Дейности:
|
1.Организация и управление на проекта. В самото начало на стартиране на проекта ще бъдат наети на граждански договори ръководител и счетоводител проект, които ще отговарят за неговото управление и администриране. Планират се работни срещи по време на които ще се обсъжда напредъка на проекта, както и реализиране на основните дейности. Работните срещи ще се водят от ръководителя, като в тях ще вземат участие и управителя на предприятието и счетоводителя. Ще се изготви план-график за дейностите по проекта, както и план за разходване на средствата. Екипът ще отговаря за подаване на междинни отчети, както и подготовката на финален технически и финансов отчет.
Ще бъдат спазени процедурите на ПМС 69 за избор на външен изпълнител за доставки и услуги. Ще се изготви график на тръжните процедури при стартиране на проекта.
2. Наемане на подходящо помещение. В самото начало на стартиране на проекта ще бъде наето оборудвано помещение, в което ще има компютър, принтер, скенер, маси, столове, бюро, секции. Помещението ще бъде предназначено едновременно за офис на предприятието, както и за складиране на закупената стока. Помещението ще бъде наето за целия период на проекта, като се предвижда да се заплаща месечна вноска за наем. 3. Закупуване на оборудване, необходимо за дейността на предприятието. С цел осигуряване на достъпност и подпомагане стартиране дейността на предприятието, ще бъдат закупени необходимите ДМА, които са транспортно средство и касов апарат.
Поради спецификата на дейността, която е свързана с търговия на кафе и всички производни на него продукти, сухи млека, какао, инстантен чай, 3в1, кафе на дози (капсули), както и всички съпътстващи кафето консумативи, освежителни напитки, минерални води, енергийни напитки, алкохол и други, се предвижда закупуване на транспортно средство в началото на стартиране на проекта. Транспортното средство е необходимо за осъщестяване на доставки свързани с продажбата на кафе и кафепродукти директно на място при клиента, като се разпределят различните региони по дни. Процесът представлява: Доставка и заприхождаване, разпределение по ванове, зареждане по обекти (по предварителен график), отчитане. В тази връзка ефективното реализиране на проекта не би могло да се осъществи без автомобил, който е абсолютно необходим за осъщестяване на основната дейност на предприятието. Предприятието ще закупи транспортно средство пикап, с което да осъществява доставките. По проекта се предвижда да бъде закупен и касов апарат за осъществяване на търговската дейност, койтое предназначен за отчитане на продажбите на закупената стока.
4. Осигуряване на постоянна заетост в предприятието. Ще се осигури едно постоянно работно място на безработното лице, което е целева група по проекта. Лицето ще бъде самоосигуряващо се лице в новото предприятие на длъжност управител. По време на проекта управителя ще се занимава с основната дейност на предприятието, която се изразява в реализиране на доставките и продажба на стоките. Управителят ще бъде с постоянна заетост като след приключване на проекта ще се запази неговото работно място като самоосигуряващо се лице минимум още 1 година. 5.Първоначално закупуване на материали и консумативи Ще се създадат условия за създаване на ефективно работещо предприятие „Батбаян” ЕООД. Ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи свързани с първоначалното зареждане на фирмата. Ще бъде закупена стоката с цел нейната продажба на клиенти. Първоначалното зареждане ще се състои в закупуване на 3 вида кафе, необходими за извършване на търговската дейност. По време на тази дейност предприятието ще започне реално да работи и да обслужва своите клиенти. Предвижда се и закупуване на консумативи като канцеларски материали, които са необходими за отчитане на доставките, изготвяне на оферти и други. 6.Разработване на стратегия на предприятието По проекта е предвидена стратегия на предприятието, която ще се изработи от фирма, специализирана в бизнес планирането и маркетинговите проучвания. Стратегията ще спогне за дейността на предприято чтез идентифициране на краткосрочни и дългосрочни цели, бъдещи тенденции за развитие на пазара на предприятията заети с услуги свързани с недвижимите имоти и животозастраховането. 7.Публичност и визуализация. По проекта са предвидени дейности за визуализация и публичност с цел популяризиране на проекта. Ще бъде изработена информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в наетото помещение на предприятието. Табелата ще бъде визуализирана съгласно ръководството за публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвижда си и отпечатване на два вида стикери, които ще бъдат поставяни на закупеното транспортно средство и касовия апарат. Стикерите ще съдържат всички необходими реквизити са оповестяване, че проектът се изпълнява с помощта на ОП „Развитие на човешките ресурси”, ЕС и ЕСФ. Визуализацията и публичността ще бъдат възложени външен изпълнител, който ще бъде избран съгласно ПМС 69.
|