практически умения да анализирате и планирате дейността и стратегията на вашата фирма;
• - Изграждане на стратегия за намиране на правилните решения в процесите на управление;
• - Придобиване на умения за разпределение на основните ресурси хора, време и финансови средства;
• Усъвършенстване комуникативните умения и превръщане в бизнес лидер;
• Ефективно делегиране и контролиране.
3.3. Ефикасно презентиране. Възражения и преговаряне по цената. Създаване на връзки с клиента и рекламации.
В обучението ще участват 20 заети лица
• Умения за ефикасно презентиране;
• Изграждане на ефективна връзка с клиента;
• Представяне на оферта – ангажиране на сетива, убеждаване, позитиви формулировки;
• Умения за изказване на възражения и основи положения при назоваване на цената, привидни възражения;
• Знания и умения за създаване на връзка с клиента – напомняне, проява на внимание;
• Как да процедираме при рекламации “мекият принцип”
3.4. Обучение по Финансов английски
В обучението ще участват 11 заети лица. В рамките на това обучение, обучаемите ще придобият на знания и умения за четене, писане и комуникиране на английски език по финансово-счетоводни теми, а именно:
• Счетоводни принципи
• Корпоративно управление
• Отчет на печалбите и загубите
• Баланси
• Парични потоци
• Четене на формули и уравнения
• Данъчни системи
3.5. Обучение по текстообработка - Excel за напреднали
В обучението ще участват 7 заети лица, представители на целевата група.
Участниците ще придобият знания и умения за:
• Вградените функции, списъци и обобщените таблици, както и всички възможности на Microsoft Excel 2007 за бърза и ефективна работа с данните и извличане на необходимата информация от тях;
• Инструментариума за анализ на продукта и др.
• правилен избор на инструмент за получаване на търсения резултат;
• използване на функции на MS Excel 2007;
• структуриратне на данните по подходящ начин за анализ;
• използване на различните инструменти за анализ;
• работа с обобщени таблици;
• използване на възможностите за съвместна работа;
работа с макроси и др.
3.6. Подобряване на уменията за анализиране на работната среда
В обучението ще участват 20 заети лица
В рамките на настоящото обучение, обучаемите ще придобият знания и умения да:
• Анализират факторите на работната среда и влиянието им върху работниците и служителите;
• Анализират възможностите на екипната работа като форма на организация на работата;
• Да правят оценка на влиянието на организационния стил и поведението на служителите и оценка на риска на работните места и работното оборудване;
• Да оценяват риска от злополуки и да предотвъртяват такива;
При реализирането на 6-те вида обучения ще бъдат използвани различни форми на обучения, които да гарантират ефективност и ефикасност на проведените обучения и чрез които да бъде оказано трайно въздействие върху представителите на целевите групи.
При подготовката на програмата за обучение да се вземат предвид добрите практики в сферата на обучението на възрастни. Да се заложи на интерактивния и групово-динамичен подход, в който се разчита на активно участие от страна на обучаемите в процеса на работа. Последното се постига, когато в процеса на обучение се прилагат някои от следните техники и методи, с цел по-успешно и ефективно усвояване на предвидения материал:
- Загряващи упражнения - провеждат се в началото на сесията. Те целят да се разтопи атмосферата за участниците, да намали напрежението им и да ги фокусира към следващата задача.
- Интерактивна лекция - различава се от обикновената лекция по това, че тя е много по-кратка от обикновената. Информацията в нея е концентрирана, събрана е основната есенция по темата и ангажира емоционално участниците с темата.
- Ролевите игри с видео анализ дават възможност на участниците да се наблюдават отстрани в ситуация, която е сходна с тяхната работа и сами да направят изводи за това как се справят и кои области от тяхното представяне имат нужда от подобрение. Ефективността на метода се осигурява и от обратната връзка чрез обсъждане, което всеки участник получава от водещия и останалите участници в групата.
- Симулациите са игри базирани на модела на оперираща система /комуникационна, финансова, организационна/. За разлика от ролевите игри, симулациите са по-детерминирани, с по-строги правила. Ученето тук става като взаимодействие не само с другите, но и със системата. По този начин осмисляме как действа тя.
- Решаването на казуси позволява по-конкретни и свързани с реалността подходи към някои от темите, дискутирани в семинара. Те представляват действителни, обичайни или твърде вероятни ситуации, които изискват определен подход. Особено подходящи са в изграждането на умения за вземане на решения или изграждането на поведенчески стратегии. Осигуряват близки до реалността ситуации, в които могат да бъдат приложени нови знания.
- Писмените материали са теоретично потвърждаване на наученото и имат за цел затвърждаване и доразвиване на познанието. По този начин наученото се надгражда.
- Инструменти като например въпросници, рейтингови скали, изследвания и други, в които участникът споделя информация или за себе си /самооценка, стилове, предпочитания/ или за ситуацията /семейство, група, работа, мениджъри, организация/. Инструментите не са тестове.
- Вземане на участие - Специфична техника. Използва се в случаите, когато се акцентира върху усвояване и практикуване на определени умения. Например при тренинг за успешно презентиране когато участника сам подготвя и изнася презентация.
Веднъж придобити, знанията и уменията, да остават базови и да могат да бъдат надграждани в контекста на ученето през целия живот.
Изпълнение на Дейност 3:
Изпълнение на обучения по ключови компетентности
3.1. Обучение по Управление на конфликти и кризисни ситуации
В обучението ще участват 16 заети лица. Обучението ще се проведе в две части теория и практика. Основните знания и умения, които ще придобият обучаващите са:
• Разработване на стратегии , които ще ви помогнат да се справяте с конфликти
• Управление на конфликтите на работното място
• Техники за справяне с конфликтите, които да могат да се приложат на практика
• Разпознаване на кризите отрано и тяхното предотвратяване
• Начини на повишаване на собственото самочувствие и способност за по-щастлив и по-продуктивен живот
3.2. Обучение по Мениджърски умения за планиране, анализиране, контролиране и делегиране.
В обучението ще участват 16 заети лица.
Преминалите обучението ще усвоят знания и умения да:
• Прилагане на най-новите и ефективни методи за управление на бизнеса в съвременната динамично променящата се среда;
• Придобиване на практически умения да анализирате и планирате дейността и стратегията на вашата фирма;
• - Изграждане на стратегия за намиране на правилните решения в процесите на управление;
• - Придобиване на умения за разпределение на основните ресурси хора, време и финансови средства;
• Усъвършенстване комуникативните умения и превръщане в бизнес лидер;
• Ефективно делегиране и контролиране.
3.3. Ефикасно презентиране. Възражения и преговаряне по цената. Създаване на връзки с клиента и рекламации.
В обучението ще участват 20 заети лица
• Умения за ефикасно презентиране;
• Изграждане на ефективна връзка с клиента;
• Представяне на оферта – ангажиране на сетива, убеждаване, позитиви формулировки;
• Умения за изказване на възражения и основи положения при назоваване на цената, привидни възражения;
• Знания и умения за създаване на връзка с клиента – напомняне, проява на внимание;
• Как да процедираме при рекламации “мекият принцип”
3.4. Обучение по Финансов английски
В обучението ще участват 11 заети лица. В рамките на това обучение, обучаемите ще придобият на знания и умения за четене, писане и комуникиране на английски език по финансово-счетоводни теми, а именно:
• Счетоводни принципи
• Корпоративно управление
• Отчет на печалбите и загубите
• Баланси
• Парични потоци
• Четене на формули и уравнения
• Данъчни системи
3.5. Обучение по текстообработка - Excel за напреднали
В обучението ще участват 7 заети лица, представители на целевата група.
Участниците ще придобият знания и умения за:
• Вградените функции, списъци и обобщените таблици, както и всички възможности на Microsoft Excel 2007 за бърза и ефективна работа с данните и извличане на необходимата информация от тях;
• Инструментариума за анализ на продукта и др.
• правилен избор на инструмент за получаване на търсения резултат;
• използване на функции на MS Excel 2007;
• структуриратне на данните по подходящ начин за анализ;
• използване на различните инструменти за анализ;
• работа с обобщени таблици;
• използване на възможностите за съвместна работа;
работа с макроси и др.
3.6. Подобряване на уменията за анализиране на работната среда
В обучението ще участват 20 заети лица
В рамките на настоящото обучение, обучаемите ще придобият знания и умения да:
• Анализират факторите на работната среда и влиянието им върху работниците и служителите;
• Анализират възможностите на екипната работа като форма на организация на работата;
• Да правят оценка на влиянието на организационния стил и поведението на служителите и оценка на риска на работните места и работното оборудване;
• Да оценяват риска от злополуки и да предотвъртяват такива;
При реализирането на 6-те вида обучения ще бъдат използвани различни форми на обучения, които да гарантират ефективност и ефикасност на проведените обучения и чрез които да бъде оказано трайно въздействие върху представителите на целевите групи.
При подготовката на програмата за обучение да се вземат предвид добрите практики в сферата на обучението на възрастни. Да се заложи на интерактивния и групово-динамичен подход, в който се разчита на активно участие от страна на обучаемите в процеса на работа. Последното се постига, когато в процеса на обучение се прилагат някои от следните техники и методи, с цел по-успешно и ефективно усвояване на предвидения материал:
- Загряващи упражнения - провеждат се в началото на сесията. Те целят да се разтопи атмосферата за участниците, да намали напрежението им и да ги фокусира към следващата задача.
- Интерактивна лекция - различава се от обикновената лекция по това, че тя е много по-кратка от обикновената. Информацията в нея е концентрирана, събрана е основната есенция по темата и ангажира емоционално участниците с темата.
- Ролевите игри с видео анализ дават възможност на участниците да се наблюдават отстрани в ситуация, която е сходна с тяхната работа и сами да направят изводи за това как се справят и кои области от тяхното представяне имат нужда от подобрение. Ефективността на метода се осигурява и от обратната връзка чрез обсъждане, което всеки участник получава от водещия и останалите участници в групата.
- Симулациите са игри базирани на модела на оперираща система /комуникационна, финансова, организационна/. За разлика от ролевите игри, симулациите са по-детерминирани, с по-строги правила. Ученето тук става като взаимодействие не само с другите, но и със системата. По този начин осмисляме как действа тя.
- Решаването на казуси позволява по-конкретни и свързани с реалността подходи към някои от темите, дискутирани в семинара. Те представляват действителни, обичайни или твърде вероятни ситуации, които изискват определен подход. Особено подходящи са в изграждането на умения за вземане на решения или изграждането на поведенчески стратегии. Осигуряват близки до реалността ситуации, в които могат да бъдат приложени нови знания.
- Писмените материали са теоретично потвърждаване на наученото и имат за цел затвърждаване и доразвиване на познанието. По този начин наученото се надгражда.
- Инструменти като например въпросници, рейтингови скали, изследвания и други, в които участникът споделя информация или за себе си /самооценка, стилове, предпочитания/ или за ситуацията /семейство, група, работа, мениджъри, организация/. Инструментите не са тестове.
- Вземане на участие - Специфична техника. Използва се в случаите, когато се акцентира върху усвояване и практикуване на определени умения. Например при тренинг за успешно презентиране когато участника сам подготвя и изнася презентация.
Веднъж придобити, знанията и уменията, да остават базови и да могат да бъдат надграждани в контекста на ученето през целия живот.
Подготовка и изпълнение на Дейност 4:
Информация и публичност по проекта.
По време на реализиране на настоящия проект, кандидатът ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд чрез ОП „РЧР” в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 8 от Регламент на Комисията № 1828/2006 и приложение 1 към него.
Чрез проекта се предвиждат следните мерки за публичност и информираност за популяризиране постигнатите резултати:
• Изготвяне на 150 броя информационни листовки, отразяващи целите и резултатите от проекта и разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕСФ и Република България;
• Разгласяване на дейностите от проекта и неговите резултати във фирмени документи, материали, отчети и доклади;
• 1 бр. информационна табела;
• 1 публикация в пресата;
• Провеждане на 1 пресконференция по проекта; Дейност 5: Финансово и техническо отчитане на проекта.
|