Дейности:
|
1.Изпълнение на дейност 1. Представяне на проекта пред екипа на гимназията, партньорите, представители на ученическия съвет, училищното настоятелство и родителската общност. 1.1.Представяне на сключения договор с МОН – като договаряща организация по ОП „Развитие на човешките ресурси”, схема за безвъзмездна финансова помощ BG051РО001-3.3.03 „Училищни и студентски практики”; 1.2.Представяне на целите, дейностите и очакваните резултати при реализирането на проекта; 1.3.Сключване на договори с организациите- партньори, наблюдаващите преподаватели и другия персонал, ангажиран по проекта /координатор, технически сътрудник и др./; 2.Изпълнение на дейност 2. Предварителна подготовка на преподавателите и наставниците и запознаване на място с конкретните условия и изисквания. 2.1.Определяне на конкретните работни места /трудовата среда/ по отделни професии и съответните партниращи организации; 2.2.Определяне на наставниците. Запознаване и обучение за работа с ученици. Сключване на договори с тях 2.3.Запознаване и обучение на преподавателите за работа с модерно оборудване, техники, технологии и организацията при съответните партньори. 2.4.Провеждане на съвместни обучителни семинари. 2.5.Осигуряване на материално техническо обезпечаване на практическото обучение. 3.Изпълнение на дейност 3.
Осъществяване на програма за информиране и мотивация. Определяне на участниците /обучаемите/ и разпределянето им групи.
3.1.Представяне на проекта /цели и очаквани резултати/ пред всички ученици от ХI класове по отделните професии /потенциални участници/; 3.2.Представяне на проекта пред Училищния ученически съвет, Училищното настоятелство, представители на родителската общност; 3.3.Запознаване на учениците по отделните професии с конкретната организация, условия и дейности, свързани с провеждането на практическото обучение в т.ч. стимули. 4.Изпълнение на дейност 4. Организиране и провеждане на практическото обучение /практиките по работни места/. 4.1.Изработване и представяне на индивидуални работни програми в съответствие с отделните професии и конкретните работни места /тематичен план + практически дейности + индивидуални критерии за оценка + очаквани резултати/; 4.2.Извършване на инструктаж по спазване на изисквания за здравословни и безопасни условия на труд и тези за конкретните предприятия-партньори /работни места/; 4.3.Реализиране на индивидуалната работна програма с времеви график /240 работни часа на ученик/, организирано от предприятията- партньори, както следва:
Първи етап- III-ти и IV-ти месец – общо 9 дни х 8 часа= 72 работни часа;
Втори етап- VI, 4.4.Осъществяване на наблюдение и контрол от страна на наблюдаващия преподавател; 4.5.Участие на наставника в процеса подкрепа на учениците /обучаемите/ и постоянно наблюдение на работата им на конкретните им работни места; 4.6.Провеждане на практически изпити и оценяване на обучаемите; 4.7.Издаване на удостоверения 5.Изпълнение на дейност 5. Обобщаване на резултатите /степен на реализиране на целите/. Определяне и описание на въздействието върху участниците и индикиране на възможностите за мултиплициране /развитие/ на проекта 5.1.Изготвяне, обсъждане и оценка на изпълнението на проекта- количествено и качествено изпълнение на планираните дейности и спазването на сроковете и изпълнението в пълен обем; постигнати резултати от обучаемите /оценъчни и цифрови показатели/; 5.2.Оценка степента на мотивация, отговорност и професионализъм от участниците; 5.3.Описание на конкретното въздействие върху участниците /съпоставка между ефекта, постигнат в резултат на реализирания проект и съществуващи предишни практики/; 5.4.Определяне и описание на възможностите за бъдещо развитие /мултиплициране на постигнатите добри резултати/. 6.Изпълнение на дейност 6.
Представяне/ популяризиране
6.1.Изготвяне на снимкови и видеоматериали, брошури, плакати, покани, табла, публикации; 6.2.Разпространение на резултатите от проекта /под формата на добри практики/ в други професионални земеделски гимназии в страната; 6.3.*Подготовка и публикации в специализирани издания и web-страницата на
гимназията;
6.4.*Провеждане на конференция с участието на представители от областната и общинска администрация, РИО, училища, представители на местните организации на работодателите, НПО /Първа –при стартиране на проекта и Втора- при отчитане на резултатите/; 6.5.Медиино отразяване на дейностите по проекта
|