Дейности:
|
1. Организация и отчетност Организационната дейност ще включва следните поддейности:
Формиране на екип за управление и изпълнение на проекта.
Разработване на работна документация и процедури за предлагане на услугата социален асистент;
Разработване на критерии за оценка на качеството и на методика за контрол върху качеството на предлаганата услуга на определените 30 лица представители на целевата група ползватели на услугата;
Формиране екип от социални асистенти при спазване на принципите за равнопоставеност между половете, без ограничение по отношение на етническа и религиозна принадлежност.
Изготвяне на финансови отчети за разходваните по бюджета средства, съгласно изискванията на договарящата институция
Изготвяне на технически отчети съгласно изискванията на договарящата институция за отчитане напредъка на изпълнение на проекта.
За да се осигурят нормални работни условия на екипа и всички страни по проекта, се предвижда да се закупят 2 бр. компютърни конфигурации и 1 принтер.
2.Провеждане на обучение на лицата, избрани за „социални асистенти”. Провеждане на обучение по професия ”Социален работник” – код 762020 на 15 лица, с които ще бъдат сключени трудови/граждански договори в рамките на проекта за предоставяне услугата „Социален асистент”. За избраните лица ще бъдат осигурени средства за покриване на дневни и пътни разходи по време на обучението, което е предвидено да се проведе в гр. Ямбол.
Обучението ще предостави на лицата базова информация и умения за упражняване на професиаята «социален асистент», като :
- спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване независимостта на потребителя; поверителност на личните данни и информация; антидискриминационни практики; недопускане и ранно сигнализиране на опасност от различни форми на злоупотреба; действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир; действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя; начини, по които се изразява загриженост относно предоставянето на услугата, включително и обсъждането на лоши практики.
- Здравословни и безопасни условия на труд; действия и поведение при предоставяне на услуги оценка на рисковете, включително на опасностите в дома на потребителя; оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи; основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване и прием на лекарства; действия и поведение при случаи на различни видове тормоз; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя; правила за водене на документация относно инциденти, случили се с потребители или асистенти и др.
Обучението ще позволи на 15 човека да упражняват професията и след приключване на проекта и ще осигури устойчивост на постигнатите резултати.
3.Провеждане на интервю с потенциални потребители на услугата „Социален асистент”. Изготвяне на въпросник за интервю с потенциалните потребителите, с оглед избор на потребителите на услугата;
Провеждане на интервю с широк кръг потенциални потребители при спазване на принципите за равнопоставеност между половете, без ограничение по отношение на етнос и религия, по предварително определените критерии.
4. Информациона кампания Публикуване на информация за проекта и конкретно за услугата „Социален асистент” в сайта на Община Тунджа /общо описание на проекта, информация за процеса на предоставяне на услугата; описание на правата и задълженията на социалния асистент; размер на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и за обратна връзка и др./;
Отпечатване на информационна брошура, включваща - целите на проекта и подробна информация за предлаганата услуга – формат А5, обем-20стр., тираж – 1000 бр., корици – гланц.
Периодични публикации в местни печатни издания – информация относно изпълнението на проекта, възникнали проблеми и приложени методи за отстраняването им и др.– 6 броя;
Периодични съобщения в местни електронни издания за изпълнението на проекта – публикации, интервюта, репортажи и др., свързани с изпълнението на проектните дейности - 10 броя;
Пресконференция при стартиране на проекта с представители на администрацията в сферата на социалните услуги, екипа по проекта и представители на гражданското общество – формат – 1/2 ден; участници – 40 човека; кетъринг; на присъстващите ще бъдат раздадени по 1 тефтер и 1 химикал с логото на програмата;
Заключителна пресконференция за популяризиране на постигнатите резултати - формат – 1/2 ден; 60 участника, в т.ч представители на целевата група; на присъстващите ще бъдат раздадени по 1 тефтер и 1 химикал с логото на програмата;
5. Предоставяне на услугата „Социален асистент” В рамките на дейността на 30 лица потребители на услугата «Социален асистент», на основание сключени договори ще бъдат предоставени следние услуги:
1. Оценка на потребностите на всеки един потребител и разработване на индивдуалени планове за предоставяне на поисканите услуги в които ше се конкретизира вида на услугата - краткосрочна, дългосрочна или предоставяна в кризисна ситуация;
2. Предоставяне на услуги сварзани с:
Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.);
Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.);
Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.).
6. Мониторинг на изпълнение на услугата „Социален асистент”. На основание разработената от екипа по проекта и привлечени за целта външни експерти, методика за осигуряване на качество, включваща ясни индикатори и правила, в рамките периода на предоставяне на услугата ще бъде извършван текущ контрол чрез:
• редовни посещения на всички потребители (веднъж месечно) за мониториране на дейността на социалните асстенти;
• проверка и преглед на създадената документация;
• Разглеждане на направени от страна на потребителите и техните законни представители или роднини предложения за подобряване на социалната услуга;
• Провеждане на проучване чрез формуляри за обратна връзка за установявяне степента на удовлетвореност на потребителите от предлаганата услуга, обобщаване получените резултати и предприемане на коригиращи действия.
|