Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0050-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0016
Наименование: Предоставяне на социалната услуга в общността “Социален асистент”
Бенефициент: Община Хасково
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 25.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Хасково
                    Хасково
Описание
Описание на проекта: Преодоляване на социалната изолация на хората с увреждания и самотноживеещи хора, чрез подкрепа на тяхната самостоятелност и независимост, гарантиране на равноправното положение и повишаване на качеството им на живот в семейна среда. Удовлетворяване на индивидуалните потребности и предпочитания на потребителите, чрез предоставяне на социалната услуга в семейна среда при зачитане на личното пространство и достойнство и съобразяване с индивидуалните потребности, насърчаване на потребителите при вземането на решения, отнасящи се до начина им на живот и насърчаване на самостоятелността им, Предотвратяване настаняването в специализирани институции и реинтегриране на лица, които са ги напуснали. Създаване на професионален екип от квалифицирани социални асистенти за извършване на социални услуги. Създаване на нови работни места в сектора на социалните услуги и повишаване на мотивацията им чрез надграждащи обучения
Дейности: Дейност 1. Сформиране на екип и управление на проекта. Екипът по проекта ще се състои от: • Ръководител проект; • Координатор; • Счетоводител; • Социален консултант; Екипът по проекта ще бъде отговорен за цялостната организация и управление на дейностите по проекта, изготвянето на необходимата документация, спазването на графика на изпълнение, изготвянето на отчетите и предоставянето на необходимата информация при посещения за мониторинг. Още в самото начало екипът ще възприеме вътрешни правила за комуникация, инструменти за индивидуално и екипно оперативно планиране, вътрешен мониторинг и следене на качеството на изпълнение. Екипът ще разработи и правила за информиране представители на общината – кмета и оторизирани негови представители.
Дейност 2. Дейности за осигуряване на публичност. Медийният план има основната идея да даде подробна информация за социалната услуга, реда и начина за предоставянето й, потенциалните потребители, размер на таксите, условията към кандидатите за социални асистенти, адрес, телефон за контакт и друга информация по преценка. Той ще запознае цялата общественост с целите и дейностите на социалната услуга, начина на финансиране, дейностите и резултатите на проекта.
Дейност 3. Дейности по оборудване на офис-приемна и документация за социалната услуга. Офис-приемната се намира в сграда общинска собственост в центъра на града. За добрата организация по изпълнение на проекта е необходимо закупуване на е 1 компютър с монитор, 1 мултифункционално устройство, 1 бюро и 4 стола. Цялата документация по реализиране на проекта ще се обработва в офис-приемната. Предвижда се да се разработят правила, процедури и инструкции, които да регламентират ефективното управление на услугата и качествено извършване на конкретните дейности. Всички форми се разработват и утвърждават от ръководителя на проекта, съгласно нормативните документи и се предоставят на координатора и социалните асистенти.
Дейност 4. Подбор и оценка на кандидат-потребители за социалната услуга. Определянето на потребителите от постъпилите заявления на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора ще се извършва по реда на постъпилите заявления. Заявления ще се приемат през целия период на действие на проекта, разглеждането ще се извършва всеки месец или периодично взависимост от постъпилите заявления. Ще се създаде резервен списък от чакащи за услугата «Социален асистент».
Дейност 5. Разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалната услуга. Индивидуалните планове се изготвят на базата на получения доклад от съответната дирекция «Социално подпомагане» с индивидуалната оценка на потребностите на потенциалния потребител. Планът включва : цел на социалната услуга; специфични потребности; договорени услуги; честота на предоставяните услуги; име и телефон на социалния асистент; специфични обстоятелства. Отчитат се оценките на риска за здравето и безопасността на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в два екземляра и се подписва от потребителя /законен представител/ и доставчика. Индивидуални планове се изработват през целия период при поява на нови потребители, актуализация на 6 месеца или по-рано, ако са настъпили изменения в обстоятелствата, които се съгласува с потребителя, негов близък, роднина или законен представител. Подписват се от доставчика и потребителя.
Дейност 6. Изработване на индивидуални месечни планове-графици на конкретните дейности. Дневник на потребителя. В месечните план-графици се отразяват конкретните дейности, които ще се извършват през месеца /честотата, дата, часове и място на извършваните услуги, име и телефон на социалния асистент/. Отбелязват се и някои специфични изисквания на потребителя, които не са записани в индивидуалния план. Месечният график се разработва най-късно до 30 или 31 число на предходния месец и започва да се изпълнява от 1-во число на следващия месец. Графикът се изработва от консултанта в два екземпляра и се подписва от координатора и социалния асистент.
Дейност 7. Сключване на договори между доставчика и потребителите. В договора са регламентирани правата и задълженията на доставчика и потребителя на услугата. Конкретните изисквания по съставяне на договора са отразени в Методиката за предоставяне на услугата «Социалне асистент» - 2.3. Ще бъде разработен проект на договор, който ще се подготвя за всеки индивидуален потребител. Договорът се съставя в два екземпляра и се подписва от доставчика, потребителя и социалния асистент.
Дейност 8. Подбор и назначаване на социални асистенти. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство за осигуряване защита на потребителя. Със заповед на доставчика се съставя комисия, която провежда интервюта с кандидатите за социални асистенти за установяване на мотивацията за работа, нагласата за работа с хора с увреждания, трудов и професионален опит, физическо и психическо състояние. Наемането на социалните асистенти се извършва в съответствие с правото на потребителя на личен избор, ако предложеният кандидат отговаря на условията. Одобрените от комисията кандидати се предлагат за назначаване. Кандидатите за социални асистенти може да бъдат безработни, учащи се, пенсионери в добро физическо и психическо състояние. Назначаването на социалния асистент е със сключването на договор, който се съставя съгласно изискванията на Кодекса на труда. Изготвя се в два екземпляра и се подписва от доставчика, социалния асистент и счетоводителя. Договорите могат да бъдат сключени за пълен работен ден или почасово в зависимост от договореностите, което е съгласувано между доставчика, потребителя и социалния асистент. Социалният асистент получава длъжностна характеристика, която е неразделна част от договора, в която са описани неговите задължения, отговорности и подчиненост. Социалният асистент подписва декларация за спазване на поверителност на личните данни и информация за потребителя. Социалният асистент се запознава с всички правила, разработени от доставчика за регламентиране на дейността. Провежда се инструктаж за безопасни условия на работа.
Дейност 9. Обучение на социалните асистенти. Консултации. През периода на реализация се предвижда едно въвеждащи обучение и две поддържащи. Въвеждащото обучение ще се проведе със социалните асистенти в рамките на три дни. Поддържащите обучения ще се проведат в рамките на по два дни. Обучението ще се извърши лицензирана организация за професионално обучение на социални асистенти. Основните теми, които ще бъдат включени в обучението са в съответствие с Методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”, утвърдена от изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане.
Дейност 10. Организация и извършване на основни дейности от социалните асистенти /социални услуги, административни услуги, битови услуги, услуги в подкрепа на здравето на потребителя/. Стартирането на конкретните дейности се предвижда да започне от началото на третия месец. Конкретните дейности, които ще извършват социалните асистенти са договорени и разписани в индивидуалния план и в месечния план-график. При специфични обстоятелства е възможно включването и на допълнителни дейности, които не са договорени.
Дейност 11. Организация и водене на задължителната документация. Документите се създават и съхраняват в срокове, определени от българското законодателство. Всички документи се създават, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Цялата задължителна документация е описана подробно в методиката за предоставяне на услугата в общността “Социален асистент” – 3.6.
Дейност 12. Организиране и извършване на периодични проверки на социалните асистенти, оценка на качеството на усугата и отчети за дейността за повишаване ефективността на работата. Доставчикът наблюдава непрекъснато дейността на социалните асистенти. Извършват се периодични проверки, които се документират. Ежемесечно се представят отчетни доклади с оценки по извършваните дейности. Контролът на дейностите обхваща : трудовата дисциплина на социалните асистенти; спазването на графиците; спазването на изискванията в длъжностната характеристика на социалните асистенти; редовното водене на дневника на потребителя; проведени консултации и поддържащо обучение на социалните асистенти; постъпили жалби, похвали и др.; редовното заплащане на таксите; отчитане на заложените индикатори. Ежемесечно се представят отчетни доклади с резултатите от извършените проверки, оценка за качеството, проблеми, трудности и мерки. С отчетния доклад се представят всички събрани и обработени справки и форми. В края на всеки месец се представя присъствена ведомост за социалните асистенти. Координаторът изработва месечни доклади за цялостната дейност по предоставяне на услугата с оценка, проблеми, трудности и мерки.
Дейност 13. Организиране, водене и съхранение на цялата финансова документация. Счетоводителят организира и извършва цялата дейност по финансовите операции. Документацията се съхранява при счетоводителя по време на реализацията на проекта, а след приключването му в законоопределения срок.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 95 427 BGN
Общ бюджет: 89 029 BGN
БФП: 88 236 BGN
Общо изплатени средства: 81 208 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 88 236 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 19 085 BGN
2010 62 123 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
81 208 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 75 001 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 16 222 BGN
2010 52 805 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
69 027 BGN
В т.ч. Национално финансиране 13 235 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 2 863 BGN
2010 9 319 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
12 181 BGN
Финансиране от бенефициента 860 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз