Дейности:
|
1. Управление на проекта Цялостна организация и управление на дейностите по проекта в съответствие с договора за БФП и изискванията на ОПРЧР от страна на екипа за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, координатор и финансист. В т.ч. провеждане на редовни (месечни) срещи, координация на дейностите със заинтересованите страни, редовно проследяване на графика за изпълнение на дейностите, изготвяне на необходимите технически и финансови отчети, искания за плащане, изпълнение на мерките за информация и публичност, наблюдение на изпълнението, оценка на потенциалните рискови и изпълнение на мерки за тяхното управление. 2. Проучване на необходимостта от изпълнение на мерки за развитие на човешките ресурси в сферата на туризма на местно ниво и възможностите за социално включване на хора в неравностойно положение Под-дейност 2.1. - Разработване на анкетна карта и извършване на анкетно проучване сред 100 представители на целевите групи за идентифициране на сферите, в които човешките ресурси имат най-силна нужда от повишаване на квалификацията. Обобщаване на резултатите от анкетното проучване
Под-дейност 2.2 Изготвяне на аналитичен доклад, съдържащ резултатите от извършеното анкетно проучване, идентифицираните чрез проучването най-належащи области на интервенция, чрез които да се подпомогнат заетите в сферата на туризма да запазват работните си места, да се подпомогнат трайно безработните и младежите в намирането на работа и да се повишат шансовете на лицата в неравностойно положение за намиране на работа чрез повишаване на тяхната квалификация.
3. Двудневна кръгла маса Организиране на двудневна кръгла маса за обсъждане на проблемите, свързани с повишаване на квалификацията на работещите в сферата на туризма и осигуряването на заетост с представители на целевите групи. На кръглата маса ще се обсъдят и резултатите от проучването, изготвеният аналитичен доклад по Дейност 2, както и предложените мерки за развитие на човешките ресурси.
Лектори – 2 бр.: 1 - експерт анкетно проучване; 1 – експерт човешки ресурси
Участници – 30, в т.ч. хотелиери и ресторантьори, НПО, общинска администрация, заети и търсещи заетост в туристическия бизнес, в т.ч. и хора в неравностойно положение.
4. Обмяна на опит в рамките на учебно посещение в Италия Обмяна на опит с италианските партньори в сферата на прилагането на иновативни практики за напрекъснато обучение на заети в сферата на туризма (в това число и на по-възрастни работници), повишаване на квалификацията на служители, чрез съвремени методи и форми на обучение, откриване на работни места и включване на уязвими групи, намиращи се в социална изолация. По тази дейност се предвижда 8 експерта от целевата група да посетят организацията на партньора за 5 дни. От страна на италианския партньор са предвидени 2 експерти, които да представят своя опит, да обменят добри практики и да се извърши трансферна ноу-хау в сферата на развитие на човешките ресурси в туризма. 5. Работни ателиета Организиране и провеждане на 3 вида работни ателиета:
• Работно ателие за представяне на италианският опит в сферата на прилагането на иновативни практики за непрекъснато обучение на заети в сферата на туризма, с представители на туристическия бранш като туроператори, хотелиери, собственици на къщи за гости и семейни хотели, ресторантьори, турстически агенции, лица с интерес за работа в областта на туризма, местната администрация. Продължителността на работното ателие ще е три дни с участието на 10 представители на туристическия бранш и експерт туризъм - участник в Дейност 4. Ателието ще бъде водено от модератор.
• Работно ателие за трансфер на опита на по-възрастното поколение на младежи, поставени в социална изолация, под формата на Програма за наставничество. Целта е да се представят и изучат местни, традиционни занаяти (като тъкачество, плетене, изработка на сувенири от естествени материали като дърво, вълна, памук и др., направа на бродерии, шевици и други апликации, характерни и използвани в местните носии) чрез предаване на опит от „наставниците” към младото поколение. Продължителността на работното ателие ще е пет дни с участието на 15 младежи и по-възрастни хора. Ателието ще бъде водено от модератор.
• Работно ателие за споделяне на иновативни практики и политики в сферата на непрекъснатото обучение и повишаване на квалификацията на заетите в туризма и изготвяне на предложение за стандарт за устойчиво развитие на човешките ресурси в туристическия бранш, в което ще участват 10 представители на организации за обучение и НПО в сферата на туризма. Продължителността на това работно ателие ще е 3 дни. В ателието ще бъде водено от модератор и експерт по човешки ресурси - участник в дейност 4.
6. Стратегия за развитие на човешките ресурси в сферата на туризма на местно ниво 4-ма експерти, участници в дейност 4 ще разработят Местна стратегия за развитие на човешките ресурси в сферата на туризма на база резултатите от анкетното проучване, обобщени в аналитичен доклад по Дейност 2, набелязаните мерки за развитие на човешките ресурси в рамките на проведената кръгла маса (Дейност 3), проучените и адаптирани за България иновативни практики и политики на италианския партньор в сферата на непрекъснатото обучение и повишаване на квалификацията на заетите в туризма. Ще бъде взето под внимание и разработения в рамките на работно ателие 3 по Дейност 5 предложение за Стандарт за устойчиво развитие на човешките ресурси в туризма. 7. Двудневна кръгла маса за обсъждане на стратегията за развитие на човешките ресурси, с участието на партньорите от двете страни Организиране и провеждане на двудневна кръгла маса с участието на 20 представители на целевите групи. Представяне и обсъждане на стратегията за развитие на човешките ресурси и разработеното предложение за стандарт за устойчиво развитие на човешките ресурси в туризма. В кръглата маса ще вземат участие и експертите, изготвили Стратегията. 8. Мерки за публичност Провеждане на еднодневна заключителна конференция за отчитане на резултатите от проекта с участие на 30 представители на заинтересованите страни, двама експерти от страна на чуждестранния партньор и 3 експерти от страна на кандидата.
- Дизайн и програмиране на Интернет страница за популяризиране на натрупания опит и споделяне на добри практики.
- Изготвяне и разпространение на рекламни материали за популяризиране на резултатите от проекта - брошури (200 бр.) значки (100 бр.), химикалки (100 бр.), рекламни сувенири (100 бр.).
|