Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-2182-C0001
Номер на проект: ESF-1203-04-11037
Наименование: "Разкриване на търговски обект за продажба на плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти"
Бенефициент: "БДА БЛЕСС" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.01.2014
Начална дата: 02.04.2014
Дата на приключване: 02.09.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Плевен
                    Плевен
Описание
Описание на проекта: Разкриване на търговски обект за продажба на плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти от безработно лице, притежаващо ясна идея за стартиране на собствен бизнес, ползвало услугата „Консултиране” по Компонент I на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-1.2.03 „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност”, регистрирало фирма за започване на дейност, след предоставяне на малък грант за подпомагане при стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Основната цел на проектната идея е да се повиши качеството на живот на хората в България, чрез подобряване на човешкия капитал; постигане на високи нива на заетост, чрез развитие на предприемачеството и собствена стопанска дейност; повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учение през целия живот, засилване на социалното включване, отпадане на безработното лице от неактивните групи на пазара на труда и интегриране
Дейности: Дейност№ 1 Организация и управление на проекта. Управлението на проекта, ще се осъществява от екип, който ще организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности. Той ще включва ръководител и счетоводител. Регулярно ще се провеждат работни срещи за обсъждане хода на развитие на проекта и разпределяне на задачите.Ще бъде издадена заповед за сформиране на екип по управление на проекта. Ще се сключят граждански договор с ръководителя и счетоводителя на проекта. Ще се изготви документация, технически и финансови отчети по проекта. Тези документи ще се представят на УО и МЗ на Оперативната програма. Екипът ще осъществява текущ мониторинг и контрол върху изпълнението на отделните дейности, като това е предпоставка за успешна реализация на проекта. Екипът по управление на проекта ще бъде в непрекъснат контакт с управителя на фирмата, стриктно ще се спазват изискванията на Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по ОПРЧР
Дейност№ 2 Самонаемане на безработното лице за осъществяване на трудова дейност Управителят на „БДА БЛЕСС” ЕООД ще се самонаеме на работа в новостартиралото предприятие като самосигуряващо се лице, което ще полага личен труд по смисъла на КСО. Фирмата му ще бъде платец на дохода. Дейността му ще бъде свързана с управлението и организацията на дейността на фирмата, заявки, доставки, както и осъществяването на търговията с плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти. Лицето ще осъществява директен контакт със своите клиенти и доставчици, ще организира и отговаря за цялостната дейност на фирмата. Ще осъществява проучване на пазара и на стоковия асортимент, ще осъществява промоции на определени групи стоки. Ще реализира и подреди щанд за биопродукти и ще осъществи популяризирането им. В началната фаза на развитие на стартиращия бизнес, самоосигуряващото се лице само ще изпълнява почти всички необходими дейности в организирането и осъществяването на продажбите, като на по-късен етап ще се наеме и допълнителен персонал. Самонаелото се безработно лице ще извършва всички законово дейности свързани с отчетността на фирмата пред данъчни и контролни органи.
Дейност№ 5 Осигуряване на публичност и визуализация. Във всички създадени документи по проекта ще бъдат спазвани изискванията за визуализация и публичност. На сградата на търговския обект ще бъде монтирана информационна табела, на закупеното оборудване и машини по проекта ще бъдат поставени стикери. На предлаганите биопродукти ще се постави визоализирана ценова информация, популяризираща прилагането на принципите на екологична устойчивост.
Дейност№ 3 Избор на изпълнители и доставка на машини и оборудване, материали и консумативи. Ръководителя на проекта и управителят на фирмата стриктно ще спазват ПМС № 69, при избор на външни изпълнители. Ще се използват стандартни документи – съгласно приложените образци към ръководството на бенефициента. Стриктно водене на документацията и осигуряване на условия, позволяващи свободна и прозрачна проверка. Ще бъдат спазвани принципите на ефективност, ефикасност и икономичност. Избора на машини и оборудване е изцяло съобразен с една модерна система за отчитане на продажби и доставки в търговски обект, отчетена е и необходимостта, активите да не водят до замърсяване на околната среда, да са с икономично потребление на енергия и с ниски емисии на замърсяване. По проекта се залага закупуване на складов софтуер, който е изключително необходим за водене на оперативна отчетност, следене на стокови наличности и предоставяне на информация свързана с контрагенти и стокови номенклатури. Заложените материали и консумативи са основни стоки като плодове, зеленчуци, консерви, биопродукти и опаковъчни консумативи.
Дейност№4 Осъществяване на търговска дейност. След осъществяването на всички гореописани стъпки, търговеца има равен шанс за развитие и осъществяване на стопанската си дейност в сферата на търговията с плодове, зеленчуци, консерви и биопродукти. Ще се наеме подходящо помещение за осъществяване на този вид дейност и ще се осъществят контакти предимно с фирми производители и търговци на едро на пресни и консервирани плодове и зеленчуци, за да може да се следи за конкуретни цени и да се ползва търговска отстъпка. Ще се държи на качествена продукция и ще се популяризира българското производство. Желание на предприемача е да развие търговията на биопродукти, която дейност не е популярна за гр. Плевен, има малки щандове в някои търговски вериги, но те не се рекламират достатъчно. Ще се зареди специален рафт с биопродукти, като ще се поставят специални ценови етикети, като по този начин ще се осъществи и популяризира прилагането на принципите на екологична устойчивост в контекста на „Оперативна програма развитие на човешките ресурси”, социалната справедливост и сближаване, икономически просперите и екологична устойчивост. Клиентското търсене ще е водещо при осъществяване на стопанската дейност, ще се следи за качествено обслужване.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 20 000 BGN
Общ бюджет: 20 000 BGN
БФП: 20 000 BGN
Общо изплатени средства: 20 000 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 20 000 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 20 000 BGN
2015 0 BGN
20 000 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 17 000 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 17 000 BGN
2015 0 BGN
17 000 BGN
В т.ч. Национално финансиране 3 000 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 3 000 BGN
2015 0 BGN
3 000 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз