Дейности:
|
Д1 Популяризиране на услугите СА и ДП За да се постигне информиране на целевата група относно проекта и предлаганите социални услуги тази дейност включва следните под дейности:
Д1.1. разработване и разпространение на информационни материали и провеждане на информационна сесия сред потенциалните потребители по схема “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора” с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне.
Информационните материали ще са листовки (1000 бр.), брошури (2500 бр.), които ще бъдат разпространени до целевата група по проекта, както ще бъде изработена информационна табела .
Ще бъде проведена информационна сесия, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни и представители на целевата група с цел популяризиране на схемата “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотноживеещи хора” и възможностите, които се предлагат.
Д1.2 Разработване и поддържане на интернет страница на проекта, в която ще се представи проекта, неговите цели, дейности, предлаганите услуги, новини за изпълнението и предоставените услуги.
Д1.3 Представяне на проекта и предлаганите социални услуги в печатни, радио и телевизионни медии. Проектът и предлаганите в него услуги ще бъдат представени чрез публикации в местния печат (1 информация) и в радио или телевизионна медия (1 интервю). По този начин ще бъдат инфорамирани максимален брой хора, което осигурява устойчиво развитие на проекта.
Дейността за популяризиране ще се осъществява през цялата продължителност на проекта.
Д2 Приемане на документи Тази дейност включва оказване на помощ на кандидат потребителите и кандидатстващите за работа като социални асистенти и домашни помощници при попълване на необходимите документи в съответствие с изискванията. Социалните консултанти ще дават информация на място в офиса на организацията, както и по телефона и ще помагат на потребителите и кандидатите за работа при изготвяне на документите, както и ще приемат готовите документи. При информирането на кандидатите и приема на документи ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Д3 Оценка на потребностите Дейността включва разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги за тях. Оценките включват: общо физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, социална активност и интереси, битови условия на живот, взаимоотношения със семейството му, изисквания за медикаментозно лечение и диети, допълнителни потребности, безопасност и рискове. При подбора на потребителите ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Д4. Подбор и обучение на СА и ДП Тази дейност се състои от следните поддейности:
Д4.1. Подбор на лица за извършване на дейностите “Социален асистент” и “Домашен помощник” - ще се извърши измежду търсещите работа, работещи, учащи или пенсионирани лица от общ. Своге. Предимство ще имат тези, които притежават известен опит в сферата на социалните услуги. При подбора на СА и ДП ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. С избраните лицата ще бъдат сключени договори, изготвени по реда и условията на Кодекса на труда.
Д4.2 Подготовка и провеждане на въвеждащо обучение - ще бъде организирано и проведено въвеждащо обучение за всички наети по проекта социални асистенти и домашни помощници с цел предоставяне на качествени услуги, преди да започнат работа при потребителите.
Подбора и обучението на лицата наети за услугите СА и ДП ще се извърши в съответствие с Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП.
Д5. Сключване на договори и изработване на индивидуални графици Сключване на писмени договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и/или “Домашен помощник” и работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора въз основа на индивидуален план за всеки един потребител. Договорите се изготвят в съответствие раздел “Договор между доставчика и потребителя” от Методика за предоставяне на услугата “Социален асистент” в общността, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП.
След сключването на всеки договор се изготвя индивидуален график за предоставяне на социални услуги, в съответствие с описаните видове дейности в договора, които ще бъдат извършени за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя.
Д6. Предоставяне на социални услуги – СА и ДП Социалните асистенти и домашните помощници извършват предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителите дейности, съобразявайки се с ежедневните им нужди и потребности в домашна среда.
СА ще подпомагат целевата група при общуването и поддържанто на социални контакти, ще полагат грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, ще им съдействат при нужда от административни услуги и др. Те ще извършват дейностите по предоставяне на услугата съвместно с потребителите, а не вместо тях, когато това не излага на риск здравето или безопастността на потребителите.
ДП ще извършват дейности свързани с текущото и основното почистване на обитаваното от потребителя помещение, поддържане на неговата лична хигиена, битови услуги и хранене, в съответствие с конкретните нужди на потребителите.
Услугите “СА” и “ДП” се предоставят комплексно или поотделно на потребителите в домашна среда в съответствие с техните конкретни нужди.
За всеки един потребител се създава и съхранява лично досие и дневник.
През третия и шестия месец от предоставяне на услугата ще бъдат организирани и проведени половин дневни обучения за обмяна на добри практики при работа и повишаване на качеството на предлаганите услуги.
Д7. Организация и управление на проекта Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методика за управление на проекти и включва няколко основни процеса:
- Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в административния екип, както и система за комуникация със социалните асистенти и домашните помощници.
- Управление на документацията и отчетността – при стартиране на проекта ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация. Ръководителят проект е отговорен за изготвянето на междинен/и и заключителен доклад, изготвени съгласно образец . Към доклада ще бъде приложен опис на разходооправдателните документи, придружен с копия на всички разходи, направени през периода, за който се отнася докладът, с информация за наименованието, размера, съответното перо в бюджета на проекта. Докладите ще бъдат изготвени на български език.
- Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта.
- Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успех. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. Ежемесечно ще се провеждат срещи на екипа за управление с цел проследяване изпълнението на стартиралите дейности, отчитане и планиране на последващи дейности. Освен това, този процес включва и наблюдение и контрол върху работата на СА и ДП, изразяващи се в ежемесечно посещение на потребителите. Резултатите от проведените срещи се документират и се изготвя оценка за работата на СА и ДП, която се съхранява в трудовите им досиета..
|