Описание на проекта:
|
Разкриване на търговски обект за продажба на плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти от безработно лице, притежаващо ясна идея за стартиране на собствен бизнес, ползвало услугата „Консултиране” по Компонент I на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-1.2.03 „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност”, регистрирало фирма за започване на дейност, след предоставяне на малък грант за подпомагане при стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Основната цел на проектната идея е да се повиши качеството на живот на хората в България, чрез подобряване на човешкия капитал; постигане на високи нива на заетост, чрез развитие на предприемачеството и собствена стопанска дейност; повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учение през целия живот, засилване на социалното включване, отпадане на безработното лице от неактивните групи на пазара на труда и интегриране
|
Дейности:
|
Дейност№ 1 Организация и управление на проекта. Управлението на проекта, ще се осъществява от екип, който ще организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. Той ще включва ръководител и счетоводител. Регулярно ще се провеждат работни срещи за обсъждане хода на развитие на проекта и разпределяне на задачите.Ще бъде издадена заповед за сформиране на екип по управление на проекта. Ще се сключят граждански договор с ръководителя и счетоводителя на проекта. Ще се изготви документация, технически и финансови отчети по проекта. Тези документи ще се представят на УО и МЗ на Оперативната програма.
Екипът ще осъществява текущ мониторинг и контрол върху изпълнението на отделните дейности, като това е предпоставка за успешна реализация на проекта.
Екипът по управление на проекта ще бъде в непрекъснат контакт с управителя на фирмата, стриктно ще се спазват изискванията на Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по ОПРЧР
Дейност№ 2 Самонаемане на безработното лице за осъществяване на трудова дейност Управителят на „БДА БЛЕСС” ЕООД ще се самонаеме на работа в новостартиралото предприятие като самосигуряващо се лице, което ще полага личен труд по смисъла на КСО. Фирмата му ще бъде платец на дохода. Дейността му ще бъде свързана с управлението и организацията на дейността на фирмата, заявки, доставки, както и осъществяването на търговията с плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти. Лицето ще осъществява директен контакт със своите клиенти и доставчици, ще организира и отговаря за цялостната дейност на фирмата. Ще осъществява проучване на пазара и на стоковия асортимент, ще осъществява промоции на определени групи стоки. Ще реализира и подреди щанд за биопродукти и ще осъществи популяризирането им. В началната фаза на развитие на стартиращия бизнес, самоосигуряващото се лице само ще изпълнява почти всички необходими дейности в организирането и осъществяването на продажбите, като на по-късен етап ще се наеме и допълнителен персонал.
Самонаелото се безработно лице ще извършва всички законово дейности свързани с отчетността на фирмата пред данъчни и контролни органи.
Дейност№ 5 Осигуряване на публичност и визуализация.
Във всички създадени документи по проекта ще бъдат спазвани изискванията за визуализация и публичност. На сградата на търговския обект ще бъде монтирана информационна табела, на закупеното оборудване и машини по проекта ще бъдат поставени стикери. На предлаганите биопродукти ще се постави визоализирана ценова информация, популяризираща прилагането на принципите на екологична устойчивост. Дейност№ 3 Избор на изпълнители и доставка на машини и оборудване, материали и консумативи. Ръководителя на проекта и управителят на фирмата стриктно ще спазват ПМС № 69, при избор на външни изпълнители. Ще се използват стандартни документи – съгласно приложените образци към ръководството на бенефициента. Стриктно водене на документацията и осигуряване на условия, позволяващи свободна и прозрачна проверка. Ще бъдат спазвани принципите на ефективност, ефикасност и икономичност. Избора на машини и оборудване е изцяло съобразен с една модерна система за отчитане на продажби и доставки в търговски обект, отчетена е и необходимостта, активите да не водят до замърсяване на околната среда, да са с икономично потребление на енергия и с ниски емисии на замърсяване. По проекта се залага закупуване на складов софтуер, който е изключително необходим за водене на оперативна отчетност, следене на стокови наличности и предоставяне на информация свързана с контрагенти и стокови номенклатури. Заложените материали и консумативи са основни стоки като плодове, зеленчуци, консерви, биопродукти и опаковъчни консумативи. Дейност№4
Осъществяване на търговска дейност.
След осъществяването на всички гореописани стъпки, търговеца има равен шанс за развитие и осъществяване на стопанската си дейност в сферата на търговията с плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти.
Ще се наеме подходящо помещение за осъществяване на този вид дейност и ще се осъществят контакти предимно с фирми производители и търговци на едро на пресни и консервирани плодове и зеленчуци, за да може да се следи за конкуретни цени и да се ползва търговска отстъпка. Ще се държи на качествена продукция и ще се популяризира българското производство.
Желание на предприемача е да развие търговията на биопродукти, която дейност не е популярна за гр. Плевен, има малки щандове в някои търговски вериги, но те не се рекламират достатъчно.
Ще се зареди специален рафт с биопродукти, като ще се поставят специални ценови етикети, като по този начин ще се осъществи и популяризира прилагането на принципите на екологична устойчивост в контекста на „Оперативна програма развитие на човешките ресурси”, социалната справедливост и сближаване, икономически просперите и екологична устойчивост.
Клиентското търсене ще е водещо при осъществяване на стопанската дейност, ще се следи за качествено обслужване.
|