Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта През първия месец е предвидено да бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от ръководител и координатор на проекта. Ще бъдат подготвени длъжностни характеристики. С членовете на екипа ще бъдат сключени договори. Организацията и управлението са хоризонтални дейности по проекта, които започват с Избор на организация, която ще проведе обучението: Провежда се процедура за определяне на изпълнител от страна на бенефициента на договорената безвъзмездна финансова помощ
Организацията и управлението на проекта се ръководят от Водещата организация Координацията и управлението на обучителния процес се извършва от Подизпълнител. Всички (ВО и подизпълнител) участват активно в изготвянето на междинните и окончателни отчети по проекта.
Организацията и управлението се изразяват още в:
• Координация на процеса на наблюдение и контрол;
• Координация на процеса на оценка на резултатите и постигането на целите на проекта;
• Изготвяне междинни и заключителен описателни и финансови доклади;
• Координация на процеса на визуализация на проекта;
• Координация на обучителния процес – лекции, упражнения, изпити, удостоверения;
Дейност 2. Избор на обучителна организация - процедура за определяне на изпълнител на договорената безвъзмездна финансова помощ - ПМС 55/ 12.03.2007 г. Сформираният екип по проекта ще организира и проведе процедури по определяне на изпълнител от страна на бенефициента на договорената безвъзмездна финансова помощ - ПМС 55/ 12.03.2007 г: за избор на подизпълнител като обучаваща организация, която ще проведе обученията Сътрудник малък и среден бизнес и Оператор на компютър за заетите лица във фирма «ЛЕКООМ» АД. Дейността е заложена да се изпълни през първия и втория месец. В плана за действие е предвидено през първите два месеца да се подготви и проведе тръжната процедура. Провеждането на тръжна процедура за избор на подизпълнител се състои от следните етапи:
• Изготвяне на документация за провеждане на тръжна процедура и сформиране на оценителна комисия
• Изпращането на изготвените документи, заедно с автобиографиите на оценители на Договарящия орган, за одобрение при необходимост
• Набиране на предложения от потенциалните участници в процедурата
• Оценка на постъпилите предложения и изготвяне на протокол от дейността на комисията и изпращането на цялата документация за одобрение от Договарящия орган
• Сключване на договор с подизпълнителя спечелил търга.
В резултат на изпълнение на дейността ще са налице:
• Подписан договор с обучителна организация за доставка на услуга;
• Подписан договор за доставка на консумативи и материали за обученията;
Дейност 4 Подбор на бенефициенти и сформиране на групите за обучение Ефективният разбор на бенефициенти за включване в дейностите по проекта играе решаваща роля при постигане на заложените цели. Обучаемите ще бъдат разпределени по учебни групи на база предварително попълнени входящи тестове. В подготовката на дейността ще вземат участие Кандидата и избраният подизпълнител. Персоналът във фирмата - 35 души, ще бъде включен в дейностите по проекта, разделени на учебни групи според нивото им на компетентност, както следва.
• I-ва група – състои се от 20 служители, които са на ниво начинаещи по отношение на компютърните си умения;
• II-ра група – състои се от 3 служители, които са на средно ниво по отношение на компютърните си умения
• III-та група – състои се от 12 служители, които са на средно ниво по отношение на компютърните си умения и ще бъдат обучвани за работа с релационни база данни
Дейност 5 Провеждане на обучения “Сътрудник малък и среден бизнес” и “Текстообработавне” Основните дейности за изпълнение на поставените цели се реализират чрез провеждането на 18 обучителни модула, разпределени в двете професионални обучения “Сътрудник малък и среден бизнес” и “Оператор на компютър”. Всяка група посещава общо по 6 обучителни модула, които са с продължителност общо 45 дни за всяка група. Провеждането им е съобразено с натовареността на служителите, всеки модул е с продължителност по 8 уч. часа на ден, общо 360 учебни часа за всяка група, респективно за всеки обучаем. Дейност 6 Отчитане на дейностите, контрол и вътрешен мониторинг Предвиждат се процедури за регулярна реализация на вътрешен контрол и контрол върху напредъка на проекта. Екипът ще реализира ежемесечни оперативни срещи за проследяване точното изпълнение на дейностите по проекта. В рамките на подготвителната среща ще се изготви схема за наблюдение на показателите за напредък и стандартни документи за месечни отчети на всеки член на екипа. При възникване на проблеми или отклонение на дейностите от предвиденото по проекта, екипа ще взема управленски решения, които да осигурят максимално ефективно изпълнение на проекта и постигане на максимален ефект върху целевите групи.
Проектът предвижда, също така, процедури за регулярна вътрешна оценка на работата с целевата група в два основни аспекта – директна оценка от бенефициентите и наблюдение върху изпълнението на проекта.
• Ще бъде разработен подробен план на дейностите с отговорници и срокове;
• Ще бъдат съставени програми за обученията и протокол за присъствалите по време на курсовете;
|