| Дейности: | Дейност 1.  Информационна кампания . Представяне на проекта пред обществеността. 1.	В рамките на проекта ще се реализират 2 пресконференции: встъпителна и заключителна. 
Проектът ще бъде представен пред медиите и обществеността  на пресконференциите  с участието на кмета на общината, екипа, представители на социалните институции,  здравеопазването и местните читалища. Присъстващите ще бъдат  запознати с  целите, задачите, дейностите и  резултатите  от реализацията на проекта. 
Участници: в  двете пресконференции ще вземат участие по 15 души- кмета и 3-ма представители на общината; 2-ма представители на партньорите; 6 репортери; 3 представители на социални институции; 
2.	Ще бъдат изработени и монтирани 3 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м.  с името на проекта при спазени изисквания  за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в помещенията и сградите, където ще бъдат разположени местните офиси на проекта.
3.	Ще бъде издадена дипляна, формат А4 пълно цветен печат, 500 бр.  за по-широко информиране на обществеността и потребителите за услугата и параметрите на предоставянето й. Дипляната ще бъде разпространена чрез социалните служби, читалищата, лечебните заведения  от служителите  на водещата организация и партньора по проекта. Тя ще бъде предложена на регионалните медии  за представяне на проекта и социалните услуги. Ще бъде раздадена  на всички ползватели на услугата в рамките на проекта. Дейност 2: Разработване и прилагане  на система за вътрешен мониторинг, контрол на качеството на социалните услуги.  Екипът на проекта ще разработи система за вътрешен мониторинг и контрол на дейностите по предоставяне на услугите. Създаване на механизми за постоянно проследяване на качеството на предоставяните услуги и техния ефект чрез ясни индикатори и правила при предоставяне на услугата.
Системата се прилага от ръководителя на проекта и координатора чрез ежемесечни посещения в дома на потребителя на социалната услуга и посещения в отговор на възникнали потребности. Дейността  включва:
•	Оценяване качеството на услугата;
•	Обратна връзка с потребителя на социалната услуга;
•	Обратна връзка със социалните асистенти и домашните помощници;
•	Извършване на консултиране и обучение на работното място по специфични проблеми на конкретния потребител, 
•	Оценка  на рисковете за потребителите, 
•	Консултации по прилагане на индивидуалните  планове за намаляване на риска,
•	Предложения за промени  в индивидуалните планове за социални услуги.
Резултатите от всяка проверка се записват  в специален  формуляр и се обобщават в ежемесечен отчет.
 Дейност 3: Оценка на потребностите  в рамките на целевата група. Подбор на потребители  •	Оценката на потребностите ще се извърши по утвърдена методика от служители на Дирекция „Социално подпомагане”  - на всички заявили желание да ползват услугите. 
•	Подборът на потребители  по проекта ще се извърши от Комисия, която включва представители на екипа на проекта, Общинска дирекция „Социално подпомагане” и сектор „Социални дейности” в Общината, представители на местни НПО /читалища.  
            Подборът ще се извършва на два етапа. Първоначално и последващо-динамично, с оглед на реалните потребности на ползвателите и наличните ресурси /финансови и човешки/  за предоставяне на услугите  в рамките на проекта. При необходимост екипът по проекта  ще извършва актуализация на потребителите като при отпадане, възникнали нови потребности и излишък на ресурси ще се извършва процедура за включване на следващи класирани потребители  и предоговаряне на услугите. 
	Лицата, които желаят да се включат в проекта ще бъдат подбрани съгласно процедура, разработена от доставчика на услугата с участието на екипа по проекта  при спазване на следните основни критерии: 
•	Да са лица, живеещи на територията на гр. Искър  и с. Долни Луковит с различни видове трайни увреждания, чиито ограничения от здравословен характер ги поставят в изолация и/или невъзможност сами да организират социалния си живот.
•	Да са самотно живеещи възрастни хора на територията на гр. Искър  и с. Долни Луковит, които поради различни причини от здравословен характер, не са в състояние сами да организират бита си.
            Предвид очакванията за значително по-голям брой потребители, заявили желание да  ползват  услугата, ще се приложи следната процедура за подбор.
1. Прием на заявления и документи  на потенциални потребители.
2. Изготвяне на социална оценка на потребностите.
3.Селекция по документи, съобразно заложените критерии. Изготвяне на „дълъг списък” на кандидат-потребителите според количествената оценка на медико-социалното им състояние.
4. Избор на потребители, с решение на Комисията по подбора.
5. Сключване на индивидуален договор с всеки от потребителите
 Дейност 4. Изработване на критерии за подбор  и избор на  социални асистенти и домашни помощници  Комисия по подбора, подпомогната методически и организационно от партньора по проекта,   ще  изработи критериите за подбор и ще  подбере лицата, които ще предоставят услугата „социален асистент”и „домашен помощник”.В Комисията  ще участват   3-ма представители на социалните институции в Общината  и 3-ма - на проектния екип. Комисията  при определяне на Критериите   за подбор на социални асистенти и домашни помощници ще  се съобрази с:
•	действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии;
•	особеностите на целевата група;
•	териториалния обхват на проекта.
Основни изисквания  при подбора   на „социален асистент” и „домашен помощник”:
•	Да са търсещи работа, както и желаещи да работят допълнително лица и/или членове на семействата на потребителите, които да бъдат обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. 
•	С предимство при подбора ще се ползват безработни лица и пенсионери, 
•	При равни други условия предимство ще имат посочени от потребителите лица за изпълнители на социални услуги.
  Процедурата за подбор на социални асистенти включва:
1.	Обявяване на работните места.
2.	Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидати за социални асистенти  и домашни помощници.
3.	Предварителен подбор по документи.
4.	Събеседване и оценка за професионална пригодност.
5.	Сключване на договор с кандидата.
 Дейност 5. Обучение на социални асистенти и домашни помощници.  1.	Въвеждащо обучение. Наетите лица ще преминат курс на  въвеждащо обучение за предоставяне на  услугата „социален асистент”и „домашен помощник”. Обучението  ще се проведе в 4 групи. Програмата на обучението  включва 7 специализирани обучителни модула /30 учебни часа/, съобразени с изискванията на утвърдената  Методика за предоставяне на услугата „ социален асистент” 
Изготвя се Програма за обучение; Идентифицират се лекторите; Прави се график на обучението; Изготвя се учебно помагало. В рамките на 5 дни се провежда   обучение в 7 модула, както следва:
•	общи познания за домашните грижи – 4 часа;
•	основни задължения на социалния асистент и домашния помощник- 4 часа; 
•	специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания, за терминално болни -6 часа;
•	методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”-4 часа; 
•	етични стандарти в работата на социалния асистент и домашния помощник – 6 часа; 
•	здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт – 4 часа;
•	процедури за осигуряване на качество на услугата и мониторинг.Работа с документи -4 часа
2.Супервизия. Извършва се като поддържащо обучение от  1  консултант – експерт супервизия. 
•	Ежемесечни  срещи – последващо обучение и консултации по качеството на предлаганите услуги. със социалните асистенти  в 4 групи  по 4 часа месечно.
•	Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване  качеството.
Разработва се месечен  план за супервизия. Ще се води  присъствена форма на участниците.Резултатите от всяка среща-супер визия  ще се описват  във формуляр  на  месечен доклад.
 Дейност 6. Предоставяне на услугата от  социалните асистенти  и домашните помощници Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методология на АСП за предоставяне на услугите .
1. Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата  и потребителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
2. Изработват се  индивидуални графици за предоставяне на услугата  “Социален асистент” и/или ”Домашен помощник”  на всеки потребител.
3. Дейностите на „социалния асистент” се определят от потребностите на конкретния потребител и могат да включват следните основни функции:
•	Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; 
•	Административни услуги ;
•	Медицински услуги ;
•	Осигуряване на достъп до продължаващо обучение;
•	Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на потребителите,  с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие на личностния потенциал; 
•	Посредничество при търсене на работа;
•	Услуга „от и до работно място”; 
•	Подкрепа на работното място, съобразно индивидуалните графици, за лица с ментални увреждания 
4. Дейностите на „домашния помощник” се определят от потребностите на конкретния потребител и могат да включват следните основни функции:
•	Текущо и основно почистване;
•	Поддържане на лична хигиена; 
•	Хранене; 
•	Битови услуги.
 Дейност 7. Клуб „Семейство и приятели”    Възможностите за интеграция на хората с увреждания  в социалния живот на местната общност са силно ограничени, а самите те  са с понижено самочувствие  и дистанцирани от обществения живот. В рамките на дейността мултидисциплинарен екип от 4 експерти – 2 психолози и  2 социални работници, с помощта на  доброволци и социални асистенти ще развият и приложат  индивидуални и групови програми за преодоляване на социалната изолация и интеграция  на потребителите на социални услуги в живота на местната общност.  
Изготвя се Програма за работа на клуба, идентифицират се консултантите и доброволците; прави се ежемесечен план и график за:
Посещения  в дома на потребителя:
•	психологическо консултиране, емоционална подкрепа и  подпомагане  процеса на общуване  със семейството и близкото обкръжение.
•	Провеждане на индивидуални и групови занимания за осмисляне на свободното време, развитие на творческия потенциал на личността  и стимулиране на компенсаторните умения на потребителя.
Дейности  за интегриране в  местната общност
•	занимания в групи по интереси
•	мотивационен тренинг и групова психотерапевтична  работа
•	участие в срещи  с популярни  личности,  беседи и дискусии, образователни и професионални програми и др. според идентифицираните потребности
 Дейност 8. Ден на отворените врати  Услугите „социален асистент” и „домашен помощник” са все още малко известни сред широката общественост, макар и доста търсени. Популяризирането им ще доближи услугите до евентуалните бъдещи потребители. 
В деня на отворените врати  ще бъдат поканени да участват  60 представители на централни и местни институции и организации, които имат отношение към предоставянето на социални услуги в общността - представители на социалните служби в областния център, общинска администрация, представител на АСП, медии,граждани. 
1.	Ръководителят на проекта ще представи резултатите от дейностите  с мултимедийна презентация. 
2.	Представител на партниращата организация ще представи сътрудничеството с институциите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите от проекта. 
3.	Кметът на общината ще представи възможностите  за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени  възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Искър.
4.	Ще се осъществи свободен прием на граждани.
5.	Ще се разпространява  информационната  дипляна.
 Дейност 9. Изготвяне на междинни и заключителни отчети   •	Всички социални асистенти и домашни помощници предоставят ежемесечен отчет за предоставените услуги, съобразно разработените графици на координатора на проекта.
•	Всички консултанти и експерти изготвят ежемесечни отчети за дейността си и ги представят на координатора на проекта.
•	Счетоводителят  на проекта  изготвя ежемесечен и финален финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред Възложителя  
•	Ръководителят на проекта изготвя ежемесечен и финален  отчет  за напредъка на проектните дейности и го предоставя на Възложителя.
 |