Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.3.01-0034-C0001
Номер на проект: 07-23-150
Наименование: Изграждане и укрепване на браншовия капацитет за саморегулация в търговските комуникации
Бенефициент: Съюз на пивоварите в Република България
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 21.12.2007
Начална дата: 07.02.2008
Дата на приключване: 07.02.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Да изгради и укрепи капацитета на структурите на гражданското общество - браншовите организации и съсловните сдружения, за реализиране на национални политики за саморегулация на търговските комуникации и постигане на ефективно партньорство с администрацията
Дейности: Дейност 1. Проучване и анализ на нормативната база и добрите практики за саморегулация на търговските комуникации и изготвяне на база данни Проучване на всички европейски документи, касаещи темата за самурегулацията в търговските комуникации; изготвяне на сравнителен анализ на саморегулацията в рамките на Европейския съюз; изготвяне на пакет с образователни материали, които ще бъдат предоставени на целевите групи и използвани по време на семинарите и работните срещи
Дейност 2. Изготвяне на информационни материали за саморегулацията на търговските комуникации. Ще бъде изготвена информационно-познавателна брошура, която да дава обща информация за необходимостта от прилагане принципите на саморегулация в търговските комуникации и предимствата, които този модел дава на участниците в комуникационната верига производител – СГО - администрация – потребител;Изготвяне на Наръчник за добри практики с обобщен опита на различни СГО от страните – членки на ЕС, както и опита на единствената добра практика у нас – саморегулаторната система на Съюза на пивоварите в България; Създаване на он-лайн библиотека на интернет страницата на Съюза на пивоварите в България – www.pivovari.com; Изготвяне на транспарант, визуализиращ проекта и посочващ източникът на финансиране, който ще бъде поставян при провеждане на всички публични събития.
Дейност 3. Организиране и провеждане на 2 семинара за обучение на представителите на структурите на гражданското общество за прилагане на саморегулацията в търговските комуникации Темата на семинара ще бъде необходимостта от въвеждане на саморегулацията, европейската регулаторна рамка и предпоставките за прилагане на този модел в България; Провеждането на този семинар се обуславя от необходимостта от познания в тази сфера на представителите на браншовите организации, съсловните сдружения, потребителските организации и други СГО
Дейност 4. Организиране и провеждане на 3 кръгли маси между представители на целевите групи за обмяна на опит и иницииране на съвместни действия за законодателни промени Първата кръгли маси ще има за цел да събере представителите на тези СГО, които имат желание и готовност да създадат свои саморегулаторни системи;Втората кръгла маса ще бъде изцяло насочена към подготовка на общи действия за иницииране на законодателни промени – предложение за изменение и допълнение на Закона за защита на потребителите, където да се регламентира обща рамка и възможност за насърчаване създаването на саморегулаторни органи на търговските комуникации; На третата кръгла маса ще бъдат поканени представители на администрацията (Министерство на икономиката и енергетиката, Министерство на здравеопазването, Комисия за защита на потребителите и др.), с които ще се дискутират възможностите за разработване на национална политика за саморегулация на търговските комуникации
Дейност 5. Организиране и провеждане на заключителен дискусионен форум В рамките на форума ще бъдат поканени широк кръг участници – чуждестранни експерти, представители на дипломатическите мисии на страните от ЕС в България, представители на медиите, на бизнеса, на администрацията, на законодателната власт, на научните среди и пр. Целта е да се постигне обществена нагласа и благоприятна комуникационна среда за въвеждане на принципите на саморегулация на търговските комуникации в България.
Дейност 6. Действия за публичност и прозрачност Изготвяне на комуникационен план за работа с медиите; Провеждане на три пресконференции с журналисти от националните медии; . Изготвяне на прессъобщения до националните медии с актуална информация за хода на проекта и постигнатите резултати; Радоикампания – поредица от инфотеми по националното Инфорадио
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 187 213 BGN
Общ бюджет: 180 082 BGN
БФП: 180 082 BGN
Общо изплатени средства: 180 082 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 180 082 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 146 268 BGN
2009 33 814 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
180 082 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 153 070 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 124 328 BGN
2009 28 742 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
153 070 BGN
В т.ч. Национално финансиране 27 012 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 21 940 BGN
2009 5 072 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
27 012 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличаване на устойчиво утвърждаване на модела на саморегулацията на търговските комуникации по дейност 1.
Индикатор 2 информационно-познавателна брошура по дейност 2.
Индикатор 3 Наръчник с добри практики по дейност 2.
Индикатор 4 он-лайн библиотека на страницата на СПБ по дейност 2.
Индикатор 5 транспарант с информация за проекта по дейност 2.
Индикатор 6 Брой обучени представители на структурите на гражданското общество по дейност 3.
Индикатор 7 Бр. проведени кръгли маси по дейност 4.
Индикатор 8 Брой участници в кръглитге маси по дейност 4.
Индикатор 9 Създадена неформална мрежа от СГО по дейност 4.
Индикатор 10 Проведен национален дискусионен форум по дейност 5.
Индикатор 11 Брой представители на СГО, медиите, администрацията, бизнеса и др. в дискусионния форум по дейност 5.
Индикатор 12 Комуникационен план по дейност 6.
Индикатор 13 Брой подготвени прессъобщения до медиите по дейност 6.
Индикатор 14 Брой пресконференции по дейност 6.
Индикатор 15 Брой тематични публикации по дейност 6.
Индикатор 16 Радиокампания по дейност 6.
Индикатор 17 Брой инфотеми в радиокампанията по дейност 6.


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз