Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0165-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0044
Наименование: Грижа в семейна среда на хора с увреждания и самотно живеещи хора от община Твърдица, чрез предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен асистент
Бенефициент: Сдружение с нестопанска цел "Сперанца"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 26.06.2009
Дата на приключване: 01.11.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Сливен
                    Твърдица
Описание
Описание на проекта: Подобряване качеството на живот на 40 хора с увреждания и самотноживеещи хора на територията на община Твърдица чрез създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване. Подкрепа на възрастните хора и лицата с увреждания да се чувстват самостоятелни в обичайна домашна среда. Усъвършенстване и подобряване на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на територията на общината. Създаване на нови работни места в сектора на социалните услуги и повишаване на професионалните умения и мотивация на социалните асистенти и домашните помощници чрез въвеждащи и надграждащи обучения.
Дейности: 1. Сформиране на екип за реализация на проекта организация на дейностите по проекта, организиране и провеждане на обучения, провеждане на ежемесечни работни срещи относно хода на изпълнение на проекта, изготвяне на финансови и технически отчети, популяризиране на проекта.
2. Провеждане на встъпителна среща за популяризиране на дейностите по проекта и изработване на информационна брошура с цел представяне на проекта и дейностите “Социален асистент” и “Домашен помощник На встъпителната среща ще бъдат поканени и журналисти от местни и регионални медий. Съобразено с «Методиката за предоставяне на услугата «Социален асистент»» се планира създаване на 1500 броя брошури, формат А3 двойно сгъната, пълноцветен печат 4+4, която съдържа информация за СНЦ “Сперанца”, информация за целия процес на предоставяне на услугите Социален асистент и Домашен помощник, описание на правата и задълженията на социалния асистент, домашния помощник и на потребителя, размер на потребителска такса и др. Ще се изготви дизайна, редактира и аранжира текстa в брошурата. Координаторът и социалният работник ще предоставят необходимият текст за съставянето на информационната брошура.
3. Подбор на потребители на услугата социален асистент и домашен помощник Чрез Дирекция “СП” гр. Твърдица ще се подберат минимум 40 човека, които имат нужда от социален асистент или домашен помощник – самотно живеещи хора или хора с увреждания.
4. Подбор на социални асистенти и домашни помощници Ще се подберат 10 броя социални асистенти и 10 броя домашни помощници от община Твърдица. Ще се даде възможност за кандидатстване за длъжностите “Социален асистент” и «Домашен помощник» на безработни лица, медицински работници или студенти. Кандидатите ще бъдат интервюирани за работа от екипа по проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите за работа. След подбора на кандидатите ще се сключат трудови договори с тях.
5. Провеждане на обучения на социалните асистенти и домашни помощници Планира се провеждане на 3 обучителни семинара по 2 дни по отделно за социални асистенти и домашни помощници. Обученията за социален асистент ще включват следните теми: 1-во обучение: Представяне на програмата "Социален асистент". Представяне на други подобни програми. Структура на социалната система в България. Институции и правна уредба. Определение и видове социални услуги.. Целеви групи. Общи принципи. Длъжностна характеристика на "Социален асистент". Изисквания. Права и задължения. Работа в екип. 2 – ро обучение: Целеви групи. Специфика на работа с потребностите. Групова дискусия за проблеми и потребности. Работа в групи. Какви са добрите комуникативни умения. Изразяване на негативни чувства по позитивен начин. Даване на позитивна обратна връзка. Как да отправим изискване към клиента? Умение за активно слушане. 3 – то обучение: Решаване на проблеми и конфликтни ситуации. Подход за решаване на проблемите. Определение "проблем". Възможни и очаквани проблеми. Справяне с конфликтна ситуация. Теория за конфликта. Избягване на проблема и конфликта в работата на социалния асистент. Що е посредничество? Ситуации, при които се изисква посредничество. Принципи. Ролева игра. Дискусия. Обученията за домашен помощник ще включат следните теми: 1-во обучение: общи познания и умения за домашните грижи; основни задължения, стандарти за работа и методика за предоставяне на услугата Домашен помощник, здравословни и безопасни условия на труд, процедури за осигуряване на качество на услугата 2 – ро обучение: оценка на рисковете, избор на подходящо облекло и обувки, оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи; оказване на помощ при приемането на лекарства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна, правила за водене на документация относно инциденти и др. 3 – то обучение: поверителност на личните данни и информация, антидискриминационни практики, действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир, боравене с пари и имущество на потребителя и др. В края на обучението ще се издадат удостоверения за професионална компетентност на 20-те обучени Социални асистенти и Домашни помощници. В обученията ще вземе участие и Консултант по «Социални дейности», който има дългогодишен опит в Швеция в областта на социалните дейности. Консултантът ще представи социалната политика в Швеция и добри практики от своя опит в социланата сфера.
6. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители и разработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата социален асистент и домашен помощник на всеки потребител Оценката ще се извърши от професионалист с участието на потенциални потребители на услугите “Социален асистент” и «Домашен помощник». Услугата включва преглед и характеристика на: • общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител • способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; • социалната му активност и интереси; • взаимоотношенията със семейството му; • други социални контакти; • битовите му условия на живот; • изискванията за медикаментозно лечение и диети; • допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; • безопасност и рискове Индивидуалният график се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. Графикът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания.
7. Сключване на договор между доставчик и потребител и предоставяне на услугите “Социален асистент» и «Домашен помощник» Договорът се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата и се издава в два еднообразни екземпляра - по един за потребителя и за доставчика. След сключване на договора стартира предоставяне на услугите «Социален асистент» и «Домашен помощник» от новонаетите за това лица.
8. Провеждане на поддържащо обучение на социалните асистенти и домашни помощници, работещи по проекта Планира се три пъти по два дни обучение по отделно за социалните асистенти и домашните помощници.. Обученията ще се проведат чрез работа по групи и решаване на различни казуси, свързани с ежедневието на социалния асистент и домашния помощник. Темите на обучението на социалните асистенти са: • Работа със семейството. Ситуации на тежка загуба. Работа с трудни клиенти. Дефиниция на "труден клиент". Първа помощ. Видове и методи. Общи принципи на представяне пред клиента. Ролева игра. Лично представяне пред клиента. Документация; Отношения с организацията - работодател; Решаване на казуси.Дискусия. Темите за обучението на домашните помощници са: • Правила и изисквания за работа на домашния помощник. Комуникация с проблемни потребители. Добри и лоши примери за работа. • Работа по групи за решаване на предварително зададени казуси. Дискусия. Консултантът «Социални дейности» ще представи разрешението на някои основни казуси от своята практика в Швеция.
9. Актуализиране на индивидуалните планове След шест месечна работа на социалните асистенти и домашните помощници, съгласно “Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент” се планира извършване на актуализация на индивидуалните планове на потребителите. Целта на актуализацията е да се отразят настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана
10. Организиране на обща среща на потребителите на услугите “Социален асистент” и Домашен помощник” и техните близки с екипа по проекта. Планира се организиране на съвместна среща на потребители и техните близки с членовете на екипа по проекта и назначените социални асистенти и домашни помощници. Идеята на събирането е да се осъществи обратна връзка за предлаганите социални услуги. Да се вземе мнението на потребителите и техните близки, да се обсъдят начини за подобряване на услугата.
11. Избор на подизпълнител за разработване на интернет сайт на СНЦ “Сперанца” и проект “ Грижа в семейна среда на хора с увреждания и самотно живеещи хора от община Твърдица, чрез предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен асистент Интернет сайтът ще съдържа подробна информация за възможностите за ползване на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”, кратко представяне на проекта и дейността на СНЦ “Сперанца”. Ще бъде избран подизпълнител, който да изготви дизайна, да форматира и аранжира текстa в сайта. Координаторът, социалният работник и Консултант “Социални дейности” ще предоставят необходимият текст за съставянето на интернет сайта.
12. Изработване на практически наръчник и Сборник с казуси Планира се наръчникът да бъде в обем до 20 страници, формат А5, издадена в 500 броя екземпляра, пълноцветен печат 4+4. Партньора ще изготви дизайна, редактира и аранжира текстa в практическия наръчник. Координаторите и социалният работник ще предоставят необходимият текст за съставянето на наръчника. Консултантът по «Социални дейности» ще вземе участие при подбора на необходимия текст за наръчника. Планира се Сборника с казуси да бъде в обем до 20 страници, формат А5, издадена в 300 екземпляра, пълноцветен печат 4+4. Консултантът по «Социални дейности» ще вземе участие при подбора на текста за сборника. Ще се опише и опита от предоставяне на социалните услуги при реализация на проекта.
13. Провеждане на заключителна информационна среща по проекта Планира се организиране на заключителна информационна среща, на която да се поканят представители на община Твърдица, ключови партньори, представители на Дирекция “СП” гр. Твърдица, потребители на социални услуги и др. заинтересовани лица. На срещата ще се представят резултатите от реализирането на проекта и ще се дискутират потенциални източници на финансиране с цел създаване на устойчивост на настоящия проект.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 89 867 BGN
Общ бюджет: 96 682 BGN
БФП: 88 145 BGN
Общо изплатени средства: 88 142 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 88 145 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 17 973 BGN
2010 53 637 BGN
2011 16 531 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
88 142 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 74 924 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 15 277 BGN
2010 45 592 BGN
2011 14 052 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
74 921 BGN
В т.ч. Национално финансиране 13 222 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 2 696 BGN
2010 8 046 BGN
2011 2 480 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
13 221 BGN
Финансиране от бенефициента 8 704 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз