Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.04-0083-C0001
Номер на проект: BG051PО001/5.2/D02/0006
Наименование: Предоставяне на услугата “Домашен помощник” – Община Бяла
Бенефициент: Териториална организация на научно-техническите съюзи - Русе - Дом на науката и техникана
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 25.03.2009
Начална дата: 24.06.2009
Дата на приключване: 01.10.2010
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Русе
Описание
Описание на проекта: Предоставяне на социални услуги, еквивалентни на потребностите на целевите групи; Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и самотно живеещи хора като се създадат условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване и намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи чрез предоставяне на услугата „домашен помощник” . Разширяване на обхвата на социалните услуги в общината в отговор на увеличеното им търсене. създаване на нови работни места в сектора на социалните услуги. Повишаване на професионалните умения на домашните помощници чрез въвеждащи и надграждащи обучения и мотивация
Дейности: 1. Организационни дейности - работна среща на екипа на Проекта, която се налага от различните местоположения на офисите на двете организации. На нея ще се уточнят:  разпределението на организационните дейности в началото на работата по Проекта;  системата за наблюдение и вътрешна оценка на изпълнението на Проекта – кой ще я извършва, какво ще се наблюдава, кога ще се извършва;  процедурите и начините за работа от разстояние между двете организации. - закупуване на планираната техника - копир/принтер/скенер и мобилен компютър – свързано с големия брой документи, които ще се подготвят и обработват по време на Проекта и с цел лесна комуникация и преносимост на информация между офисите на двете организации - закупуване на оборудване и канцеларски материали. - подготовка на работните места - инсталиране на приложен софтуер, антивирусни програми, създаване на електронни варианти на документи, справки и отчети.
2. Информационна кампания Дейността е насочена към представителите на двете целеви групи – потребители на услугата и домашни помощници и към членовете на техните семейства. Ще бъде поднесена информация за възможностите и условията за участие на потенциалните потребители по настоящия Проект и източниците на финансиране на предлаганите услуги. Водещата организация ще подготви информацията, която ще бъде разпространена по време на информационната кампания. Ще организира отпечатването на информационна брошура, която ще съдържа информация за организацията-доставчик, информация за начина за кандидатстване и процеса на предоставяне на услугата, описание на правата и задълженията на домашния помощник и на потребителя, размер на потребителската такса, описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка. Ще бъде изготвена Интернет страница за Проекта. Организацията партньор ще публикува подготвените от водещата организация съобщения по местния радиовъзел и регионални медии. Организацията партньор ще проведе в населените места информационни дни за представяне на Проекта и възможностите за включване на потребителите. Ще разпространи брошурата сред кметовете и кметските наместници, сред членове на клубовете на пенсионерите и инвалидите, сред ръководствата на земеделските кооперации и земеделските производители, наемащи земя - места, които посещава целевата група на Проекта. Ще бъдат монтирани информационните табели за Проекта. При организацията партньор ще се подават заявленията на желаещите да ползват услугите по Проекта и заявленията на лицата, желаещи да бъдат назначени като “Домашен помощник”.
3. Набиране на потребители, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите на кандидатите за потребители. Класиране. Кандидат-потребителите на социалната услуга подават заявление по образец, подкрепена със съпътстващи документи в офиса на партньора по Проекта. Водещата организация изготвя искане до Дирекция „Социално подпомагане” за извършване на оценка на потребностите на всички лица, подали заявления за ползване на услугите. Оценката на потребностите ще се извърши от социален работник от в Дирекция “Социално подпомагане” гр. Бяла. С цел равно третиране на желаещите да ползват услугите по Проекта оценката се извършва класиране съгласно “Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” по схема за безвъздмездна финансова помощ BG051POO1/07/5.2-01”.
4. Подбор на потребителите На базата на получения списък с класираните кандидат-потребители се извършва подбора на потребителите на услуги, които ще бъдат включени в Проекта. Ще се вземат предвид препоръките на служителите от дирекция „Социално подпомагане”.
5. Подбор на домашните помощници Дейността по стартиране на процедурата започва с публикуване на обява за набиране на кандидати в местен вестник, като обявата се повтаря след няколко дни, с цел набиране на повече кандидатури. Кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Следва класиране и определяне на най-подходящите лица. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на пълен работен ден от лица, търсещи работа и/или под формата на почасови услуги от работещи, учещи или пенсионирани лица. При липса на домашни помощници в съответното населено място се предвижда някои от тях да пътуват от съседни населени места до домовете на потребителите за предоставяне на услугата.
6. Сключване на договори с потребителите. Разяснителна дейност по договора Разяснителна дейност сред потребителите за изясняване правата и отговорностите на страните. Сключване на договорите. Тристранният договор се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата и се издава в три еднообразни екземпляра - по един за потребителя, за доставчика и за домашният помощник. Подписването на договорите е предпоставка за стартиране на дейността по разработване на индивидуалните планове.
7. Изработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите на всеки потребител Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Индивидуалният план се изготвя на база анкета, анализ и оценка на индивидуалните потребностите от социални услуги. Индивидуалният план формулира целта на предоставянето на услугата и съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените индивидуални потребности на потребителя. Планът се актуализира веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана. Планът се изготвя два еднообразни формуляра, които се подписват от него или от негов законен представител и доставчика. Ще бъдат разработени правила за достъп до социалните услуги, в които ще бъдат описани критериите за определяне на броя часове за услугите, предоставяни по Проекта.
8. Обучение на домашните помощници Ще се извърши въвеждащо и поддържащо обучение на домашните помощници и тримата социални работници от водещата организация, която е обучаваща организация с лиценз от НАПОО. Обучението ще се извърши при спазване изискванията на Методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”.
9. Сключване на договори с домашните помощници Сключването на договори с домашните помощници ще регламентира взаимоотношенията с тях съобразно действащото българско трудово и антидискриминационно законодателство. По този начин отношенията работодател – наето лице ще са ясни и установени, удовлетворяващи и двете страни. Одобрените кандидати задължително представят медицинско свидетелство за работа и свидетелство за съдимост. Ще бъдат назначавани само кандидати, които се намират в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Новоназначените домашни помощници ще подпишат трудов или граждански договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, ще бъдат запознати се с длъжностна си характеристика, която е неотменна част от договора, ще получат копие от Правилника за вътрешния ред и ще подпишат декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, касаеща потребителите. Като продължение на договорите се разработва индивидуалният работен план на помощника, конкретизиращ задълженията му, който е част от трудовото му досие.
10. Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Дейността включва предоставянето на социалната услуга „Домашен помощник” в продължение на 10 месеца. Ще се осъществява съгласно утвърдената Методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”. При предоставянето на социалната услуга ще бъдат включени 3 социални работници на плаващ 4 часов работен ден, които ще оказват подкрепа на домашните помощници, потребителите и техните семейства.. Те ще помагат при изготвяне на индивидуалните планове на потребителите, ще следят за спазване на сходство в характерите на потребители и домашни помощници, ще мерят кръвно налягане и кръвна захар на нуждаещите се потребители, ще извършват месечни проверки и ще следят за спазване на графика при предоставяне на услугата. Ще организират събития с цел осмисляне на свободното време на потребителите.
11. Мониторинг и отчетност Мониторинг на услугата, оценка на дейността на ДП, изготвяне на отчети, , отчитане на индикаторите и резултати, планиране на стъпки в резултат на наблюдението и оценката.
Партньори
Партньори:
Мирели ЕООД - гр. Бяла
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 110 414 BGN
Общ бюджет: 108 384 BGN
БФП: 103 051 BGN
Общо изплатени средства: 99 002 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 103 051 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 22 082 BGN
2010 66 249 BGN
2011 10 671 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
99 002 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 87 594 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 18 770 BGN
2010 56 312 BGN
2011 9 070 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
84 152 BGN
В т.ч. Национално финансиране 15 458 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 3 312 BGN
2010 9 937 BGN
2011 1 601 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
14 850 BGN
Финансиране от бенефициента 5 712 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Увеличен брой лица, обслужвани в семейна среда
Индикатор 2 Брой лица, започнали работа след осигуряване на грижа в семейна среда за техни деца и близки


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз