Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.01-0005-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.1.01/D01/0028
Наименование: Welcome – “Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост”
Бенефициент: Фондация "Живот с достойнство"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 28.09.2009
Начална дата: 12.11.2009
Дата на приключване: 12.05.2011
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Проучване и подбор и мотивация на лица от целевите групи Провеждане на обучения на НПО-доставчици на социални услуги, работодатели и лица от целевата група; Структуриране на Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост - Създаване на социално предприятие за хора от целевите групи, генериращо подкрепа за възстановяване на трудови навици, умения за самостоятелност и социално включване; Социалното предприятие е предназначено за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост, включващо информиране на обществеността относно потенциала на социалната икономика, мотивационни обучения и консултации на лица от целевите групи с цел подкрепа за бъдещ преход към реалния пазар на труда, помощ за намиране на работа, задържане на работно място.
Дейности: Създаване на работна група по проекта Провежда се тридневна работна среща с участници от водещата организация, партньора и доброволци. Дневният ред включва планиране и организация на дейностите по проекта и създаване на работни екипи от водещата организация и партньора.
Проучване и анализ на нагласите на работодателите Провеждане на мотивационни срещи с корпоративни работодатели, анкетиране на заинтересованите страни, включително чрез Интернет-страницата на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост, анализ на резултатите.
Проучване и връзка с целевите групи Анализ на настоящата ситуация за безработните лица в неравностойно положение. Издирване на добри практики за професионалната им реализация
Маркетингово проучване на възможностите за създаване на защитени работни места Разработване на план за проучване. Създаване на база данни за съществуващи и потенциални потребители на услугите. Анализ на събраната информация. Проучване на пазара за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост чрез фокусни групи от доброволци.
Разработване на бизнес план и финансово- икономически модел на СП за 5-годишен срок Разработване на подробен бизнес план на Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост, включващ описание на предлаганите услуги, потенциал на бъдещо развитие, маркетингов план, ценообразуване за услугите, промоция и реклама, план за предоставяне на услугите, оперативен план, организация и управление, оценка на риска, финансов план, времеви план за мероприятията и решенията. Моделиране на приходите и разходите, техните структура и размер, определяне на критична точка и сценарии на развитие. Установяване на стабилността на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост и възможността той да се самофинансира в дългосрочен план
Информационна кампания за популяризиране на проекта в общността - 2 пресконференции, включващи информация за целите на проекта и за финансовото участие на Европейския социален фонд. - 3 прессъобщения: за стартиране на проекта, включващо информация за целта на проекта и за финансовото участие на Европейския социален фонд; отразяване на междинни и крайни резултати от проекта. - Разработване на Интернет-страница на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост - 3 информационни бюлетини за развитие на проекта, публикувани на интернет - страницата на СП. - 4500 брошури с информация за проекта и предоставяните услуги от социалното предприятие - 3 дискусионни форума на теми: 1. Социално предприемачество, 2. Социални предприятия – преглед на добрите практики, 3. Как може едно социално предприятие да функционира по екологосъобразен начин – системи за управление по околна среда на малки и средни предприятия.  4 рекламни цветни карета 1/4 страница с визуалната идентификация на проекта в печатни издания (в. Капитал и специализирани списания)  600 рекламни тениски с визуална идентификация на проекта  600 рекламни шапки с визуална идентификация на проекта  360 рекламни папки с визуална идентификация на проекта.  180 рекламни чаши с визуална идентификация на проекта.  20 обозначителни табели на проекта  10 плаката с визуална идентификация на проекта. Рекламните материали са предназначени за целевата група и заинтересованите страни При визуалната идентификация се прилагат правилата, предвидени в чл.8 от Регламент на Комисията № 1828/2006 и приложение 1 към него. Посочва се финансов принос, предоставен от Европейски социален фонд чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”.
Подбор и мотивация на лица от целевите групи Осъществяване на контакти с кандидати от целевите групи, консултиране и приемане на документи за участие в проекта. С оглед равни възможности се осъществява непрекъснат контакт с тях и се провеждат анкети с цел да се провери нагласата им
Провеждане на обучения на НПО-доставчици на социални услуги, работодатели и лица от целевите групи Обучението за управление на социално предприятие е предназначено за доставчици на социални услуги, работодатели, НПО. То цели да ги мотивира за създаване на работни места в сферата на социалната икономика. Модулите включват:  същност и цели на социалното предприемачество,  генериране на бизнес-идеи в сектора на социалната икономика,  разработване на бизнес-план на социално предприятие,  добри практики на социални предприятия. Провеждат се мотивационни обучения на лицата от целевите групи за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност, включващо модули за създаване на социални и трудови умения. Лицата от целевите групи се консултират и насочват към обучения, включващи модули за създаване на бизнес умения и популяризиране на добри практики, които да провокират инициативност за желаещите да бъдат ангажирани в сектора на социалната икономика. Модулите за обучение за работа с компютър включват: работа с офис продукти, бази данни, Интернет. Програмите за обучение се разработват оптимално балансирано между теоретичните познания и практическите умения за придобиване на трудови умения, включително един двудневен семинар за обучение на наетите лица в социалното предприятие за провеждане на занимания с екологична насоченост. Обученията се провеждат в групи от 7 до 10 лица с теоретична част, активно участие в дискусии и практически занятия.
Текущ ремонт на помещението, предназначено за социално предприятие, вътрешен дизайн Разработване на вътрешен дизайн на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост. Обособяване на 3 части в помещението – офис с компютърна зала за срещи, занятия и обучения, социална галерия за реализиране на изработени/предоставени произведения/артикули от целевите групи и други заинтересовани страни и детски кът-занималня. В помещението от 60.71 кв. м., предназначено за Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост, се предвиждат строително-монтажни работи /СМР/ чрез възлагане на изпълнител по задание: 1. Изкопаване на стенни канали за полагане на кабели 2. Изграждане на ел.инсталация, компютърна мрежа, интернет-връзка и СОТ-инсталация. Извеждане на точки за ключове и контакти. 3. Шпакловане на стенни канали - нанасяне на гипсова мазилка. 4. Боядисване с 3 слоя дишащ латекс на стени и тавани, вкл. грунд при необходимост. Поставяне на тапети в обособения детски кът-занималня. 5. Доставка и монтаж на осветителни тела.
Доставка и оборудване на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост Обзавеждане на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост: 1. Обзавеждане на офиса, в който ще се провеждат по-голямата част от обученията: бюро с контейнер, маса, 9 стола, 6 преносими компютри, факс, скенер, копи-принтер, касов апарат, шкаф за документи, закачалка, климатик, кафемашина, машина за вода. 2. Обзавеждане на социалната галерия: рафтове -поставки за изработените/предоставените произведения/артикули от целевите групи и други заинтересовани страни, щори. 3. Обзавеждане на детския кът–занималня: модул за детски кът с доставка и монтаж, DVD и телевизор, 2 масички, 10 столчета, подова настилка-тип килим, кош с лего строител, закачалка, щори. 4. Светеща реклама на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост – изработка и монтаж.
Структуриране на Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост Новосъздаденото социално предприятие е предназначено за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост, включващо информиране на обществеността относно потенциала на социалната икономика, мотивационни обучения и консултации на лица от целевите групи с цел подкрепа за бъдещ преход към реалния пазар на труда, помощ за намиране на работа, задържане на работно място. В него са обособени 6 работни места за подкрепена заетост на лица от целевата група на проекта: • 2 /двама/ технически консултанти – ангажирани 75 % от пълното работно време в офиса на СП и в социалната галерия за реализиране на изработени /предоставени произведения/артикули, от лица от целевата група на проекта и други заинтересовани страни • 3 /трима/ асистенти - ангажирани 50% от пълното работно време за детския кът-занималня за почасово ползване от деца между 2 и 12 години. Детският кът-занималня ще дава възможност и за екологично обучение на децата-посетители. Това включва специално разработени/адаптирани занятия и игри за децата с еко насоченост. • 1 /един/ хигиенист - ангажиран 50% от пълното работно време. Изработка на баджове за назначените в Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост с визуалната идентификация на проекта. Изработка на емблеми за произведенията/артикулите, изработени/предоставени от лицата от целевите групи на проекта и заинтересованите страни с визуалната идентификация на проекта. Работното време на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост ще бъде от 8:00 до 20:00 ч. от понеделник до петък и от 8:00 до 14:00 ч. в събота. Услугите, предоставяни в детския кът-занималня ще се заплащат до 17:00 ч. под 1 лв. на час и след 17:00 ч.както и в събота – над 1 лв. на час. Ще се организират “еко” разходки до Витоша в събота и неделя и по празниците. Приходите, реализирани въз основа изпълнението на проекта, от детския кът-занималня и от продажбата на произведения в галерията, ще покриват заплатите на персонала на социалното предприятие и ще се реинвестират в дейностите по проекта, пряко насочени към целевите групи.
Разработване и отпечатване на методологии, процедурни наръчници и инструкции, свързани с дейността на създаденото социално предприятие Разработване и отпечатване на процедурен наръчник за управление на социалното предприятие - Център за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост – 1400 броя. Разработване и отпечатване на методология за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост – 2400 броя. Разработване и отпечатване на наръчник по социално предприемачество и добри практики на социални предприятия – 2400 броя. Разработване на инструкции, необходими за функционирането на СП.
Управление и контрол на Центъра за предоставяне на услуги за защитена и подкрепена заетост Фондация „Живот с достойнство” и партньора й фондация ТАЙМ имат ясни управленски структури с разпределение на отговорностите, което им позволява да предоставят социалните услуги ефективно и в съответствие с целите си. Използват се прозрачни и ясни процедури за изчисляване на приходите, издават се финансови документи при заплащането им. Приходите, реализирани въз основа изпълнението на проекта по настоящата операция се реинвестират в дейностите по проекта, пряко насочени към целевите групи. Правата и интересите на лицата от целевите групи са защитени чрез водене на прецизна документация, която се съхранява в посочения в българското законодателство срок. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните дани, актуализират се периодично, съхраняват се в информационна система, съдържаща данни за работещите, регистър на участниците от целевата група на проекта и регистър на корпоративните работодатели.
Партньори
Партньори:
ФОНДАЦИЯ "ТАЙМ ЕКОПРОЕКТИ" - ГР. СОФИЯ
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 224 975 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 15 812 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, започнали работа в сектора на социалната икономика


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз