Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-2140-C0001
Номер на проект: ESF-1203-08-01032
Наименование: "Стартиране на самостоятелна стопанска дейност - хранителен магазин с кафене в с. Кузьово, община Белица"
Бенефициент: "Д. КЬОСОВА" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.01.2014
Начална дата: 02.04.2014
Дата на приключване: 01.08.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               Благоевград
                    Разлог
Описание
Описание на проекта: Постигане на икономическа активност и заетост чрез развитие на предприемачество от лице, принадлежащо към уязвима група на пазара на труда и преминало обучение по Компонент І на Програмата.
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на проекта Кандидатът по настоящата процедура е безработно лице, преминало обучение по Компонент 1 за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, което не притежава знания, умения и опит в областта на управление и изпълнение на проекти, финансирани по оперативна програма. Поради необходимостта от административен капацитет за изпълнение на проекта, е необходимо дейността да бъде възложена на Екип, в състава на който влизат лица с подходящи образование, квалификация и най-вече опит в изпълнение на проекти, финансирани от европейските структурни фондове, които познават принципите, изискванията, процедурите и документацията по оперативните програми. Екипът ще осигури необходимата подкрепа за Бенефициента, както и връзката между УО, МЗ и другите институции. Същевременно Бенефициентът ще получава е експертна помощ при започване и развитие на самостоятелната си стопанска дейност, като консултиране по подготвителни и административни дейности за стартиране на стопанската дейност като осигуряване на необходимите разрешителни и лицензии за търговската дейност, регистрационни режими, първично счетоводство, дневници, материални запаси и др. За финансовото и материално обезпечаване на дейността на екипа са планирани почасови възнаграждения, съобразени с насоките, средства за пътни разходи до мястото на изпълнението на проекта, както и минимално количество офис материали и консумативи, необходими за администрирането на проекта. По отношение на стартирането и управлението на дейността, вкл. финансовото изпълнение са предвидени разходи за банкови такси по новоразкритата сметка за проекта, както и разходи за издаване на разрешителни, лицензии и др., които се отнасят до други допустими преки разходи.
Дейност 2: Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на предприятието Планирано е закупуването на оборудване и обзавеждане за магазин за хранителни стоки с кафене. Оборудването включва: Касов апарат – 1 (необходим за извършване на търговска дейност – търговия на дребно), Хладилна витрина – 1 (необходима за демонстрация и съхранение на основна част от артикулите – колбаси , охладени пилета, и др.изделия от месо, млечни изделия, маслини, сладкарски изделия), Климатик – 1 (за поддържане на оптимална температура в обекта при режими на отопление и охлаждане), Сладолед машина – 1 (за производство на сладолед от полуготови сухи смеси), Кафе машина професионална – 1. Бойлер със слънчеви колектори – 1( за спазване на хигиенните изисквания е необходима постоянна топла вода), Фризер хоризонтален – 1 (за съхранение и продажба на дълбоко замразени меса и месни продукти). Оборудването е планирано така, че уредите да бъдат енергоспестяващи и екологосъобразни – от висок енергиен клас, съобразени с характера и обема на икономическата дейност – продажба на хранителни стоки – млечни и месни продукти, сладкарски и захарни изделия, топли и студени напитки в магазинната част и предлагане на топли и студени напитки и сладолед в частта „Кафене” на обекта, който е с обща полезна площ 40 м2. За обзавеждането на тази част от обекта, която ще функционира като кафене е планирана доставка на обзавеждане, което се състои от Маси - 7, Столове – 30. Всички елементи са подробно описани в техническата спесификация по образец. Предвижда се на всички елементи от оборудването и обзавеждането да бъдат поставени самозалепващи стикери по образец, оповестяващи подкрепата на ЕСФ.
Дейност 3: Първоначално закупуване на материали Предвидено е закупуване на материали и консумативи, свързани с експлоатацията /използването в новостартиралата дейност на доставеното оборудване кафе-машина и сладолед машина. Дейността е задължителна по процедурата.
Дейност 4: Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице и наетия персонал за 3 месеца Ще бъдат сключени договори с три лица: - Трудов договор на пълно 8 ч. работно време или договор за управление на собственото ЕООД „Д.Кьосова” за самонаетото лице; - Трудови договори на непълно 4 ч.работно време за 2 лица, наети за длъжностите Продавач и Чистач. - Персоналът е необходим за управление и осъществяване на търговската дейност в обект „Хранителен магазин с кафене” на две смени поради работното време на обекта - 12 часа на ден, с осигуряване на съответствие с хигиенните изисквания. Съгласно изискванията на програмата заетостта ще бъде поддържана 12 месеца след приключване на проекта. Дейността е задължителна по процедурата.
Дейност 5: Осигуряване публичност и визуализация на проекта Планирани са дейности за информация и публичност при изпълнение на проекта, които съответстват на задължителните мерки за информация и публичност съгласно Насоките на ОП РЧР Дейността е задължителна по процедурата.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 17 452 BGN
Общ бюджет: 13 872 BGN
БФП: 13 872 BGN
Общо изплатени средства: 13 870 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 13 872 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 11 344 BGN
2015 2 526 BGN
13 870 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 11 791 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 9 642 BGN
2015 2 147 BGN
11 790 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 081 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 1 702 BGN
2015 379 BGN
2 081 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз