| Дейности: | Дейност 1.  Административно управление на проекта Ще бъде сформиран екип за изпълнението на проекта, включващ 6 експерти от различни отдели на общинска админинстрация Кърджали - ръководител, координатор, експерт «Тръжни процедури», експерт «Строителство», технически сътрудник и счетоводител. За работа на екипа ще бъде предоставен оборудван офис и ще бъдат осигурени необходимите условия и средства за реализирането  на проектните дейности и извършване на  контрол и мониторинг.  Ще бъде подготвен подробен работен план-график за изпълнение на дейностите и отговорностите на всеки член на екипа.  Експертите от екипа ще извършват подготовката, мониторинга на изпълнението и отчитането на предвидените дейности по проекта и оценката на постигнатите резултати.  Ежемесечно ръководителят на проекта ще докладва  на ръководството на общината за хода на изпълнение на проекта. В рамките на проекта екипът ще проведе три работни срещи с ръководството на общината, на които ще се обсъдят постигнати резултати и ще се набележат последващите стъпки. 
Сформирането на екип с ясно разпределени отговорност между членовете му и организирането на работата му по подробен план–график  ще гарантира качеството на изпълнение на заложените  дейности и постигането на специфичните цели във времевата рамка на проекта. Дейност 2 Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на строително-ремонтните работи, авторски и строителен надзор, доставка и монтаж на специализирано оборудване за домашния социален патронаж и дневния център „Надежда” и изработван В рамките на три месеца експертът „Тръжни процедури” съвместно с ръководителя на екипа, координатора и експерта „Строителство” ще разработи тръжна документация за обявяване на процедури за избор на изпълнители за строително-ремонтните работи, авторски и строителен надзор,доставка и монтаж на специализирано оборудване за домашен социален патронаж и дневния център «Надежда» и изработването и монтирането на информационни билбордове и табели. Тръжната документация ще бъде съгласувана с финансиращия орган. 
   Съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки ще бъдат проведени пет процедури за избор на изпълнители за : 
•	Извършване на строително-ремонтни работи  на  помещенията на Домашен социален патронаж гр. Кърджали и част от сградата на Дневен център „Надежда” – открита процедура за строителство съгласно НВМОП , с обща стойност на процедурата 704 348.55 лв. без ДДС
•	Осъществяване  на авторски надзор при извършване на строително -ремонтни работи  на  помещенията на Домашен социален патронаж гр. Кърджали и част от сградата на Дневен център „Надежда” - открита процедура за услуга съгласно НВМОП, с обща стойност на процедурата 10565 лв. без ДДС 
•	Осъществяване  на строителен надзор при извършване на строително -ремонтни работи  на  помещенията на Домашен социален патронаж гр. Кърджали и част от сградата на Дневен център „Надежда” -  за строителен надзор - открита процедура за услуга съгласно НВМОП, за авторски надзор – договаряне с покана  с обща стойност на процедурите 23947 лв. без ДДС
•	Доставка и монтаж на специализирано кухненско оборудване за домашен социален патронаж гр. Кърджали, специализирано рехабилитационно оборудване за Дневен център “Надежда” и платформи за достъп на хора с увреждания до и в дневния център – открита процедура за доставка съгласно ЗОП, с обща стойност на процедурата 191 400,85 без ДДС
•	Изработване и монтиране на информационни билбордове и табели– открита процедура за доставка съгласно НВМОП, с обща стойност на процедурата 4100 лв. без ДДС
 Дейност 3 „Извършване на основен ремонт и преустройство на помещенията на „Домашен социален патронаж” гр. Кърджали   В рамките на 12 месеца избраният изпълнител ще извърши  основен ремонт и преустройство на помещенията, предоставени на Домашен социален патронаж – Кърджали  с обща застроена площ от 406 м2 . Ще бъде подменена дограмата на помещенията.  Ще бъдат отворени 3 нови входа за персонала, социалния патронаж, детската кухня и върнатите съдове. Също така ще бъдат ремонтирани ВиК и електро инсталациите. Ще бъде осигурена вентилация и поставени пожаро-известителна и охранителна системи. За да се улесни достъпа на хора с увреждания до патронажа ще се изгради външна рампа.
 Дейност 4 „Извършване на основен ремонт на част от сграда на Дневен център „Надежда” 
 В рамките на 12 месеца избраният изпълнител ще извърши  основен ремонт на частта от сградата, предназначена за дневен център за възрастни с психически и физически увреждания съгласно изискванията на Наредба № 2 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството от 1994. Ще бъдат обособени  3 звена за три отделни групи, които могат да се посещават от 30 човека. Всяко звено ще включва зала за обучение и  хранене, помещение за почивка, санитарен възел и кабинет за социалния работник за провеждане на самостоятелни занимания. Ще бъдат изградени рехабилитационна зала, медицински кабинет, кабинет за психолога и кухня за провеждане на заниманията по готварство, като част от функционалната трудотерапия. Ще бъдат ремонтирани покрива, водопроводната, парната и електрическата  инсталации. Ще бъдат  основно ремонтирани и модернизирани   518 м2  разгъната  застроена площ. 
Ръководителят на проекта и експертът “Строителство” ще осъществява непрекъснат контрол при извършването на строително ремонтните дейности. Ще бъде извършван авторски и строителен надзор.  След приключването на строително ремонтните работи, обекта ще бъде приет съгласно нормативните изисквания.
 Дейност 5 Доставка и монтаж на специализирано кухненско обордване в „Домашен социален патронаж” гр. Кърджали След приключването на ремонта  на помещенията на  “Домашен социален патронаж – Кърджали” изпълнителят,  избран след провеждането на процедура съгласно ЗОП, ще достави и монтира в рамките на три месеца  следното специализирано кухненско оборудване:
 Дейност 6 Доставка и монтаж на специализирано рехабилитационно оборудване  в Дневен център „Надежда”  След приключването на ремонта  на сградата на Дневния център „Надежда”   изпълнителят,  избран след провеждането на процедура съгласно ЗОП, ще достави в рамките на три месеца   специализирано рехабилитационно оборудване, част от което ще бъде монтирано в изградената рехабилитационна зала за възрастни с физически и психически увреждания.  С другата част ще бъде дооборудвана съществащата рехабилитационна зала за деца с физически и психически увреждания.
 Дейност 7 Доставка и монтаж на стълбищни платформи за осигураване на достъпа на хора с увреждания  в и до  Дневен център „Надежда” 
 След приключването на ремонта на сградата на Дневния център „Надежда”   изпълнителят,  избран след провеждането на процедура съгласно ЗОП, ще достави  и монтира в рамките на три месеца  3 платформи за осигураване на достъпа на хора с увреждания в и до дневния център „Надежда”. Две от стълбищните платформи ще бъдат монтирани на вътрешните стълбища на центъра, а третата ще бъде монтирана на външното стълбище към входа на центъра за възрастни хора с физически и психически увреждания. 
Параметрите и характеристиките на платформите ще бъдат съобразени с вида и параметрите на отделните сълбища. 
Ръководителят на проекта и координаторът ще осъществяват непрекъснат контрол по изпълнението на договора с изпълнителя и при извършването доставката и монтажа на оборудването.  
Сградата, в която се помещава центъра е проектирана и построена за детска градина и има два подхода към нея. Подходът към дневния център за деца с физически и психически увреждания е алея с малък наклон и не затруднява особено придвижването. Подходът към корпуса за възрастни с физически и психически увреждания представлява външно стълбище с много голям наклон, което практически прави невъзможен достъпа на трудно подвижни хора и такива в инвалидни колички до входа на центъра. Самата сграда е да два етажа  и има две вътрешни стълбища, които не са пригодени за използване от хора с физически увреждания, Това от своя страна  възпрепятства и ограничава движението на хората с увреждания из сградата. Ограничения достъп, свързан с архитектурната среда  ще бъде ефективно преодолян с монтирането на три стълбищни платформи  - две на вътрашните стълбища и една на външното стълбище.  Те ще осигурят безпроблемен достъп до сграда и свобода на движение в нея на децата и възрастните с физически увреждания.
 Дейност 8 Медийно отразяване и осигуряване на публичност на дейностите по проекта Екипът по проекта ще подготви и проведе две пресконференция, на които ще бъдат поканени всички представители на местните и регионалните медии. На първата пресконференция ще бъдат представени целите и дейностите на проекта. Втората пресконференция ще бъде проведена в края на проекта и на нея ще бъдат презентирани резултатите постигнати по време на реализирането му.  Информация за  хода на изпълнението на проекта ще бъде предоставяна на местните медии и ще бъде публикувана регулярно на уеб-страниците на община Кърджали. 
Ще бъдат изработени  два информационни билборда и седем информационни табели, които ще популяризират проекта, донорната програма и финансирането от страна на ЕФРР. Билбордовете ще бъдат монтирани на подходящи места пред сградите, в които се помещават Домашен социален патронаж – Кърджали и Дневен център „Надежда”. Четири от информационните табели ще бъдат монтирани на самите сгради, а останалите три ще бъдат поставени в  двете рехабилитационни зали в дневния център  и в помешенията на патронажа, оборудвани по проекта. Изпълнителят ще бъде избран чрез процедура, съгласно изискванията на ЗОП. Видът и съдържанието на информационните билбордове и табели ще бъдат съобразени с Регламент (ЕО) № 1828/2006 на ЕК и насоките осъществяване на мерки за информирмация  и пулбичност на бенефициентите на Оперативна  програма „Регионално развитие 2007 – 2013 г.  
Ръководителят на проекта и координаторът ще осъществяват непрекъснат контрол по изпълнението на договора с изпълнителя и при извършването доставката и монтажа на информационните билбордове и табели.  
Популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта е насочено към осигуряването на пълна прозрачност и публичност при реализирането на проекта. Избраните методи на информиране на общността отчитат спецификата на отделните групи в общността и  позволяват за кратко време да се достигне до много широк кръг от потребители.
 |