Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.1.02-0183-C0001
Номер на проект: ESF-2102-01-11012
Наименование: Повишаване на адаптивността и конкурентноспособността на служителите на "Мебели Лудвиг България" ООД
Бенефициент: "Мебели Лудвиг България" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 01.07.2009
Начална дата: 22.07.2009
Дата на приключване: 22.07.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: На база приоритетните направления на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013 г.” и в частност на компонент „Квалификационни услуги и обучения за заети лица – фаза 2” настоящият проект си поставя като основна цел постигане на устойчива заетост, повишаване на адаптивността и конкурентноспособността на служителите на „Мебели Лудвиг България” ООД чрез повишаване на тяхната професионална квалификация и подобряване на ключовите им компетентности. Проектът ще допринесе за осигуряването на гъвкава и квалифицирана работна ръка, способна да отговори на предизвикателствата както на динамично развиващия се пазар на мебели в България, така и на стратегическите приоритети на Лисабонската стратегия за изграждане на конкурентоспособна икономика, основана на познанието, с повече и по-добри работни места, и осигуряваща социална приобщеност. В допълнение, чрез популяризиране на постигнатите резултати, настоящото проектно предложение ще насърчи инвестициите в човешкия капитал и ще с
Дейности: Дейност 1: Обучение по немски език Поддейност 1.1: Езиков одит на участниците и сформиране на групи В началната фаза на изпълнение на проекта се предвижда провеждане на входящ тест за определяне степента на владеене на немски език на участниците в обученията, които имат базисни знания по езика. Езиковият одит ще се проведе от преподаватели на партньорската организация „Летер” в обособена за обучения зала на „Мебели Лудвиг България” ООД в удобно за служителите време с оглед на тяхната работна натовареност. На база на резултатите от езиковия одит и идентифицираните силни страни и зони за подобрение в знанията на служителите ще бъдат сформирани групите за обучения. Предвижда се общо 26 служители на фирмата да преминат обучение по немски език, разпределени в три групи. В началото на проекта ще стартират две групи за по-напреднали участници, които след кратка почивка ще продължат с още едно ниво, което ще се проведе през условно наречената „втора учебна година” (съвпадащата с втората половина от реализацията на проекта – за справка: „План за действие” в т. 2. на настоящото проектно предложение). Тогава е планирано да стартира и една група за начинаещи. При сформирането на групите ще бъдат приложени принципите на равенство между половете, на равните възможности и на превенцията на дискриминация въз основа на пол, раса, етнически произход, религиозни вярвания, сексуална ориентация и социално положение. След формиране на групите ще бъде уточнен точният график на провеждане на курсовете в зависимост от работните ангажименти на всеки служител. Очакван резултат: • Определяне на нивата на знания на участниците по немски език; • Сформиране на групи; • Финализиране на графика за провеждане на обучението. Поддейност 1.2: Провеждане на обучението по немски език През първата „учебна година” се предвижда да стартират две групи по немски език – нива А2 и В1 с продължителност от 68 учебни часа всяко. Занятията ще се провеждат в залата на КОМО от преподаватели на „Летер” два пъти седмично по 2 учебни часа и ще приключат в рамките на 4 месеца след полагане на финален тест и връчване на сертификат на успешно завършилите участници. Обучението и за двете нива ще бъде проведено по реномираната учебна система “Delfin” на немското издателство “Hueber”, адаптиранa към нуждите на обучаемите и специфичните изисквания на компанията. През втората „учебна година” е предвидено по-интензивно изучаване на езика във връзка с плановете за развитие на компанията и нейните служители. Двете групи ще продължат обучението си в по-горни нива – завършилите А2 ще продължат в В1 по системата на обучение “Delfin”, а завършилите В1 ще преминат ниво В2 по системата за напреднали – “EМ Neu”. За тях са предвидени допълнителни модули от специфични за бранша (търговия с мебели) лексика и упражнения. Планирано е да стартира и една група от начинаещи (ниво А1). Подобно на първата „учебна година” занятията и на трите групи ще се провеждат в залата на КОМО два пъти седмично по 2 учебни часа. Те ще приключат в рамките на 7 месеца и половина след полагане на финален тест и връчване на сертификат на успешно завършилите участници. Очакван резултат: • 25 служители и ръководни кадри на „Мебели Лудвиг България” ООД ще бъдат обучени на немски език. Очаква се минимум 85 % от тях успешно да преминат обучението и да получат Сертификат
Дейност 2: Езиково обучение по английски език Поддейност 2.1: Езиков одит на участниците Подобно на обучението по немски език се предвижда провеждане на входящ тест за определяне степента на владеене на английски език на участниците в обученията. Езиковият одит ще се проведе от преподаватели на партньорската организация „Летер” в обособена за обучения зала на „Мебели Лудвиг България” ООД в удобно за служителите време с оглед на тяхната работна натовареност. На база на резултатите от езиковия одит и идентифицираните силни страни и зони за подобрение в знанията на служителите ще бъдат сформирани групите за обучения. Предвижда се 11 специалисти на ръководни длъжности във фирмата да вземат участие в обучението, като преминат през две нива – едно през първата „учебна година” и второ – през следващата. При сформирането на групите ще бъдат приложени принципите на равенство между половете, на равните възможности и на превенцията на дискриминация въз основа на пол, раса, етнически произход, религиозни вярвания, сексуална ориентация и социално положение. След формиране на групите ще бъде уточнен детайлен график на провеждане на курсовете в зависимост от работните ангажименти на всеки служител. Очакван резултат: • Определяне на нивата на знания на участниците по английски език; • Сформиране на групи; • Финализиране на графика за провеждане на обучението. Поддейност 2.2: Провеждане на обучението по английски език Въз основа на тестовите резултати за определяне на нивото на владеене на английски език ще бъде формирана група, която през първата „учебна година” ще се включи в обучение от 68 учебни часа. В случай на необходимост част от участниците, които не могат да се включат в хомогенна група, могат да изберат курс в езикова школа „Летер”. Занятията ще бъдат провеждани в залата на КОМО от преподаватели на „Летер” два пъти седмично по 2 учебни часа и ще приключат в рамките на 4 месеца след полагане на финален тест и връчване на сертификат на успешно завършилите участници. В съответствие с плановете за развитие на компанията и нейните служители групата ще продължи в следващо ниво с хорариум 120 учебни часа през втората „учебна година” по същата схема, като е предвидено тя да завърши в рамките на 7 месеца и половина. Обучението по английски език ще се проведе по програма и методология, базирана на системите “New Headway” на “Oxford University Press” и/или “Market-Leader” на издателство “Longman”. И двете методики са считани за едни от най-професионалните и успешни през последните няколко години. . И двете езикови обучения – по немски и английски език са съобразени с изискванията на Общата европейска езикова рамка, което е допълнително предимство за участниците в обученията, тъй като ще осигури прозрачност и международно признаване на постигнатите резултати от ученето, което на свой ред, ще подобри условията за тяхната гъвкавост, мобилност и адаптивност към динамично променящия се пазар на труда. Очакван резултат: • 11 ръководни кадри на „Мебели Лудвиг България” ООД ще бъдат обучени на английски език. Очаква се минимум 90 % от тях успешно да преминат обучението и да получат Удостоверение.
Дейност 3: Обучение по част от професия „Продавач-консултант” Поддейност 3.1: Избор на изпълнител За провеждане на обученията на служителите за придобиване/повишаване на квалификацията им по част от професия 341020 „Продавач-консултант” от област на образование „Стопанско управление и администрация” и професионално направление 341 „Продажби на едро и дребно” съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл. 6, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение ще бъде избран лицензиран център за професионално обучение (ЦПО). Изборът на изпълнител ще бъде проведен съгласно действащото национално законодателство, по-специално в съответствие с ПМС № 55/12.03.2007 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС и от Програма ФАР на ЕС или Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове по прилагането му, както и съобразно утвърдени от ДО насоки. Очакван резултат: • Избор на обучителна организация по реда на ПМС № 55/12.03.2007 г. Поддейност 3.2: Провеждане на обучението по част от професия „Продавач-консултант” Въз основа на идентифицираните от фирмата потребности от повишаване на продажбените и търговските знания и умения на своите служители, директно работещи с клиенти, „Мебели Лудвиг България” ООД предвижда обучение за повишаване на професионалната им квалификация. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) по отношение на входящото образователно равнище, необходимия брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на удостоверение след приключване на курса за квалификация. Предвижда се в професионалното обучение да се включат 30 служители на фирмата, предимно продавачи, оформени в две групи по 15 човека. Според предварително направеното проучване на възможностите за предоставяне на подобно обучение от лицензиран център за професионално обучение общата продължителност на всеки курс ще бъде 150 учебни часа и ще протече в рамките на 3 месеца. Обучението, включващо балансиран брой часове теория и практика, ще бъде проведено по програма, която ще се разработи от ЦПО-то на базата на Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професията „Продавач-консултант” и ще се съгласува с водещата организация. Фокусът на обучението ще бъде поставен върху следните тематични области: форми, принципи и методи на търговско обслужване, елементи на успешната търговска сделка, средства и методи за насърчаване на продажбите, основни характеристики на стоките, организация на търговската дейност, типове маркетингови стратегии и др. Акцент ще бъде поставен и върху комуникативната компетентност на продавач-консултантите в магазина и другите служители на КОМО, които имат директен контакт с клиенти. С учебния план ще бъде окончателно определен броят часове за изучаване на отделните учебни предмети (модули). Занятията ще се проведат в учебни кабинети, които отговарят на необходимите педагогически, дидактико-методически, ергономични, хигиенни и естетически изисквания, като създават предпоставка за успешно усвояване на знанията и уменията. Курсовете ще завършат с полагане на изпит по теория и практика и получаване на Удостоверение за професионално обучение за повишаване на квалификацията по част от професия „Продавач-консултант”, код 341020, съгласно чл. 38 от ЗПОО. Очакван резултат: • Сформиране на групи; • Изготвяне на график и програма за обучение; • 30 служители на „Мебели Лудвиг България” ООД ще бъдат включени в обучение по част от професия „Продавач-консултант”, като очакванията са 85 % от тях успешно да преминат обучението и да получат Удостоверение за професионално обучение.
Дейност 3-1: Обучение по част от професия „Продавач-консултант” Поддейност 3.1: Избор на изпълнител За провеждане на обученията на служителите за придобиване/повишаване на квалификацията им по част от професия 341020 „Продавач-консултант” от област на образование „Стопанско управление и администрация” и професионално направление 341 „Продажби на едро и дребно” съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл. 6, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение ще бъде избран лицензиран център за професионално обучение (ЦПО). Изборът на изпълнител ще бъде проведен съгласно действащото национално законодателство, по-специално в съответствие с ПМС № 55/12.03.2007 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС и от Програма ФАР на ЕС или Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове по прилагането му, както и съобразно утвърдени от ДО насоки. Очакван резултат: • Избор на обучителна организация по реда на ПМС № 55/12.03.2007 г. Поддейност 3.2: Провеждане на обучението по част от професия „Продавач-консултант” Въз основа на идентифицираните от фирмата потребности от повишаване на продажбените и търговските знания и умения на своите служители, директно работещи с клиенти, „Мебели Лудвиг България” ООД предвижда обучение за повишаване на професионалната им квалификация. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) по отношение на входящото образователно равнище, необходимия брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на удостоверение след приключване на курса за квалификация. Предвижда се в професионалното обучение да се включат 30 служители на фирмата, предимно продавачи, оформени в две групи по 15 човека. Според предварително направеното проучване на възможностите за предоставяне на подобно обучение от лицензиран център за професионално обучение общата продължителност на всеки курс ще бъде 150 учебни часа и ще протече в рамките на 3 месеца. Обучението, включващо балансиран брой часове теория и практика, ще бъде проведено по програма, която ще се разработи от ЦПО-то на базата на Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професията „Продавач-консултант” и ще се съгласува с водещата организация. Фокусът на обучението ще бъде поставен върху следните тематични области: форми, принципи и методи на търговско обслужване, елементи на успешната търговска сделка, средства и методи за насърчаване на продажбите, основни характеристики на стоките, организация на търговската дейност, типове маркетингови стратегии и др. Акцент ще бъде поставен и върху комуникативната компетентност на продавач-консултантите в магазина и другите служители на КОМО, които имат директен контакт с клиенти. С учебния план ще бъде окончателно определен броят часове за изучаване на отделните учебни предмети (модули). Занятията ще се проведат в учебни кабинети, които отговарят на необходимите педагогически, дидактико-методически, ергономични, хигиенни и естетически изисквания, като създават предпоставка за успешно усвояване на знанията и уменията. Курсовете ще завършат с полагане на изпит по теория и практика и получаване на Удостоверение за професионално обучение за повишаване на квалификацията по част от професия „Продавач-консултант”, код 341020, съгласно чл. 38 от ЗПОО. Очакван резултат: • Сформиране на групи; • Изготвяне на график и програма за обучение; • 30 служители на „Мебели Лудвиг България” ООД ще бъдат включени в обучение по част от професия „Продавач-консултант”, като очакванията са 85 % от тях успешно да преминат обучението и да получат Удостоверение за професионално обучение.
Дейност 4: Обучение по част от професия „Икономист” Поддейност 4.1: Избор на изпълнител За провеждане на обученията на ръководните кадри на КОМО за придобиване/повишаване на квалификацията им по част от професия „Икономист” от област на образование „Стопанско управление и администрация” и професионално направление 345 „Стопанско управление и администрация” съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл. 6, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение ще бъде избран лицензиран център за професионално обучение. Изборът на изпълнител ще бъде проведен съгласно действащото национално законодателство, по-специално в съответствие с ПМС № 55/12.03.2007 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС и от Програма ФАР на ЕС или Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове по прилагането му, както и съобразно утвърдени от ДО насоки. При избора на изпълнител водещата организация ще се води от принципа двете обучения за професионална квалификация по Дейност 3 и 4 да могат да бъдат извършени от една и съща обучителна организация с необходимия опит и експертиза. Очакван резултат: • Избор на обучителна организация по реда на ПМС № 55/12.03.2007 г. Поддейност 4.2: Провеждане на обучението по част от професия „Икономист” Във връзка със стратегическите цели за разрастване на „Мебели Лудвиг България” ООД и утвърждаване на марката КОМО на българския пазар компанията възнамерява да проведе обучение за повишаване на професионалната квалификация за ръководните кадри на фирмата. Подобно на професионалното обучение за продавач-консултанти, обучението за част от професия „Икономист” ще се проведе в съответствие с изискванията на ЗПОО по отношение на входящото образователно равнище, необходимия брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на удостоверение след приключване на курса за квалификация. Предвижда се в него да се включат 15 служители на ръководна длъжност във фирмата, сформирани в една група. Според предварително направеното проучване на възможностите за предоставяне на подобно обучение от лицензиран център за професионално обучение общата продължителност на курса ще бъде 150 учебни часа и ще протече в рамките на 3 месеца. Обучението, включващо балансиран брой часове теория и практика, ще бъде проведено по програма, която ще се разработи от ЦПО-то на базата на Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професията „Икономист” и ще се съгласува с водещата организация. Отделните модули в обучението ще включват преподаване на знания и развиване на умения и професионално-личностни качества в следните области: особености в управлението на стопанската дейност, управленски функции и принципи, подходи за делегиране и поддържане на добър комуникационен климат, стратегическо и оперативно управление на човешките ресурси, способи за управление на конфликти, същност на целеполагането, умения за вземане на решения. С учебния план ще бъде окончателно определен броят часове за изучаване на отделните учебни предмети (модули). Занятията ще се проведат в учебни кабинети, които отговарят на необходимите педагогически, дидактико-методически, ергономични, хигиенни и естетически изисквания, като създават предпоставка за успешно усвояване на знанията и уменията. Курсовете ще завършат с полагане на изпит по теория и практика и получаване на Удостоверение за професионално обучение за повишаване на квалификацията по част от професия „Икономист”, код 345110, съгласно чл. 38 от ЗПОО. Очакван резултат: • Сформиране на групи; • Изготвяне на график и програма за обучение; • 15 ръководни кадри в „Мебели Лудвиг България” ООД ще бъдат включени в обучение по част от професия „Икономист”, като очакванията са 85 % от тях успешно да преминат обучението и да получат Удостоверение за професионално обучение.
Дейност 5: Администриране и координиране на проекта Екипът за организация и управление на проекта се състои от трима специалисти, които имат ясно дефинирани задачи и функции в рамките на проекта, носят отговорност за извършването на определен тип дейност и за проследяване на изпълнението му, както и за осигуряване качеството и ефективността на обученията.  Ръководителят на проекта е отговорен за цялостната реализация на проекта, в това число разпределяне на задачите и на ресурсите (материални, финансови и човешки), координиране дейността на другите членове на екипа, планиране дейностите и изготвяне на междинните отчети по напредъка на проекта, контролиране изпълнението на план-графика и спазване сроковете за реализиране на задачите. Ръководителят отговаря за изпълнението на бюджета, както и за изготвянето на заключителните технически и финансови доклади при приключването на проекта. Ръководителят поддържа редовна комуникация с партньора във връзка с обучението на служителите, контролира посещаемостта на курсовете и успеваемостта на участниците в обученията и осъществява цялостен мониторинг на дейностите по осъществяването на обученията на служителите на ВО.  Счетоводителят отговаря за отразяването на разходите по проекта в счетоводната и данъчната документация на бенефициента и за тяхната проследяемост съгласно ПМС № 180 / 27.07.2007 г. Счетоводителят съхранява разходооправдателните документи в указаните срокове и изготвя финансови доклади към съответните институции, оформя исканията за плащания към ДО при поискване от Ръководителя на проекта и следи за законосъобразното разходване на средствата по проекта.  Административният асистент отговаря за оформянето, съхраняването и архивирането на цялостната документация по проекта, комуникация с ДО и представители на държавните институции, поддържане и обработка на база данни с всички служители, преминали обучение. Освен това административният асистент оказва съдействие на Ръководителя на проекта при изготвянето на техническите доклади към ДО в договорените срокове и фасилитира комуникацията между ВО и партньора, както и с представителите на целевата група. Той е отговорен за координирането на дейностите по визуализация на проекта. Очакван резултат: • Координиране на проекта и навременно изпълнение на административните дейности по него
Дейност 6: Мониторинг на изпълнението на проекта Мониторингът на изпълнението на дейностите по проекта ще се извършва съвместно от ВО и обучителните организации – партньори и подизпълнители по проекта. Подробно описание на отделните механизми за наблюдение, контрол и оценка на изпълнение на дейностите може да се намери в секция 2.4. Ангажименти на ВО и партньорите му по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите по проекта. Очакван резултат: • Контрол върху напредъка на участниците в обученията, контрол на изпълнението на проекта от страна на екипа за управление.
Дейност 7: Информиране и публичност на проекта Следвайки Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност по ОП „РЧР”, „Мебели Лудвиг България” ООД предвижда редица дейности за разпространение на информация и осигуряване публичност на проекта. Ще бъдат организирани две информационни събития по повод стартирането и завършването на проекта, съобразени с неговия мащаб, при спазване на техническите характеристики според Регламент № 1828/2006. Статия за текущия напредък на дейностите по проекта ще бъде публикувана в националния печат, като ще бъдат посочени източникът на финансиране и наименованието на проекта. Предвижда се изработка на два големи плаката за входа на КОМО, които да дават информация за проекта на посетителите на магазина и неговите служители. Предвидено е поместване на лого на ЕСФ, ОП „РЧР” и информация за проекта, както и на останалите задължителни реквизити в каталозите на КОМО, които излизат на всяко 6-месечие в тираж 400,000 бр. Отделно ще бъде поставено постоянно каре в месечните продуктови брошури на магазина, печатани 12 пъти годишно в тираж 200 000 бр. С цел да се предостави публичност на информацията и по електронен път при старта на програмата ще бъдат разпратени свободни прессъобщения към електронните медии, а впоследствие ще бъде създадена отделна секция с информация за проекта на сайта на фирмата www.como.bg. Очакван резултат: • Публикации във фирмени проспекти и каталози, в електронни портали и в пресата, информация на уебсайта на компанията и други комуникационни канали.
Партньори
Партньори:
ЕТ "Летер" - Теодора Георгиева
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 34 395 BGN
Общ бюджет: 33 860 BGN
БФП: 22 348 BGN
Общо изплатени средства: 22 348 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 22 348 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 22 348 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
22 348 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 18 995 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 18 995 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
18 995 BGN
В т.ч. Национално финансиране 3 352 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 3 352 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
3 352 BGN
Финансиране от бенефициента 17 718 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 4 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз