Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-2.3.02-0019-C0001
Номер на проект: 08-23-95/25.04.08
Наименование: Съдии: Сътрудничество и диалог
Бенефициент: Съюз на съдиите в България
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 08.07.2008
Начална дата: 27.08.2008
Дата на приключване: 27.08.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Общата цел на проектопредложението е насочена към укрепване капацитета на Съюза на съдиите в България за формулиране и реализация на политики в партньорство с органите на съдебната система и свързаните с нея институции.
Дейности: 1. Укрепване на институционалния капацитет на ССБ. Дейността ще бъде реализирана чрез следните етапи: 1. Изготвяне на Комплексен организационен и функционален анализ и трудово-психологическа експертиза на състоянието на Съюза; 2. Подготовка и дизайн на 3-дневна интензивна тренингова програма „Трудово-психологически, организационни, ергономични и комуникативни проблеми на професионалната дейност на съдията – изисквания на работна среда, компетенции и умения”; 3. Провеждане на два тридневни тренинга, всеки за по 30 участника. Целите на комплексния анализ ще бъдат насочени към: снемане на моментното състояние на организацията; мониторинг на организационните и функционални процеси и анализ на обучителните нужди; разработване на трудово-психологическа експертиза; формулиране на подходи (мотивационни, вътрешно-секторни и др.) за разширяване мрежата от членове на Съюза; определяне на ключовите насоки за ефективно подобряване работата на регионалните секции на ССБ, в контекста на реформите в съдебната система в България; очертаване на институционалните партньорства (ВКС, ВАС, Национално сдружение на съдебните служители и др.) и моделите за съвместна работа с тях, с цел изграждане на устойчиви институционални мрежи за сътрудничество. Въз основа на целево разработения комплексен анализ на Съюза ще бъде разработена програма за интензивен тридневен тренинг по „Трудово-психологически, организационни, ергономични и комуникативни проблеми на професионалната дейност на съдията – изисквания на работна среда, компетенции и умения”. С оглед на утвърдените добри практики при провеждане на подобни фокус-обучения, тренингите ще бъдат с продължителност не повече от три дни и ще се проведат в регион, отдалечен от местоработата на участниците. В тренингите ще вземат участие: членове на Управителния съвет на Съюза; представители от регионални секции на ССБ; представители от 5-те организационни комисии на Съюза (Комисия за регионално сътрудничество, Комисия по обученията, Комисия за финансова стабилност, Комисия за обсъждане на законопроекти, Комуникационна комисия). В тренинг – групите ще бъдат включени и: служители в съдебните институции, както и представители на регионалните административни съдилища и другите целеви групи по проекта.
2. Обновяване на Уеб страницата на ССБ и стартиране на два онлайн форума. За постигане целите на проекта, още в първия месец от неговата реализация, ще стартира процедура за избор на доставчик за обновяване на Уеб страницата на ССБ и откриването на два онлайн форума към нея. Целта е интернет страницата да се използва като основен механизъм за разпространение на информация и за осъществяване на обратна връзка не само с всички членове на Съюза, но и с останалите целеви групи по проекта. За целта към Уеб страницата ще бъдат разработени: • два основни уеб форума: (за дискутиране на новия ГПК; за обсъждане Методиката за оценка на работата на магистратите и за поставяне на възникнали етични проблеми сред съдиите; • актуализирана база данни на членовете на ССБ; • разработени он-лайн анкети към различните целеви групи по проекта. Обща продължителност на Уеб разработката – до 4-я проектен месец, поддържане на форумите – ежемесечно, до края на проекта. Уеб страницата ще се използва и за популяризиране на проекта и неговите резултати (виж Дейност VII). За техническото обслужване на страницата по проекта ще бъдат закупени 2 лаптопа за ССБ. Закупеното оборудване ще бъде използвано във всички дейности по проекта: за провеждане на дискусиите по новият ГПК, по Методиката за оценка на магистрати, по Правилата за професионална етика на съдиите. Лаптопите са основно средство за постигане на резултатите по всички проектодейности.
3. Създаване и укрепване капацитета на Етична комисия към ССБ. В рамките на тази дейност ще бъде създадена Етична комисия, която ще се състои от 7 съдии – членове на Съюза и двама експерти – психолог и социолог. Съдиите ще бъдат избрани по време на заседание на УС в разширен състав, в което освен 7-те члена на УС ще участват и представители от регионалните секции. С оглед оптимизирането на разходите по проекта и по-добрата логистика на дейността, заседанието ще се проведе веднага след приключване на тридневния тренинг по организационни, управленски и комуникативни умения, на който ще присъстват всички членове на разширения състав на УС (Дейност I по проекта). Етичната комисия ще проведе три заседания, които ще имат за цел: • разработване на Стратегия на комисията в средносрочен план, който да определя целите, правилата, принципите на функциониране и оценка на въздействието на „консултативния механизъм за съдийска етика”. В рамките на Стратегията ще бъдат анализирани и нуждите на членовете на Съюза от обучение по Етични правила • одобряване на Вътрешен правилник за работа на комисията; • разработване и приемане на Механизъм за събиране, проверка и анализ на възникнали етични проблеми и казуси сред съдии.
4. Подготовка на обучители по Етични правила за съдиите. В рамките на тази дейност ще бъдат реализирани три двудневни обучения по Етични правила за съдиите. Те ще се проведат в градовете София, Стара Загора и Велинград от 2 обучители – членове на ССБ, които са и преподаватели в Националния институт на правосъдието. Основната цел на обученията е регионалните звена на Съюза да получат допълнителна професионална компетентност и да разполагат с поне по двама обучители по Етични правила, които впоследствие да могат да провеждат курсове за съдии в съответните региони. За целта в трите обучения ще бъдат включени съдии от всички регионални секции на Съюза. В обучителните групи ще бъдат привлечени и млади съдии, които не са членове на ССБ. Целева група на обученията ще бъдат новопостъпили в съдебната система съдии, които все още не притежават необходимия опит и практика и имат нужда да получат насоки как да се справят с възникнали етични проблеми. Ще бъде разработена целева обучителна програма, която ще използва утвърдената европейска практика за интерактивно поднасяне на информацията по тази проблематика – ключови методи ще бъдат разучаване и решаване на казуси, интерактивни дискусии, ситуационни игри и др. Програмата ще включва модули за основните принципи на съдийско, професионално, лично и обществено поведение, антикорупционни модели на поведение и др. Водещ принцип при разработване на програмата за обучение ще бъде практическата насоченост на отделните модули.
5. Разработване на предложения за промени в Методиката за оценка на работата на магистратите. След стартиране на онлайн форумите по проекта, единият от които ще постави на публична дискусия Методиката за оценяване работата на магистратите, ССБ ще сформира Работна група, която да събира и анализира споделените в интернет становища. В групата ще влизат както членове на Съюза, така и представители на останалите целеви групи по проекта. Групата ще се състои най-малко от 6 човека. В рамките на първите проектни месеца членовете на Работната група ще следят и обобщават мненията, получени онлайн. За целта ще бъдат използвани 2-та лаптопа, закупени по проекта. Първата кръгла маса (за най-малко 15 души), ще бъде посветена на Методиката за оценка работата на магистрати. Тя ще се проведе в София и ще включва членове на Работната група и на ССБ; представители на целевите групи по проекта; СГО, които са били активни във форума и в изразяването на становища; следователи и прокурори. Целта на еднодневния форум ще бъде обсъждане и обобщаване на мненията за промени в Методиката и изработване на работни предложения. Работната група ще проведе и 2 регионални работни срещи за общо 30 участници – в Стара Загора и във Видин – на които ще присъстват членове на регионалните секции на Съюза, представители на местни – активни по проблематиката СГО, съдии и прокурори от целевите региони, медии. Работната група ще разработи и публикува Информационен пакет от материали, който ще съдържа: анализ и обобщение на основните слабости в Методиката, според изразените в онлайн форума мнения; съществуващи добри практики в други държави членки на ЕС по създаването на методика за оценяване на магистрати; практически предложения за промени в Методиката. Информационният пакет ще бъде представен по време на официална заключителна Конференция за приблизително 50 участници, на която ще бъдат поканени и представители на ВСС – органът, който може да гласува промените в Методиката.
6. Дискусия на тема "Новият ГПК". В рамките на Дейността, ССБ ще предложи на целевите групи по проекта общодостъпна трибуна – онлайн форума, открит в рамките на Дейност II, в който да излагат мнения и да споделят практически казуси, свързани с влезлия на 1 март 2008 г. нов Гражданско-процесуален кодекс (ГПК). За да може финалната дискусия да разполага с максимално количество казуси от практиката по новите разпоредби, 4 членна Работна група по дейността ще проведе 5 работни срещи с представители от целевите групи по проекта (за приблизително 70 участници); ще събира, анализира и обобщава качените в Уеб страницата мнения. И в тази дейност ще бъдат използвани двата лаптопа, планирани да се закупят по проекта. Две от работните срещи ще се проведат в Регионалните секции на Съюза. На заключителния еднодневен дискусионен форум за около 30 участници, който ще се проведе в София, ще бъдат поканени представители на всички целеви групи по проекта, както и служители в органите на съдебната система, които в най-голяма степен са засегнати от новия ГПК.
7. Дейности за информация и публичност. Във връзка с осигуряването на дейността ще бъдат спазени всички изисквания на Регламент на Комисията (ЕО) 1828/2006, както и на Приложение 13 от Пакета с приложения към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Във всички разработени по проекта материали ще се отбелязва финансовото съдействие на ОПАК и ЕСФ: - в Уеб страницата на ССБ и в двата онлайн форума - при представяне пред аудитория по всички организирани по проекта мероприятия, дискусии, кръгли маси, обучения; - в информационните пакети и обучителните материали; - при провеждане на срещите с местните медии; - при организирането на пресконференцията в края на Дейност V.
8. Добро управление на проекта. Подготовка на междинни и окончателни финансови отчети и технически доклади по проекта. Одит.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Когнито ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 131 120 BGN
Общ бюджет: 127 354 BGN
БФП: 127 354 BGN
Общо изплатени средства: 127 354 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 127 354 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 26 224 BGN
2009 23 131 BGN
2010 80 139 BGN
2011 0 BGN
2012 - 2 141 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
127 354 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 108 250 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 22 290 BGN
2009 19 662 BGN
2010 68 118 BGN
2011 0 BGN
2012 - 1 820 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
108 250 BGN
В т.ч. Национално финансиране 19 103 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 3 934 BGN
2009 3 470 BGN
2010 12 021 BGN
2011 0 BGN
2012 - 321 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
19 103 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 по Д1 - изготвен комплексен анализ и програма за тренинг; проведен тридневен тренинг - 30 обучени
Индикатор 2 По Д2 - обновена уеб страница - 2 он лайн форума; актуализирана база данни; 2 он лайн анкети
Индикатор 3 По Д3 - създадена Етична комисия от 7 съдии; приети - Стратегия за развитие; Вътрешен правилник; Механизъм за проверка;
Индикатор 4 По Д4 - 18 съдии преминали курс за обучители - пакет инфо и обучителни материали
Индикатор 5 По Д5 - проведени 3 кръгли маси - изготвен инфо пакет с анализ от резултатите
Индикатор 6 по Д5 - проведена заключителна конференция
Индикатор 7 По Д6 - работещ он лайн форум; проведен дискусионен форум - изготвен аналитичен материал
Индикатор 8 По Д7 - 9 публикации; пресконференция


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз