Дейности:
|
Дейност1. Организация дейността на екипа и разпределение на отговорностите. Организацията по екипната дейност ще се осъществява на работни срещи, които ще се провеждат в офиса на СМИТ „Просто приятели”. На тях ще присъстват екипът на проекта и представители на партнъора. Всички присъстващи ще бъдат запознати с целите и дейностите по проекта на всеки един етап. Срещите ще служат за организация на работния екип и текущо разпределяне на задачите и отговорностите помежду им. Така ще се създадат професионални отношения, по-добро стиковане и координиране на работата на членовете на екипа за постигане на оптимални резултати, което ще е гарантирано условие за успешната реализация на проекта. Дейност 2. Провеждане на информационна кампания. Информиране на обществеността относно стартирането на проекта ще се извърши чрез: в началото и в края на проекта ще се организират презентации и пресконференции в единия случай за представяне на целите и дейностите на проекта, а във втория - за представяне на постигнатите резултати; изготвяне, отпечатване и разпространение на рекламни материали - плакати, дипляни, листовки с информация за предоставяните услуги, целите и дейностите на проекта. Чрез тях потребители ще разполагат с пълна информация за видовете услуги и начините за предоставянето им. Периодично интервюиране на потребителите и излъчване на мненията им по местния радиовъзел. Изработка и поставяне на 2 табели за визуализация. Информация за проекта ще бъде изнесена на сайта на Община Тополовград. Дейност 3. Оценка и подбор на потребители на територията на община Тополовград чрез индентифициране на специфичните им способности. Потребителите ще се подбират според заявените желания и потребности на лица с различни увреждания и самотно живеещи възрастни хора, които по различни причини от здравословен характер са поставени в изолация и не са в състояние сами да организират ежеднивието си. Подборът ще се извършва след изготвяне на индентификационни карти на кандидат - потребителите според заявените им желания и след индитифициране на специфичните им потребности. С одобрените потребители се сключват договори за ползване на социалната услуга. Дейност 4. Подбор, оценяване и назначаване на „Домашни помощници” и „Социални асистенти”. Подборът и назначаването на социалните асистенти и домашните помощници от доставчика ще се извършва съгласно правила и процедури, насочени към подбор на подходящи лица, които ще защитават здравето, сигурноста и благополучието на потребителите на услугата. Процедурата ще се извършва от комисия по предварително разработени критерии, съгласно изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще включва първичен подбор по документи и интервю с кандидатите. В комисията освен членове на екипа ще бъде включен представител на партньора и представител на неангажирана с проекта НПО. С одобрените кандидати ще се сключат договори. Дейност 5. Обучения на домашните помошници и социалните асистенти. В първия месец от стартирането на проекта ще се организира въвеждащо 5 дневно обучение за подпомагане изпълнението на професионалните отговорности на наетите социални асистенти и домашни помощници. Предвиждат се и 2 поддържащи обучения в рамките на 1 ден през 6 и 9 месец. Обучението ще подпомогне обучаваните да развият умения за предоставяне на услугите, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство.
Запознаване с конфиденциалността на информацията, получена от потребителите
Дейност 6 Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” Услугата „Домашен помошник” се предоставя в домашни условия и е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално – битови дейности.
Услугата „Социален асистент” също се предоставя в домашни условия и представлява комплекс от социални, административни, образователни и битови услуги, както и услуги в подкрепа на здравето, с което се създават условия за подобряване на качеството на живот на лица с увреждания, самотно живеещи и възрастни хора.
Целите на предоставяните услуги са:
-Гарантиране на равноправно положение на хората с увреждания и възрастните хора, преодоляване на социалната им изолация чрез подкрепа на тяхната самостоятелност и социално включване в живота на общността;
-Създаване на възможности за достъп до обучение и заетост на хората с увреждания;
-Осигуряване на условия за достоен живот на хората с увреждания и възрастните хора чрез подкрепа на тяхната самостоятелност при изпълнение на ежедневните битови дейности.
Дейностите и при двете социални услуги, предоставяни по проекта „Възможност за промяна чрез предоставяне на услугите „Домашен помощник” и „Социален асистент.” са насочени към социална защита на потребителите и ограничаване на риска от зависимост от институционални грижи. Услугите ще се предоставят в съответствие с принципите на зачитане на личното пространство и достойнство, подкрепа на самостоятелността и независимостта, съобразяване с индивидуалните потребности на потребителя и гарантиране на поверителността на личните данни. Гореописаните услуги ще се предоставят на територията на гр. Тополовград и селата - Синапово, Срем, Устрем, Радовец, Мрамор, Орешник, Хлябово и Княжево, където по данни от ДСП-община Тополовград, живеят голям процент хора с увреждания, и по данни, от кметовете на кметства, и не малък брой самотно живеещи възрастни хора. В седем от селата услугата ще се предоставя от по един социален асистент или домашен помощник. В с. Устрем, където живеят повече от 50 души с увреждания, услугата ще се предлага от 2 лица. Останалите 11 социални асистенти и домашни помощници ще предоставят услугата на територията на гр. Тополовград, където само хората с увреждания са 246 души. За предоставяне на социалната услуга по селата по възможност ще се наемат хора от съответното населено место. Предвижда се, всяко от наетите лица за социален асистент или домашен помощник, да обслужва по трима потребители в рамките на 8 – часов работен ден или по двама потребители при 4-ри часов работен ден. Като при 8-часов работен ден ще се отделя по 2,5 часа за всеки потребител, като се предвижда 30 мин. за предвижване от един потребител до друг. Имайки предвид, общата площ на населените места и малките разстояния, които ще трябва да преодоляват социалните работници, залагаме средно по 15 мин. за предвижване от един потребител до друг. При 4 часов работен ден за обгрижване на потребителите ще се отделят по 1 час и 50/55 мин., като се предвижда и време за предвижване от потребител до потребител между 10 – 20 минути. Предоставяне на социалните услуги „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще се осъществява в рамките на 11 месеца от общо 20 лица, предоставящи социалните услуги, обгрижващи около 60 потребители на територията на община Тополовград, в това число 27 потребители от селата и 33 от гр. Тополовград.
Дейност 7. Супервизия на екипа За целия екип се предвижда супервизия, която ще предложи на социалния работник място за привилегировано слушане. Сам или в малка група той ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност за преживяна проблематика или ситуация. Дейност 8. Провеждане на ежемесечен мониторинг на предоставената социална услуга. Организиране на регулярни работни срещи на екипа на проекта за отчитане на свършеното и обсъждане на предстоящи дейности. Регламентирани правила за вътрешен ред. Създадена ясна процедура за разглеждане на жалбите. Дейностите, които извършват социалните асистенти и домашните помощници ще се мониторират и оценяват от доставчика на услуги, чрез ежемесечни посещения на потребителите. Изготвяне на ежемесечни отчети за мониторинга.
|