Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-1285-C0001
Номер на проект: ESF-1203-06-16032
Наименование: "Крайпътен супермаркет"
Бенефициент: СЕВИ-1992
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.01.2014
Начална дата: 04.04.2014
Дата на приключване: 01.06.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: осигуряване на трайна заетост чрез новосъздадена фирма
Дейности: 5. Техническа и финансова отчетност; В рамките на Проектна дейност № 5 ще бъде ангажиран счетоводител, чиито ангажименти са посочени в съответния раздел на настоящия формуляр. Настоящата дейност включва – провеждане на периодични срещи с управителя относно изпълнението на проекта, подготовка на цялостната кореспонденция с управляващия орган, подготовка и представяне на текуща и финална техническа и финансова отчетност. Тук са заложени и мерките за вътрешен контрол, които ще се осъществяват от счетоводителя, по регламент, утвърден от управителя на фирмата –кандидат. Чрез дейността ще се изпълняват текущите административни, счетоводни и организационни дейности, както и изготвяне на текущите и финални отчети по проекта;
3. Изготвяне на стратегия за бизнес развитие; Настоящата проектна дейност включва разработване на стратегия за развитие на дейността, съдържаща следните елементи – Обща характеристика на бизнеса, продукти и услуги, маркетингов план, потребност от оборотен и основен капитал, програма за производство и реализация, себестойност, финансови показатели и параметри, парични потоци, изводи и цели за първата година. Застъпен е и раздел Управление на проекти за безвъзмездна публична помощ, който може да бъде обобщен във Вътрешни правила и процедури; Стратегията ще е насочена към дългосрочно планиране на дейността, пазарни условия, диверсификация. При необходимост ще бъдат анализирани визия, цели и фирмени дългосрочни параметри. Визията за развитие на фирмата е създаване на рентабилен и ефективен бизнес, осигуряващ качествени, разнообразни и търсени продукти, създаващ трайна заетост. Бизнесидеята съответства на притежаваните от собственика на фирмата професионални качества и умения.
2. Поставяне на табела за визуализация; Тази проектна дейност включва предварителна информационна дейност, предшестваща откриването на търговския обект. Паралелно с монтирането на оборудването по дейност№1, ще бъде изготвена и поставена Информационна табела, по стандарт и образец на Агенцията по заетостта. Тя ще съдържа информация за популяризиране на проекта, размера и източника на безвъзмездната помощ, името на фирмата -изпълнител на проекта, особености за проекта, предлагани продукти, контактна информация. За табелата са предвидени средства от безвъзмездната помощ. Вида на табелата ще бъде съобразен с публикувания образец от Агенцията по заетостта. За тази дейност ще бъдат спазвани и изискванията на Наръчника за информация и публичност за изпълнение на проекти по настоящата Оперативна програма, приложен към пакета документи за кандидатстване.
1. Доставка и монтаж на оборудване и оборотни консумативи; Ползваното за дейността помещение е наето. На същото е извършен ремонт със собствени средства, извън настоящата безвъзмездна помощ. Помещението отговаря на необходимите нормативни и технологични изисквания и може да бъде използвано с търговки цели – продажба на хранителни стоки и предлагане напитки на място. В бюджета по проекта не са заложени средства за ремонти дейности или закупуване на строителни материали. Първият елемент на конкретната проектна дейност включва, подбор и доставка на необходимото оборудване. Оборудването обхваща машини, обособени в 5 позиции и стопански инвентар – обособен също в пет позиции. Към машините са предложени – хладилник и хладилна витрина (необходими за съхранение, експониране и предлагане на продуктите, изискващи специален температурен режим, а също и по предписание на РЗИ ), кафемашина (за изпълнение на ключова фирмена дейност), мобилен климатик (за отопление и охлаждане), както и касов апарат (задължителен атрибут). Към стопанския инвентар са посочени: стелажи, които ще се използват за експониране на предлаганите стоки, дървени маси и пейки (тип „бирено оборудване”), предназначени за посетителите, които ще останат за кафе, напитки и консумация, столове (допълващ инвентар) и подвижна врата, тип „хармоника” (за обособяване на помещения). Общата стойност на машини, оборудване и стопански инвентар е 6000 лв с ДДС. Подробното описание на необходимото оборудване, както и техническите му спецификации са посочени в Приложение Б4 – „Форма за представяне на технически спецификации”. Предвидени са тестове и проби на оборудването. Включен е монтаж на хладилните стелажи и другия инвентар, аранжиране и монтиране на същото. Предвидените разходи за оборудване и обзавеждане са свързани с необходимостта от осигуряване на необходимите условия за качествено изпълнение на търговската дейност. Стелажите и хладилната витрина имат пряко отношение към осигуряване на достъпна търговска площ за предлаганите продукти. Техните размери са съобразени с площта на търговското помещение и предвидената схема за разполагане. Вторият елемент на дейността е доставка на оборотни консумативи – това са стоките, които ще се предлагат в търговския обект, както и напитките, предлагани на място. Предвижда се сключване на договори с доставчици на типови продукти. В рамките на тази дейност е предвидено в рамките на средствата за оборотни нужди да бъдат доставени хранителни продукти, перилни препарати, напитки. Пълната спецификация на консумативите и продуктите, които ще бъдат доставени със средствата от безвъзмездната помощ е посочена в раздел А3,2 от Бюджета. Тяхното количество е съобразено с предполагаемите обеми за реализация. Оборотните консумативи ще бъдат употребени, реализирани в рамките на проектния период. Процедурите по доставка и на оборудване и на стопански инвентар, и на оборотни консумативи ще се осъществи при условията на ПМС 69 от март 2013
4. Изпълнение на фирмената бизнесдейност Бизнесидеята включва - Търговия на дребно с хранителни стоки, перилни препарати, специализирани промишлени стоки; Продажби на кафе и безалкохолни напитки Крайпътен магазин с място за отдих ; В тази насока ще бъдат и предлаганите продукти и услуги. Предполагаемите клиенти са - Жителите на населеното място – 200; - Минаващи ; - Други посетители и клиенти – работещи в съседство, посетители на природни и екозабележителности; В населеното място има само един магазин за хранителни стоки, разположен в центъра на селото. По отношение на другите стоки и услуги – няма конкуренция в населеното място, такива съществуват - в гр. Мадан и с. Средногорци. Дейността предвижда подредба на стоката на стелажите, етикиране и ценообразуване, като този елемент ще се извърши в съчетание с възможността за съхранение на същата и оптимално експониране. Параметрите за функциониране на бизнесдейността са посочени във фирмения бизнесплан. От значение е финансовите резултати да бъдат положителни. За изпълнението на дейността пряко ще се ангажира работещия собственик на фирмата. Това е ключова проектна дейност, която ще гарантира устойчивост на проектните резултати.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
СДРУЖЕНИЕ "ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ОБЩИНА ЗЛАТОГРАД"
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 857 BGN
Общ бюджет: 19 730 BGN
БФП: 19 730 BGN
Общо изплатени средства: 19 730 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 19 730 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 971 BGN
2015 15 759 BGN
19 730 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 16 771 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 376 BGN
2015 13 395 BGN
16 770 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 960 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 596 BGN
2015 2 364 BGN
2 960 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз